2016-03-16, 15:07
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murderrevolution
Att hans ansökan inte är prövad och att han har fru och barn är inget hinder för utvisning Snart har han tjänat av sitt straff och inte fått någon vård för sitt beteende. Känns inte bra
Man brukar väl dra sig för att utvisa folk som har barn här, om det inte är så att man blir dömd till väldigt många år i fängelse?
Citera
2016-03-16, 15:26
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Överklagar de beslutet har domen inte vunnit laga kraft. Han sitter isåfall inte som dömd, utan fortfarande som misstänkt.

Det finns ingen bortre gräns för hur länge en person kan sitta häktad.

Precis. Han vore en total idiot om han inte nöjdar sig på domen.
Citera
2016-03-16, 15:30
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Precis. Han vore en total idiot om han inte nöjdar sig på domen.
¨
Exakt. Solklart.

Patetiskt att han förnekar trots den överväldigande bevisningen.

1. SL-kort använt i anknytning till samtliga brottstillfällen
2. Mobilen full av könsorganbilder
3. Vittnen som pekat ut mobilen och kunnat beskriva flertalet bilder i den
4. DNA-matchning efter att ha onanerat framför 4-5-åringar
5. Övervakningsbilder som visar både honom och vissa av BO

HUR kan han ens TRO att rätten skulle tro att det är en annan gärningsman??
Citera
2016-03-16, 15:31
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Karln jobbar alltså svart, och vet om det. Han och hans familj saknar bostad, men beter sig ändå som kaniner och utnyttjar privilegielivet som papperslös.

Plus detta knickedick-beteende som riskerar traumatisera småflickor för lång tid framåt.

Jag hoppas tråden lever, så att vi får veta vad Migverket kommer fram till när det gäller migrationsansökan.

Och man får verkligen hoppas att någon aktivt meddelar Migverket den här domen, för det händer alltsomoftast att de inte ens kollar upp domar på folk innan de delar ut PUT.
Citera
2016-03-16, 15:49
Medlem
godboys avatar
Citat:
Mycket krystade bortförklaringar har man ju läst om; men jag undrar om inte denna tar priset! Seriöst! Han menar alltså att han sprang runt och visade bilder på könsorganet för minderåriga flickor för att på så sätt kunna lägga fram sina skatteproblem och komma i kontakt med polisen

Intressant att AB inte skriver om detta! Det är en betydande att han alltså DESSUTOM förföljt vissa av tjejerna ända hem och tagit sig in i bostadshusen.

Nej; den här människan är en tickande bomb! Han behöver VÅRD!
Men mest av allt ska han UT!!!!!

Aftonbladet skriver idag om en svensk 32 årig Nazist som begått ett mordförsök i Ukraina. De anger Nazistens namn och allt. Jag har inget problem med Aftonbladet gör det.

MEN det jag har grava problem med är att vänsterblaskan inte nämner ett ord om denna invandrare som begått grova sexualbrott mot barn. Om Aftonbladet inte var rasistiska så skulle de ange namn och ålder samt bild även på denna person.

Jag har inget emot att tidningar publicerar namn, ålder och bild på grovt kriminella, men att de ALLTID väljer att publicera detta när det är svenskar och i princip ALDRIG när det är invandrare luktar så illa. Snacka om rasism mot enskild grupp!
Senast redigerad av godboy 2016-03-16 kl. 15:52.
Citera
2016-03-16, 15:55
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Aftonbladet skriver idag om en svensk 32 årig Nazist som begått ett mordförsök i Ukraina. De anger Nazistens namn och allt. Jag har inget problem med Aftonbladet gör det.

MEN det jag har grava problem med är att vänsterblaskan inte nämner ett ord om denna invandrare som begått grova sexualbrott mot barn. Om Aftonbladet inte var rasistiska så skulle de ange namn och ålder samt bild även på denna person.

Jag har inget emot att tidningar publicerar namn, ålder och bild på grovt kriminella, men att de ALLTID väljer att publicera detta när det är svenskar och i princip ALDRIG när det är invandrare luktar så illa. Snacka om rasism mot enskild grupp!

Exakt.

Över 30 fall av sexuella utfall och ofredanden av småbarn!

Och inte ett ord nämner de!

Gärningsmän och brott ska redovisas, OAVSETT om det är en etnisk svensk eller invandrare.

Men återigen bevisar Aftonhoran att den politiska agendan styr. Istället för att vara objektiva, opartiska och faktabaserade.
Citera
2016-03-16, 16:55
Medlem
Citat:
Överklagar de beslutet har domen inte vunnit laga kraft. Han sitter isåfall inte som dömd, utan fortfarande som misstänkt.

Det finns ingen bortre gräns för hur länge en person kan sitta häktad.

Tänkte inte på att han inte är dömd i egentlig mening innan domen vunnit laga kraft

Det finns faktiskt en bortre gräns, det är maxtiden för brottet du sitter häktad för

"Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, sexuellt berör ett barn under femton år eller förmår barnet att företa eller medverka i någon handling med sexuell innebörd, döms för sexuellt ofredande till böter eller fängelse i högst två år."
Citera
2016-03-16, 18:02
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murderrevolution
Det finns faktiskt en bortre gräns, det är maxtiden för brottet du sitter häktad för

Svar nej. Det finns ingen borte gräns. Inte ens maxtiden för det brott du sitter för.

Häktning regleras genom 24 kap. rättegångsbalken. Finns ingen maxtid!

Intressant är dock att det bara är Sverige, tillsammans med Rumänien, Luxemburg och Irland som inte har en övre gräns för häktningstid. Dock har det varit heta diskussioner att införa ett tak!

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ra...ktning-av-barn
Citera
2016-03-16, 18:22
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Mycket krystade bortförklaringar har man ju läst om; men jag undrar om inte denna tar priset! Seriöst! Han menar alltså att han sprang runt och visade bilder på könsorganet för minderåriga flickor för att på så sätt kunna lägga fram sina skatteproblem och komma i kontakt med polisen

Intressant att AB inte skriver om detta! Det är en betydande att han alltså DESSUTOM förföljt vissa av tjejerna ända hem och tagit sig in i bostadshusen.

Nej; den här människan är en tickande bomb! Han behöver VÅRD!
Men mest av allt ska han UT!!!!!

Många bortförklaringar har man hört men denna tar nog priset. Vård är inte vad jag skulle föreslå.

Citat:
Exakt.

Över 30 fall av sexuella utfall och ofredanden av småbarn!

Och inte ett ord nämner de!

Gärningsmän och brott ska redovisas, OAVSETT om det är en etnisk svensk eller invandrare.

Men återigen bevisar Aftonhoran att den politiska agendan styr. Istället för att vara objektiva, opartiska och faktabaserade.

Vänta bara till nantale eller aussienegern kommer in med dimridåer och bortförklaringar.
Citera
2016-03-16, 21:19
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Svar nej. Det finns ingen borte gräns. Inte ens maxtiden för det brott du sitter för.

Om det finns utvisning i domen, som visar sig svår att verkställa, och Migverket inte vill ha personen i sitt förvar men bedömer flyktfaran som överhängande, så kan en person sitta på häkte obegränsat lång tid, långt efter strafftidens utgång. Och häkte är sämre att sitta på en fängelse.

Finns en marockan(?), som Marocko inte vill erkänna, och som Migverket inte vill ha (ledtråd: smeknamn "Bajsmannen") som suttit rätt länge på häkte. Fanns en artikel om honom i DN för några år sedan.

Fast han kanske sluppit ut ur häktet nu, vet inte
Citera
2016-03-16, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
"Ibland en grupp av män" Vad menas med det?
Vad var det för "grupp av män" som våldtog och antastade kvinnor i Köln, på ytterligare en plats i Tyskland och på något ställe i Sverige? Detta är säkert en nyanländ som försöker göra det samma han gjorde i Syrien, Afghanistan eller var han kommer ifrån.

Edit: Den skyldige var alltså från Latinamerika den här gången. Jag misstänker att han har kompisar från de andra blatteländerna nämnda ovan som har gett honom inspiration till denna handling.
Senast redigerad av pethom 2016-03-16 kl. 23:13.
Citera
2016-03-17, 20:45
Medlem
Hur går man till väga för att hitta en bild på honom? Namn å adress har jag redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in