2016-03-16, 14:49
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag tyckte Rubio i sitt förlorartal höll alla vägar öppna för att köra igen 2020.
I presidentvalet eller i senatsvalet?
Citera
2016-03-16, 14:56
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja, det kan jag hålla med om, men det är väl lite det som är tanken att de hellre skadeskjuter partiet i 4-8 år än riskerar att partiet eventuellt självdör tack vare att Trump visar sig vara en katastrofal representant eller rent av vänder på klacken när allt är över och visar sig vara ultraliberal.

Men det visar sig när det är över hur partiet gör och hur bra/dålig Trump är.
4-8 år kan nog många tänka sig leva med. Man ska komma ihåg att Trump utmanar många stora intressegrupper. Kanske de största och mäktigaste i världen:

Politiska mutkolvar i Washington som inrättat sina liv efter att ta politiska beslut baserat på vem som betalar dem mest.

Banker och storföretag som vant sig vid att kunna köpa politikerna i Washington när krångliga beslut ska fås igenom.

Militären som behöver sina meningslösa krig för att hålla uppe sitt existensberättigande och själva storlek.

Vapentillverkarna som behöver omsättning av sina vapen.

Den Israeliska lobbygruppen, som är medveten om att Trump kommer att dra in Israels militära bistånd.

Samtliga bolag som gör sina pengar på import från Kina, Mexiko etc.

Etniska grupper som riskerar att bli av med bidrag, affirmitive action osv.
Citera
2016-03-16, 14:57
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
I presidentvalet eller i senatsvalet?

Syftade på presidentvalet (inget senatorval 2020 va?).
Citera
2016-03-16, 15:02
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Du tolkar mig som fan tolkar Bibeln. Jag har inte sagt att jag tror på Palin. Jag har fått en känsla för henne på grund av hennes framträdande på ett av Trumps valmöten. Sen att jag inte skulle kunna namn på amerikanska politiker och näringsliv vet jag inte heller varifrån du får det ifrån. Jag har sagt att jag inte har följt debatterna särskilt ingående, that's it. Läs det jag har skrivit ordentligt innan du attackerar mig.

Att du anser att du har lika stora chanser som Palin att bli VP säger ju det mesta om din seriositet.

Men du bygger din "känsla" på att hon setts 30 sekunder på en scen i början av valrörelsen. Att tro att man är VP-kandidat för det är ju fan så dumt att jag inte finner ord.

Och ja, jag har inte mindre möjlighet än Pallin att bli Trumps VP.
Citera
2016-03-16, 15:08
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Syftade på presidentvalet (inget senatorval 2020 va?).
Nej, det är visst inte det. Hursomhelst så kan han ju ställa upp i presidentvalet 2020 även om han skulle vara senator då.
Citera
2016-03-16, 15:15
Medlem
Hogdals avatar
Palin hade eventuell en positiv effekt i några av syd- och midweststaterna under primärvalen.

I presidentvalet skulle hon vara ett sänke som skrämmer bort mittenväljare.
Citera
2016-03-16, 15:19
Medlem
Socialkonservativs avatar
Kommit någon statistik på hur Rubios väljare kan tänkas gå?
Citera
2016-03-16, 15:27
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Kommit någon statistik på hur Rubios väljare kan tänkas gå?
Japp. Nästan var fjärde skulle strunta i att rösta. Av de som inte väljer soffan går 80% till Cruz och 20% till Trump om valet står mellan de två.

http://www.msnbc.com/msnbc/exit-poll-results-rubio-out-where-do-his-supporters-go
Citera
2016-03-16, 15:32
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Japp. Nästan var fjärde skulle strunta i att rösta. Av de som inte väljer soffan går 80% till Cruz och 20% till Trump om valet står mellan de två.

http://www.msnbc.com/msnbc/exit-poll-results-rubio-out-where-do-his-supporters-go

Japp, men det är ju JUST NU. När besvikelsen har lagt sig lite och Trump blivit kandidat röstar nog mycket mer än 20 % på honom.
Citera
2016-03-16, 15:40
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Men du bygger din "känsla" på att hon setts 30 sekunder på en scen i början av valrörelsen. Att tro att man är VP-kandidat för det är ju fan så dumt att jag inte finner ord.

Och ja, jag har inte mindre möjlighet än Pallin att bli Trumps VP.

Tja, lycka till får jag väl säga till dig då om du anser att dina chanser är lika stora som Palins!

I övrigt kan jag konstatera att Donald Trump i varje fall anser att Sarah Palin kan vara tänkbar i en eventuell Trumpadministration. Han har heller inte uteslutit henne som VP-kandidat utan har duckat frågan från CNN. Detta i en intervju för två månader sedan:

http://edition.cnn.com/2016/01/20/politics/donald-trump-sarah-palin-vice-president/
Citera
2016-03-16, 15:43
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Tja, lycka till får jag väl säga till dig då om du anser att dina chanser är lika stora som Palins!

I övrigt kan jag konstatera att Donald Trump i varje fall anser att Sarah Palin kan vara tänkbar i en eventuell Trumpadministration. Han har heller inte uteslutit henne som VP-kandidat utan har duckat frågan från CNN. Detta i en intervju för två månader sedan:

http://edition.cnn.com/2016/01/20/politics/donald-trump-sarah-palin-vice-president/

Blir din tippning sann så vågar jag att strippa live på FB.
Citera
2016-03-16, 15:46
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

Någon position har hon med säkerhet blivit lovad, det tror jag också. Men ingen framträdande, och jag tror definitivt inte på VP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in