2016-03-15, 19:58
  #124753
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Citat:
Ursprungligen postat av NonStop-X
Har inte Björn Hurtig redan dementerat att Nerijus skulle ha börjat berätta en ny historia?
I så fall låter det inte som att han förklarat något, som DNA-spåren.
Så förstår jag också det, NB vidhåller att han aldrig ens sett Lisa. Den stora pedagogiska uppgiften som Hurtig har framför sig är nog att övertyga NB om att ändra den uppgiften. Jag tror inte att NB gör det.
Det där har ni fått om bakfoten.

GP: Lisa Holm-mördarens erkännande dementeras
Citat:
Har Nerijus Bilevicius varit i kontakt med Lisa Holm efter hennes död?
– Jag svarar inte på den frågan överhuvudtaget. Ni får se i slutändan var vi hamnar någonstans i det. Vi är ganska tidigt inne i skedet. Det kvarstår mycket att göra.
__________________
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-03-15 kl. 20:01.
2016-03-15, 20:05
  #124754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangontoyou
Det här inlägget visar enbart på att antingen har du inte läst och förstått Fup och två domar i fallet. Det juridiska språket måste man kunna utläsa och förstå. Du anser dig veta bättre än två domstolar och flera juridiskt utbildade personer som har uttalat sig om både Fup och två domar. Tycker du inte att det talar en aning mot dig.
NB är dömd i två domstolar till livstid för mordet på Lisa Holm. Trots det så hävdar du att ingen här vet. Vad menar du? Polis, utredare och domstolar har inget intresse av att döma oskyldiga. Att sedan du saknar förmåga att tillgodogöra dig Fup och två domar får enbart tillskrivas din bristande fattningsförmåga utifrån det sammantagna materialet som vi har tillgång till.
Är din uppfattning att NB får pt? Är det befogat?

Han ska så klart ha möjlighet att söka, och kommer
det inte fram något nytt ska han ha avslag samt en
spark i arslet som räcker till Kumla Riksmottagning.

Sedan kanske det blir ganska tyst från NB, åtminstone i
runda slängar nio år, när det börjar närma sig att söka tidsbestämt straff.
2016-03-15, 21:11
  #124755
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du slår huvet på spiken - fast det nog inte är din avsikt med användandet av ordet "tur".
"Tur" att han fick ett infall och hittade detta i mörkret just där polis inte hittat dessa i dagsljus.
Ja du, och jag antar att det turliga upphittandet av det här yttepyttelilla örhänget skulle vägleda polisen till den riggade brottsplatsen? Men varför göra det så krångligt för sig? Kling och Klang är ju inte att lita på enligt dig. Dom skulle kunna missa en hängsnara om den så hängde mitt framför ögonen på dom. Har dom gjort nåt rätt nån gång i den här brottsutredningen?
2016-03-15, 23:22
  #124756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är enig med dig. Inte säker på att mamma och IB vill ha något erkännande heller. Ingen har besökt honom under dessa månader och kanske vill man bara glömma allt som hänt.

Som du så riktigt påpekar har aldrig IB ändrat sitt alibi för AB.

Efter hovrättsdomen verkar ingen kontakt mellan media och de anhöriga förekommit.
Jag vet inte om jag tänker rätt, men borde inte NB ha berättat vid det här laget om det alls ska komma någon berättelse ? En berättelse utan stödbevis räcker ju inte, så en berättelse skulle föregå kompletterande undersökningar, som skulle ta sin tid. Som sagt, jag drar slutsatsen att ingen berättelse är att vänta.
2016-03-15, 23:24
  #124757
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag vet inte om jag tänker rätt, men borde inte NB ha berättat vid det här laget om det alls ska komma någon berättelse ? En berättelse utan stödbevis räcker ju inte, så en berättelse skulle föregå kompletterande undersökningar, som skulle ta sin tid. Som sagt, jag drar slutsatsen att ingen berättelse är att vänta.
Det kanske redan finns en berättelse, som har föranlett advokat Hurtig att be åklagaren om undersökningar.
2016-03-15, 23:38
  #124758
Medlem
A1HORNYLADs avatar
NB kan ha bevittnat mordet.
2016-03-15, 23:48
  #124759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag vet inte om jag tänker rätt, men borde inte NB ha berättat vid det här laget om det alls ska komma någon berättelse ? En berättelse utan stödbevis räcker ju inte, så en berättelse skulle föregå kompletterande undersökningar, som skulle ta sin tid. Som sagt, jag drar slutsatsen att ingen berättelse är att vänta.

Nej, nu är det för sent.
2016-03-16, 00:18
  #124760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStop-X
Nej, Hurtig försöker pussla ihop en berättelse som han hoppas Nerijus ska nappa på.

Men, då måste advokaten ha något som kan liknas i bevisväg att komma med.

Han griper efter halmstrån, hoppas på nåt som kan övertyga den nekande mördaren.

Pedagogiskt drama på hög nivå.

Förresten, menade låg nivå.
Ska han lyckas pussla ihop något hållbart får det nog jobbas på.
Försvaret har att bevisa att två eniga rättsinstanser har dragit fel slutsatser.

Att NB skulle erkänna hela eller delar domarna spelar ingen roll för HD:s bedömning. Det blir i så fall kontot med NB:s ev. samvete som det tillskrivs.
2016-03-16, 01:04
  #124761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kanske redan finns en berättelse, som har föranlett advokat Hurtig att be åklagaren om undersökningar.

Det Hurtig har bett åklagaren om, vet du om det ligger
under någon form av sekretess eller om det är offentligt?
2016-03-16, 01:21
  #124762
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kanske redan finns en berättelse, som har föranlett advokat Hurtig att be åklagaren om undersökningar.
Som jag ser det måste NB vara med på tåget om tex griftefrid annars så går ju advokaten emot sin klients vilja vilket väl inte är tillåtet.
2016-03-16, 01:23
  #124763
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det Hurtig har bett åklagaren om, vet du om det ligger
under någon form av sekretess eller om det är offentligt?
Om jag får gissa så är det inte offentligt så länge det är under utredning. Är det sen något som ska användas så blir det offentligt annars så hamnar det i slasken (normalt ej offentlig).
2016-03-16, 01:36
  #124764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStop-X
Vad vill du med det här inlägget? Jag förstår faktiskt inte alls var du får dina misstankar ifrån.

Varför är du arg på att familjen hade vänner som hjälpte till?

Är inte det helt naturligt, att det alltid är så när Missing People är inkopplat, att vänner till familjen och den försvunna hjälper till?

Jo det är helt naturligt. Varit på en hel del eftersök genom åren via FM(försvarsmakten) och vänner/familj/kollegor har varit med vid varje tillfälle.
Så har det alltid varit och förr så var de frivilliga nästan uteslutande lokalbor och/eller kopplade till FM och polisen. Missing people är en ganska ny organisation så numer är det oftare fler personer som är inblandade som inte har varken personlig eller geografisk koppling till den eftersökte.

Sen är faktiskt FM väldigt ofta med vid eftersök oavsett om det finns någon koppling mellan den försvunne och FM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in