2016-03-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Bland annat för "Programmet ble klaget inn til PFU av kjønnsforskeren Jørgen Lorentzen, som var intervjuet[6], men klagen ble avvist på alle punkter". Ergo, de blev inte felaktigt citerade eller återgivna.

De var långa klipp och genusvetarna säger ju vad de säger ex. att de inte har något vetenskapligt stöd och att de inte intresserar sig för biologiska skillnader eftersom det hade varit så "tråkigt" om de påverkade resultaten.

Du måste ju ändå hålla med om att genusvetarna framstår som totalt jävla efterblivna? Jämför det med hur de riktiga forskarna framstod.

Fast Jørgen Lorentzen är uppenbart inte utbildad inom biologi eller genetik eller genusvetenkap utan är litt. vetare. Han borde alltså inte ha blivit tillfrågad från början i dessa ämnen. Vilket styrker det jag menar, dokumentäreen är ett ivrigt försök att punktera en vetenskap via oshyssta metoder.
Som för övrigt är väldigt vanligt.
Citera
2016-03-15, 21:01
Medlem
Finns studier gjorda på "genusforskare"? Alltså där de testas i huruvida de förstår vad seriös forskning samt vetenskapliga metoder innebär.

Vilken enorm tur att Sverige investerat så mycket i denna disciplin. Hela samhället alltifrån kommun, skola, media, myndighet och företag genomsyras av dessa stollor. Snacka om att förstöra kapital.
Citera
2016-03-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Ja, en dag kanske du kan påvisa ett sådant misstag = )

Något du borde lära dig är ju att inte ljuga om något som går att kolla upp. För den som vill se att Disciplina ljuger kan med fördel läsa här.

Du hävdade att Kahneman inte var en expert i fältet, du hade givetvis fel, men det är inte hans resultat som är ifrågasatta utan social-priming.

Ja, en dag kanske du även kan ge stöd för att jag tycker kvinnor är underlägsna? Kanske blir samma dag som jag lägger fram stöd för att du slår små barn.

Ja, precis. Könsstereotyper är generellt korrekta.

Precis, eftersom jag redan länkat artikeln så är det ju upp till dig att visa att hon hävdar i den att kvinnor är utsatta för en systematisk direkt lönediskriminering. Eller vill du att jag skall citera hela artikeln här?

Ja, men vem som helst får inte andra forskare att skriva om dem att de är mycket väl insatta i ämnet och att deras slutsatser är korrekta. Så hävdar du det får du i så fall visa vilka källor hon använt som inte stämmer.

Så det gör han inte? Varför provar du inte att läsa kapitlet om genus, finns nämligen här.

Varsågod och skölj.

Jaha, förutom alla artiklarna, reviewerna och metastudierna från 2015 och 2016 som jag precis använt mig av i bl.a. TS? Om det nu är trams, varför klarar du då inte av att bemöta det utan att behöva hänfalla åt bevisliga lögner... kanske vi även kan få ett exempel på något som är misogynt också?
Citera
2016-03-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast Jørgen Lorentzen är uppenbart inte utbildad inom biologi eller genetik eller genusvetenkap utan är litt. vetare. Han borde alltså inte ha blivit tillfrågad från början i dessa ämnen. Vilket styrker det jag menar, dokumentäreen är ett ivrigt försök att punktera en vetenskap via oshyssta metoder.
Som för övrigt är väldigt vanligt.

Han var en av Norges mest citerade genusvetare. Skrivit en bok om "Mannlighetens muligheter" och vad tror du, det är knappast några biologer eller naturvetare som är "genusforskare". Själva kriteriet verkar ju vara att du har noll kunskap om faktiskt forskning. Sedan ligger det givetvis en stor poäng i att dessa människor, som inte vet något om något, uttalar sig tvärsäkert i frågor de inte har en aning om och som faktiskt visar den totala motsatsen. Jag tycker detta fångar hela genusvetenskapen i ett nötskal.

HAHAHA! Uttalar du dig precis om att försöka punktera en vetenskap via oschyssta metoder? Vilka del av universitetet är det som enbart bemöter naturvetenskaplig forskning, och kritisk av sin egen "forskning", genom ad hominem argument?
Senast redigerad av Oantastlig 2016-03-15 kl. 21:16.
Citera
2016-03-15, 21:14
Medlem
Citat:
Han var en av Norges mest citerade genusvetare. Skrivit en bok om "Mannlighetens muligheter" och vad tror du, det är knappast några biologer eller naturvetare som är "genusforskare". Själva kriteriet verkar ju vara att du har noll kunskap om faktiskt forskning.

HAHAHA! Uttalar du dig precis om att försöka punktera en vetenskap via oschyssta metoder? Vilka del av universitetet är det som enbart bemöter naturvetenskaplig forskning, och kritisk av sin egen "forskning", genom ad hominem argument?

Jag är nyfiken över vilka krav som måste uppfyllas för att man ska få titulera sig genusvetare eller professor i genusvetenskap? Jag misstänker att det inte finns några egentliga krav annat än att man har "rätt" åsikter.
Citera
2016-03-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag är nyfiken över vilka krav som måste uppfyllas för att man ska få titulera sig genusvetare eller professor i genusvetenskap? Jag misstänker att det inte finns några egentliga krav annat än att man har "rätt" åsikter.

Jupp, det är bara en "politisk" tillsatt position. Det har ingenting med riktig vetenskap att göra. Oftast har de ÄNNU sämre statistikkunskaper än vad personalen i övriga humaniora har och de är i regel alltid postmodernister som överhuvud taget inte befattar sig med grundläggande vetenskaplighet. Det ända de gör är att använda svåra ord och krångliga meningar eftersom deras texter i övrigt helt saknar vetenskaplig substans. Själv försöker man skriva för att det skall vara så enkelt för andra att förstå, gärna med matematiska formler, eftersom ämnet i sig är så svårt så det finns ingen anledning att göra det svårare än det är.

Prova att läs något de skriver och bedöm det efter, manliga givetvis, vetenskapliga kriterier. Komik.
Citera
2016-03-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ja, en dag kanske du kan påvisa ett sådant misstag = )

Något du borde lära dig är ju att inte ljuga om något som går att kolla upp. För den som vill se att Disciplina ljuger kan med fördel läsa här.
Redan gjort, sluta upp att tramsa nu.

Ja, det är bara att läsa inlägg #424 där jag förklarar begreppet för dig så ser man ju att jag "ljuger". Att du sedan försökte dig på att göra en korrigering som inte ens stämde visar ju ganska bra vem som är okunnig inom statistik. Din trovärdighet är vekrligen i topp just nu.

Citat:
Du hävdade att Kahneman inte var en expert i fältet, du hade givetvis fel, men det är inte hans resultat som är ifrågasatta utan social-priming.
Jag skrev att han inte är verksam inom området, givetvis åsyftandes det specifika område vi diskuterade, inte psykologi i bred allmänhet.

Citat:
Ja, en dag kanske du även kan ge stöd för att jag tycker kvinnor är underlägsna? Kanske blir samma dag som jag lägger fram stöd för att du slår små barn.
Det är bara att läsa valfri tråd du startat på det här forumet. Du driver bara en enda fråga.

Citat:
Ja, precis. Könsstereotyper är generellt korrekta.
Nej, du kan inte läsa ordentligt.

Citat:
Precis, eftersom jag redan länkat artikeln så är det ju upp till dig att visa att hon hävdar i den att kvinnor är utsatta för en systematisk direkt lönediskriminering. Eller vill du att jag skall citera hela artikeln här?
Fast jag påstod aldrig att artikeln skulle bevisa direkt lönediskriminering. Jag påstod att den inte bekräftar din åsikt att direkt lönediskriminering inte finns.

Citat:
Ja, men vem som helst får inte andra forskare att skriva om dem att de är mycket väl insatta i ämnet och att deras slutsatser är korrekta. Så hävdar du det får du i så fall visa vilka källor hon använt som inte stämmer.
Jag tror ärligt talat att vem som helst kan få sina böcker recenserade i "Journal of Evolutionary Psychology" bara de berör ämnet. En bokrecension är ju inte precis en vetenskaplig artikel.

Citat:
Så det gör han inte? Varför provar du inte att läsa kapitlet om genus, finns nämligen här.

Varsågod och skölj.
Ja, han använder det engelska uttrycket "gender feminism", som om jag inte misstar mig översattes till likhetsfeminism, kanske för att "genusfeminism" inte är ett vedertaget begrepp någonstans i Sverige. Är det likhetsfeminister du syftar på?

Citat:
Jaha, förutom alla artiklarna, reviewerna och metastudierna från 2015 och 2016 som jag precis använt mig av i bl.a. TS? Om det nu är trams, varför klarar du då inte av att bemöta det utan att behöva hänfalla åt bevisliga lögner... kanske vi även kan få ett exempel på något som är misogynt också?
Jag har bemött och förklarat för dig vad som står i källorna och visat hur de inte bekräftar den uppfattning du vill ge sken av att de skulle bekräfta, samt förklarat hur merparten av de punkter du tar upp inte ens har någon relevans för genusvetenskapen.

Fast de kanske motbevisar "genusfeminismen", detta hjärnspöke som har låst fast dig i en kamp utan slut. Vad vet jag. Nu har du förlorat mitt intresse igen, det blir bara segt när du ska låtsas att du inte hör vad jag säger i stycke efter stycke.

Hejdå för tillfället!
Citera
2016-03-15, 21:50
Medlem
Citat:
Han var en av Norges mest citerade genusvetare. Skrivit en bok om "Mannlighetens muligheter" och vad tror du, det är knappast några biologer eller naturvetare som är "genusforskare". Själva kriteriet verkar ju vara att du har noll kunskap om faktiskt forskning. Sedan ligger det givetvis en stor poäng i att dessa människor, som inte vet något om något, uttalar sig tvärsäkert i frågor de inte har en aning om och som faktiskt visar den totala motsatsen. Jag tycker detta fångar hela genusvetenskapen i ett nötskal.

Han är fortfarande ingen genusvetare, om han inte läst genusvetenskap. Han har skrivit en bok om manlighet inom litteraturen, och han forskar inom fältet könsforskning, men som sagt han är litt. vetare.

Vill man ha frågan kring vad genusvetare säger om X. så bör man ju fråga just en utbildad sådan eller hur? Vill man ha svar kring biologiska frågor, så bör man ju fråga en utbildad biolog.

Frågan som det uppenbart gällde här: Är kön påverkat av vår biologi. Borde ges till en biolog, genusvetare men inte till en litteraturvetare. Eller hur?

Man får liksom det svar man ropar efter.
Citera
2016-03-15, 22:03
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Ja... Genusutbildning och forskning handlar enbart om att politicera omvärlden. Detta genom att försöka ge sina falsarier vetenskaplig status.

Ett fantastiskt lysande exempel är den falska sociologin bakom t.ex. våld i nära relationer. Där verkligheten på senare år visat sig vara motsatt vad den feministiska "forskningen" hävdat.

Feminism och genusvetenskapen har av feminister själva gjorts till något pinsamt stereotypt kärringaktigt.
Citera
2016-03-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Då ser vi fram emot att du lägger fram detta eller kommer det också lysa med sin frånvaro likt dit icke patriarkala samhälle? = )

Haha, Ja, läs hennes inlägg 424, det är nämligen där som hon får det fel

Inom fältet priming... vilket han är expert, det var dock inte hans resultat som misslyckades med att bli replikerade. Vet du ens vad vi pratar om?

Så det blir inga exempel här heller? Märkligt att det alltid är så med dig. Snackas mycket men aldrig någon uppbackning.

Tydligen inte... "Exempelvis säger Alice Eagly under en föreläsning på Yale (2016) att ”They’re not social constructions by any means. They’re observations of what people do.” Och Lee Jussim skriver i en review av forskningläget (och utvecklar i en artikel från 2015) “Stereotype accuracy is one of the largest and most replicable effects in all of social psychology."

Ja, och vi väntar på att du lägger fram stöd för det. Jag har ju citerat relevanta stycken och säger hon emot sig själv i artikeln får du gärna citera det. Säg bara att du inte läst den i stället så slipper du fortsätta denna farsen.

Ja, nu var det en forskare i ämnet som sa att det hon skrev var korrekt och du har inte kunnat visa att hon har haft fel så tills dess väger ju din invändning lätt.

Bra att vi är överens om att han använde den termen. Om likhetsfeminist har exakt samma definition så är de ekvivalenta.

Bara för att du skriver en text full med felaktigheter så betyder du inte att du bemött mina argument på ett lyckat sätt. Du har ännu inte haft någon relevant invändning emot det jag skrivit i TS. Det måste väl rimligen även du inse? Det enda du gjort är ju att du blivit påkommen med ytterligare lögner och felaktigheter.

Ja, när du har förlorat diskussionen så brukar du sluta skriva, byta till en annan tråd och låtsas som ingenting. Antar att vi även här aldrig kommer få reda på vilket av dina "argument" jag inte bemött. Skall jag börja rada upp alla dina påståenden som jag bad dig komma med exempel på som fortfarande lyser med sin frånvaro?
Citera
2016-03-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf

att man läst geusvetenskap naturligtvis!
hallå!

Vad måste du ha läst för att få lov kalla dig sociolog/ psykolog/ historiker/ matematiker/ naturvetare?
eller inta en professur i ämnet?

litt. vetenskap?
Citera
2016-03-15, 22:31
Medlem
akehodells avatar
Ett fundament som inte existerar kan inte vittra sönder men den så kallade "genusvetenskapens" potemkinkulisser håller på att falla samman.
Precis som all oseriös forskning så spricker den likt troll när den dras fram i ljuset, sedan återstår bara en liten klick religiösa fundamentalister som med dårars envishet upprepar sina ideologiska mantra.
Vissa av dårarna är tämligen aktiva här på flashback där de fortsätter att sprida dynga i form av feministiska osanningar och andra marxistiska teser som i stort sett de bara orkar lyssna på själv.
Dagens feminism, genusforskning m.m. är bara en naturlig ideologisk följd av att kommunismen kraschade och förvirrade vänsteranhängare sökte sig nya ideologiska marker.
Även dessa kryptokommunistiska ideologier kommer att haverera och sedan kommer de flesta feminister att inse att de blivit lurade å det grövsta.
Ty sådan är kommunismen, ingen människa lycklig är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in