Citat:
Ursprungligen postat av
Loyola
Flyttade hon ihop med dig för att "tjäna" på det? Pappan menar kanske att hon lika gärna kunde bott kvar i sin lägenhet om hon inte tjänar något på att bo med dig jämfört med vad det kostade att bo själv? Det kan ju tom bli dyrare för henne att bo med dig, beroende på lägenhetsstorlek osv.
Preciiiiiis, men saken är att det var hon själv som ville flytta in till mig, och innan sa hon
"Alltså klart jag vill betala hyra och allt sånt till dig, jag ska försöka ge så mycket jag kan varje månad till dig, sen när jag har slutat skolan och fått mera timmar så kommer jag självklart betala halva halva."
Men sen sa hennes farsa att nej, du ska inte betala något..
Då ändrade hon helt plötsligt sin uppfattning och ba "asså om jag ska betala kan jag lika väl flytta hem"
Citat:
Ursprungligen postat av
qpaizYY
I en bostadsrätt så betalar man ingen hyra men hon kan väl stå för halva avgiften och eventuellt halva räntekostnaderna men inte till amortering.
Va? I en bostadsrätt betalar man visst hyra
Citat:
Ursprungligen postat av
Nettan70
Jag håller inte med att hon skulle betala 50% av allt, speciellt med tanke på hennes låga inkomst.
När jag var sambo la jag en viss procent av min lön och sambon en högre av sin, just för att det skulle bli lika. Vi tjänade nämligen väldigt olika och hade vi lagt hälften var, hade jag aldrig kunnat spara ihop till min resa eller annat vi skulle göra tillsammans.
I en relation stöttar man varandra ekonomiskt, inte stjälper.
Om du läser vad jag skrev så hade det varit bättre.

Jag sa att hon självklart inte ska betala 50% när hon tjänar 5-8k
däremot när hon går ut skolan och får "befordrad" och får samma lön som mig om inte mer ska hon definitivt betala 50%.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSvensson
Herregud människor, är ni helt pantade i huvudet eller vadå?
Hennas far menar givetvis att om hon måste betala hyra är det helt onödigt att "flytta hemifrån" - hon har inte råd, ska hon betala hyra kan hon lika gärna bo hemma gratis.
Han nämner således ingenting om "rätt o fel" eller liknande, helt enkelt ett resonemang om att det vore onödigt.
Att sedan TS uppfattar det på fel sätt är ju hans eget fel.
Ja, hon ska betala hyra då hon bor hos dig.
Nej, hennes far har fortfarande rätt, hon har dålig ekonomi och kan lika gärna bo hemma om hon ska bli urfattig.
Simple as that.
Preciiiiiis, men saken är att det var hon själv som ville flytta in till mig, och innan sa hon
"Alltså klart jag vill betala hyra och allt sånt till dig, jag ska försöka ge så mycket jag kan varje månad till dig, sen när jag har slutat skolan och fått mera timmar så kommer jag självklart betala halva halva."
Men sen sa hennes farsa att nej, du ska inte betala något..
Då ändrade hon helt plötsligt sin uppfattning och ba "asså om jag ska betala kan jag lika väl flytta hem"
Skulle väl aldrig låta henne flytta hit och ta med alla sina saker/kläder osv om hon trodde att hon skulle få bo gratis här

men vi hade ju snackat om detta innan, och nu vänder hon på allt helt plötsligt..
Och det gör mig arg, som att hon vill utnyttja mig när vi kom överens om en sak.