2016-03-14, 20:40
Medlem
DividendChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikkarlsson
Jag vet inte egentligen vad han trodde..
Men det är självklart att jag förstår att hon inte skulle betala av mina lån, det är en självklarhet!
Får helt enkelt prata med henne igen, och sedan får hon väl prata med sin farsa igen och förtydliga honom om saken och se om han missuppfatta det eller om han fortfarande tycker att hon ska bo gratis..

Jag förstår att hon heller inte ska behöva betala om jag renoverar ett rum, eller om frysen går sönder osv..
Men hyra,el m.m. är ett ganska självklart i mina ögon att man ska betala hälften av.
Sen är jag SNÄLL som säger att hon inte behöver betala 50% just nu pga att hon inte har så mycket pengar.. Men sen när hon tjänar lika mkt som mig är det självklarhet att hon ska betala 50%.
Tycker jag =)

Och skulle hon typ
"amen då flyttar jag hem istället om jag är tvungen o betala"
Då kommer jag garanterat lämna henne så kan hon gott bo hos sina föräldrar!
Allas dröm att bo hos sina föräldrar liksom..
och bara ett tecken på hur mkt hon älska mig

Ja du har ju löst det där ser jag.

Som andra varit inne på, alla gemensamma kostnader får hon dela på. Det jag inte hade delat på hade varit amortering och lånen men avgiften till förening får hon allt vara med och dela. Självklart tycker jag att om frysen går sönder så får hon vara med och betala! Hon sliter ju också på utrustningen. Trött på folk som glider genom livet.
Citera
2016-03-14, 20:43
Medlem
xposures avatar
Är hennes farsa en riktig gammal gråsosse??

Klart fan att hon ska betala, du har också avgifter även om du har bostadsrätt!
Citera
2016-03-14, 21:22
Medlem
Studera sambolagen innan du släpper in henne igen.

Visserligen hade du bostadrätten innan hon flyttade in, men om hon anses ha större behov kan hon få rätt att lösa ut dig (om hon t.ex. blir på tjocken med något krogragg). Vore ju extra surt om hon kan spara pengar till en sådan manöver genom att bo gratis hos dig, tänker jag.
Citera
2016-03-14, 21:27
Medlem
Ni kan ju göra upp att hon betalar hälften av hyran och räkningar som tillhör bara lägenhet. Eller så får hon betala allt mat men du står för räkningarna. Tycker dock att man ska dela på sitt ansvar, speciellt nu när man bor ihop.
Citera
2016-03-14, 21:43
Medlem
Lillbubbens avatar
Lyssna nu noga TS. Jag vill att du googlar på "sambo avtal" och skriver ett sådant med henne snabbare än helvetet!
Citera
2016-03-14, 21:57
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Som vanligt tror kvinnan att allt är gratis och det är bara att visa fi**an för att få det man vill ha. Tukta henne innan hon blir gravid och gör dig hemlös.

Du missade att det var hennes pappa, alltså en man som ansåg att hon skulle bo gratis.
Citera
2016-03-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Lyssna nu noga TS. Jag vill att du googlar på "sambo avtal" och skriver ett sådant med henne snabbare än helvetet!

Haha och snabbt som fan måste det ske
Citera
2016-03-14, 22:12
Medlem
Loyolas avatar
Flyttade hon ihop med dig för att "tjäna" på det? Pappan menar kanske att hon lika gärna kunde bott kvar i sin lägenhet om hon inte tjänar något på att bo med dig jämfört med vad det kostade att bo själv? Det kan ju tom bli dyrare för henne att bo med dig, beroende på lägenhetsstorlek osv.
Citera
2016-03-14, 22:22
Medlem
Sasha08s avatar
Tycker det är pinsamt med män som ber sin tjej om pengar, men sen är jag anti-feminist också och van vid "förhållanderegler" från USA, där mannen cashar för sin tjej
Citera
2016-03-14, 22:26
Medlem
Bara-Robins avatar
Gissar på att faderns invändning är att hon då betalar av på ditt lån som du får tillbaka av när du sedan säljer. Det spelar ju dock ingen roll eftersom hon måste ha någonstans att bo. Om hon betalar hyra till dig eller en hyresvärd är ju ointressant.
Citera
2016-03-14, 22:39
Medlem
I en bostadsrätt så betalar man ingen hyra men hon kan väl stå för halva avgiften och eventuellt halva räntekostnaderna men inte till amortering.
Citera
2016-03-14, 22:42
Medlem
Vem betalade hennes hyra och annat tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in