Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Jag vet helt enkelt om att alla delar i ett system har sin plats , ta bort en del så fungerar inte systemet..
Vilken del är det du saknar?
Citat:
Jag har aldrig sett några magiska explosioner som har designat avancerade system, varken datasystem eller biologiska system..
Vilka "magiska explosioner" är det du talar om? Jag känner inte till några sådana.
Citat:
så chansen är ganska stor att jag vet att du inte sett nån magi heller, och därför vet jag att du tror på teorier som säger att magi hr skapat dig genom en stor smäll.
Vad är "magi" enligt dig? Big bang har ingenting med magi att göra.
Dina fantasier blir inte sanna bara för att du inte förstår hur vetenskapen fungerar.
Citat:
Ni är drygare än religiösa troende..
Gnäller DU om att folk är dryga? Du som sitter i flertalet trådar och kallar alla som inte har en lika skev verklighetsuppfattning som dig för "trälar" och dylikt.
Citat:
ni ateister är som om religiösa människor skulle tro att det är vetenskapligt bevisat genom teorier att det sitter en ond gudsgubbe uppe på molnen..
"En ond gudsnubbe uppe på molnen" är en hypotes som är långt mer verklighetsförankrad än dina påståenden, så jag tar det som en komplimang när det kommer från dig.
Citat:
för ateister tror att det faktist är vetenskapligt bevisat genom teoretiska mätningar att magi har smällt av en stor explosion av skapelsemagi för miljardtals år sedan.
Nej, detta är inte vad ateister tror.
Citat:
Ingen av er har några bevis, ni har bara teorier och en tro..
DU har inga bevis, du har bara din tro som baseras på ologiska resonemang.
Sen är det DU som ska ta din bevisbörda här. Den falska dikotomin mellan valfri fantasi och vetenskapliga faktum är inget som någon tar seriöst vid här laget.
Citat:
jag däremot kan se gudarnas fingeravtryck i alla system och designer i universum.
Men du kan inte bevisa det, så du har inte i tråden att göra.