Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-15, 08:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Som du vet har jag ju redan räknat på det där. Och t.o.m. i ditt dystra exempel vinner Trump tisdagens delegaträkning med 178 mot 174(*).

Det krävs alltså att han förlorar alla tre - OH, MO & IL - för att han ska hamna under 50%, dvs en total genomklappning.

Och ändå var ditt exempel hutlöst pessimistiskt. Att alla 52 delegaterna i MO skulle gå till Cruz, när polls säger oss att rubbet lär gå till Trump. Inte särskilt troligt.

(*) Skälet till att det blir så här är att FL är en så stor stat. OH+MO tillsammans är ändå bara 16% större än FL.

Helt ense om att han troligen kommer få över 50%, skulle jag spela skulle jag satsa på runt 60%, men att han måste klappa samman för att få under 50% är jag inte ense med.
2016-03-15, 10:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Caucuset i Northern Mariana Islands pågår för fullt, 9 delegater. Guvenören Ralph DLG Torres från the Commonwealth of Northern Mariana Islands har gett sitt endorsement till Donald Trump.

Jason Osborne ‏@Jmrhosborne 17 min

#CNMI GOP Caucus packed house as Gov. Ralph DLG Torres speaks on behalf of @realDonaldTrump. Voting shortly.

https://twitter.com/Jmrhosborne
2016-03-15, 10:22
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ja, Illinois har ett riktigt skitsystem för primärvalet, som är som gjort för att folk ska rösta fel. Vi har diskuterat det en hel del i den andra tråden.

Fast artikeln är likväl inte så mycket av en nyhet som en teoretisk beskrivning av systemets egenskaper, med hypotetiska scenarier. Sen slänger man in hintar om att Trump kampanj drivs jättedåligt och Cruz toppenbra, men det känns som om det där är lite tendensiöst.
Vänta bara tills det kommer till Pennsylvania - där ska det också väljas delegater direkt/individuellt, men utan att det står uppgivet vilken kandidat de ev. stödjer...

Jag kommer inte åt artikeln, men ser man till hur det sett ut i stater med mer "komplicerade" system, dvs inte bara in och rösta på en kandidat, så har ju Trump tyvärr varit långt efter de andra i kampanjorganisation på plats - Wyoming, Colorodo m.fl har det alla kommit rapporter om hur framförallt Cruz läger varit väldigt aktiv och vunnit stort på det.
2016-03-15, 10:38
Medlem
E.Merckxs avatar
Moveon.Org söker pengar för mer störningar av Donald Trump aktiviteter nu:

Moveon.Org is conducting fundraising activities from the Chicago protests against Donald Trump that prompted the Republican presidential front-runner to cancel a rally there Friday, and promises that more disruptions are on the way.

Moveon.Org är finanserad av George Soros och har gett sitt endorsement till Bernie Sanders:

The progressive group is funded by billionaire George Soros, and has endorsed Democratic candidate Vermont Sen. Bernard Sanders for president.
http://www.washingtontimes.com/news/2016/mar/13/moveonorg-raising-funds-from-trump-protests-warns-/

Bernie Sanders:

Democratic presidential candidate Senator Sen. Bernie Sanders declared that he was “very proud to have received recently, the endorsement of MoveOn.org” on Tuesday’s “Rachel Maddow Show” on MSNBC.

George Soros "Soros Fund Management" är även en av topp donatorerna till John Kasich kampanj:

https://marielenaspeaks.files.wordpress.com/2016/03/top-donors-data-for-john-kasich-2016-cycle-opensecrets.pdf

En röst på John Kasich är en röst på George Soros.
2016-03-15, 11:24
Medlem
Nya odds:

Ohio:

kasich 1.22

Trump 4.00

Florida.

Trump 1.030

Rubio 10.00

Staterna verkar vara avgjorda.
2016-03-15, 11:32
Medlem
Citat:
Jaaa! Pat Buchanan vore en ljuv dröm som VP. Inte någon röst-magnet såklart, men Trump är egensinnig nog att tillsätta honom ändå, och sen göra honom till en röst-magnet.

Varför det? Varför är detta en dröm för dig? Vad vore bra med detta?
2016-03-15, 11:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Varför är det så oerhört svårt för dig att acceptera andra människors åsikter? Du ifrågasätter likt en tjurig femåring och verkar ständigt utgå från att alla som inte delar dina uppfattningar är kompletta idioter.
2016-03-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför är det så oerhört svårt för dig att acceptera andra människors åsikter? Du ifrågasätter likt en tjurig femåring och verkar ständigt utgå från att alla som inte delar dina uppfattningar är kompletta idioter.

Men är det verkligen åsikter?

Det är som om det fanns någon anledning att förespråka Pat Buchanan som vice-president. Hittills har jag inte sett en enda. Jag tror inte att det finns någon heller. Inte ens antydan till någon.

För mig kvalificerar det inte som en åsikt då. Du och jag har olika syn på vad en åsikt är.
2016-03-15, 11:42
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:

Det som är bra med Pat Buchanan är att han är medveten om rasfrågan och judefrågan.
2016-03-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Det som är bra med Pat Buchanan är att han är medveten om rasfrågan och judefrågan.

Då kan du lika väl bli vice-president.

Det är min "åsikt". EarlTurner här på flashback som VP! (Detta ska nu betrakatas som en seriös åsikt?)
2016-03-15, 11:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Men är det verkligen åsikter?

Det är som om det fanns någon anledning att förespråka Pat Buchanan som vice-president. Hittills har jag inte sett en enda. Jag tror inte att det finns någon heller. Inte ens antydan till någon.

För mig kvalificerar det inte som en åsikt då. Du och jag har olika syn på vad en åsikt är.

Att Pat Buchanan borde bli VP är en åsikt och i SmokeyNegronis fall lär den, vilket har framgått, bygga på det faktum att Buchanan vågar vara politiskt inkorrekt och utmana etablissemanget.
2016-03-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att Pat Buchanan borde bli VP är en åsikt och i SmokeyNegronis fall lär den, vilket har framgått, bygga på det faktum att Buchanan vågar vara politiskt inkorrekt och utmana etablissemanget.

Nej, nej, nej... det där duger inte. Vem som helst kan vara det om han så vill. Du kan det. Jag kan det.

Och utmana etablissemanget? Den aspekten behöver läggas till Trumps kampanj? Det saknas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in