Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-15, 01:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Paul Joseph Watson säger det som behöver sägas angående medias försök att få Trump mördad

https://www.youtube.com/watch?v=cEuYox35My0

Tänkvärd video...

Såg detta, som jag tyckte var lite roligt:
http://graphics8.nytimes.com/images/2016/03/12/opinion/12chappatte/12chappatte-sfSpan.jpg

2016-03-15, 01:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ny hyllningsfilm till Trump från en PAC som säger sig vara anti-Trump. Märkligt:

Heil Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=TPRI9AmyVvY#
Hahaha. Läs kommentarerna!

Wow, this ad really opened my eyes. I'm voting for Trump now!

1004 upptummar.

Daily Stormer och Nordfront har också rapporterat om filmen:
Citat:
Like most people on the internet, I saw this new campaign ad comparing Donald Trump to Adolf Hitler (and other members of the NSDAP) and was like “wow! awesome! the guys who made this must be TOTAL BROS!”

But funnily enough, as it turns out, this ad which shows that Glorious Leader 2016’s rhetoric and policies are very similar to those of Glorious Leader 1933 is intended to be negative.

Look – I’m serious.

It is made by a group called Citizen Super PAC which thinks it is bad to be like Adolf Hitler.
http://www.dailystormer.com/anti-trump-ad-widely-mistaken-for-pro-trump-ad-by-the-internet/

https://www.nordfront.se/episkt-hitler-trump-gor-succe-sieg-heil.smr
2016-03-15, 01:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
1004 upptummar.

Räcker till ett nytt nazistparti.
2016-03-15, 02:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Han gillar säkert hamburgare, dock så är han enligt egen utsago någon slags absolutist när det gäller droger, dvs att han aldrig druckit alkohol, rökt cigaretter eller tagit droger.

Fan ock, du har ju rätt. Där fick jag för att jag förbättrade citatet med "en kall öl"(*) för att jag tyckte att det passade in, men hamburgarätandet är korrekt och verifierat.

(*) Undermedvetet så vill jag väl matcha vinet med något...
2016-03-15, 02:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du förklarar det bäst själv:

Kasich vinner Ohio, Cruz MO. Relativt jämt med Trumpseger i IL, Trump vinner FL och 40% i NC, det är troligare att Trump tar mer än 50% men det ligger inom rimlighetens ram att han tar färre också. Trump kan vinna tre och inte klappa igenom men ändå hamna under hälften.

Som du vet har jag ju redan räknat på det där. Och t.o.m. i ditt dystra exempel vinner Trump tisdagens delegaträkning med 178 mot 174(*).

Det krävs alltså att han förlorar alla tre - OH, MO & IL - för att han ska hamna under 50%, dvs en total genomklappning.

Och ändå var ditt exempel hutlöst pessimistiskt. Att alla 52 delegaterna i MO skulle gå till Cruz, när polls säger oss att rubbet lär gå till Trump. Inte särskilt troligt.

(*) Skälet till att det blir så här är att FL är en så stor stat. OH+MO tillsammans är ändå bara 16% större än FL.
2016-03-15, 02:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Fan ock, du har ju rätt. Där fick jag för att jag förbättrade citatet med "en kall öl"(*) för att jag tyckte att det passade in, men hamburgarätandet är korrekt och verifierat.

(*) Undermedvetet så vill jag väl matcha vinet med något...

Ööh... non-alcoholic beer
2016-03-15, 02:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ni måste läsa följande artikel av legenden Patrick J Buchanan

Han stod för i princip Trumps politik (vad gäller nej till illegal invandring, konservativa Högsta domstols utnämningar och mot dåliga handelsavtal) i valrörelserna 1992, 1996 och 2000.

Pat vore min dröm som vice president fast han kanske inte drar tillräckligt med nya röster i valet för att bli vp. Och är lite för gammal. Kanske Ben Carson drar fler väljare.

Jaaa! Pat Buchanan vore en ljuv dröm som VP. Inte någon röst-magnet såklart, men Trump är egensinnig nog att tillsätta honom ändå, och sen göra honom till en röst-magnet.

Fast Trumps ego sätter väl stopp för denna dröm. Ingen kan så som Buchanan hävda att han hade Trumps politik långt före Trump själv. Och Trump vill ju gärna framstå som unik.
2016-03-15, 02:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Jag har förmodligen lyssnat på alla Trumps rallyn, och detta är helt klart topp tre. Hoppas det räcker för att säkra Ohio imorgon. Vi har spännande timmar framför oss

Jag hade på det i bakgrunden, så jag får kolla igen.

Det mest fantastiska rallyt tycker jag var Dayton, Ohio. Publiken var helt galna av entusiasm, som vare sig förr eller senare. Det var första rallyt efter det kommunistiskt organiserade våldförandet på vanliga amerikaners mötesrätt i Chicago. Så troligen därför.
2016-03-15, 03:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
James Kirkpatrick/ Send them a message

Ett utdrag ur den klockrena artikeln

Mycket välskrivet och sammanfattar kärnfullt varför de inte har möjlighet att lyckas med sitt taktiserande emot Trump.
2016-03-15, 03:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Varningstecken för Trump i Illinois:
http://www.breitbart.com/big-government/2016/03/14/ted-cruz-set-to-claim-illinois-delegate-prize/

Ja, Illinois har ett riktigt skitsystem för primärvalet, som är som gjort för att folk ska rösta fel. Vi har diskuterat det en hel del i den andra tråden.

Fast artikeln är likväl inte så mycket av en nyhet som en teoretisk beskrivning av systemets egenskaper, med hypotetiska scenarier. Sen slänger man in hintar om att Trump kampanj drivs jättedåligt och Cruz toppenbra, men det känns som om det där är lite tendensiöst.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-03-15 kl. 03:11.
2016-03-15, 03:15
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Dags att plocka fram negativiteten och paniken inför morgondagen!

Herregud, humöromkastningar igen! Ta det lugnt.
2016-03-15, 07:19
Medlem
De som är emot Trump är villiga att gå hur långt som helst. Nu verkar det som om att politiska krafter har avsiktligt sett till att det ska bli stökigt på Trumps rallys i syfte att få honom att framstå som farlig.

Här är en artikel som beskriver en ad på craigslist som skulle ge folk betalt för att delta i upploppet i Chicago:

http://allnewspipeline.com/AntiTrump_MOB_FOR_HIRE_In_Chicago_Craigslist_Ad_Da ys_Before_Huge_Event.php

Utöver det så verkar upploppen bidra till en hätsk stämning som i sin tur kan resultera i försök på hans liv dvs att i värsta fall får han sätta livet till!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in