2016-03-14, 23:48
Medlem
Hur många namn på sin lista över potentiella anfallare kan Peking tänkas ha betat av innan man hamnade på Sebastian Andersson? Släpper ni honom gratis eller betalar man till och med en slant?
2016-03-15, 00:33
Medlem
skrudiss avatar
Skönt om Basse lämnar. Han har känts missanpassad och missförstådd i DIF. Trots en ok målskörd är det svårt att förbise gamnacke, ovilja att kämpa, dåligt och oengagerat kroppsspråk samt inte minst fingervantar under sommaren.

Jag kan tänka mig att han gör bra ifrån sig i Norrköping.
2016-03-15, 00:37
Medlem
Har sällan sett någon med sämre spelförståelse än Seb Andersson. Otroligt ego.
2016-03-15, 00:46
Medlem
MrSkargards avatar
Gjorde inte Andersson typ 10 mål i Allsvenskan 2015? En uppgradering jämfört med Kamara då med andra ord.
2016-03-15, 01:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Gjorde inte Andersson typ 10 mål i Allsvenskan 2015? En uppgradering jämfört med Kamara då med andra ord.
Både Andersson och Kamara gjorde 7 mål med skillnaden att sistnämnde återvände till allsvenskan från Malaysia förra sommarn. Ifjol spelade Seb Andersson sammanlagt 1069 minuter och Kamara 437 så det är verkligen ingen uppgradering poängmässigt.
2016-03-15, 01:23
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kamara var ju i Malaysia fram till sommaren. När han kom tillbaka var han ur form. Det var först på höstkanten som han kunde leverera igen. Sett till vår ekonomi så anser jag att Kamara är oersättbar så här på kort sikt.
2016-03-15, 01:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Både Andersson och Kamara gjorde 7 mål med skillnaden att sistnämnde återvände till allsvenskan från Malaysia förra sommarn. Ifjol spelade Seb Andersson sammanlagt 1069 minuter och Kamara 437 så det är verkligen ingen uppgradering poängmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Kamara var ju i Malaysia fram till sommaren. När han kom tillbaka var han ur form. Det var först på höstkanten som han kunde leverera igen. Sett till vår ekonomi så anser jag att Kamara är oersättbar så här på kort sikt.

Point taken.
2016-03-15, 09:34
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tråkigt för alla Djurgårdare att bli av med en fanbärare.

Skämt åsido så är det logiskt, med Djurgårdens anfallsuppsättning och Sebs lön samt status lär det väl bara va skönt att bli av med honom och Norrköping är i behov av en "paniklösning" efter beskedet med Kamara.

Tror inte Seb lyckas avsevärt mycket bättre i Norrköping.

Jag tror det jävla aset kommer lyckas fantastiskt bra i Peking bara för att jävlas med DIF.

Bra för oss i vilket fall.
2016-03-15, 09:42
Medlem
csts avatar
Härlig ironi i att Sebastian Andersson värvas av regerande mästarna. Om man bara skulle se hans karriär på pappret skulle den framstå som en riktig framgångssaga.
2016-03-15, 10:53
Avslutad
Hade inte Peking hitatt något bättre än han? Trodde ett tag att de skulle plocka Goitom.. Men nu valde de mediokre spelaren från Djurgården. :P är man regerande mästare så tycker jag man borde hittat en bättre spelare som kan utvecklas mycket mer t.ex Antonsson från Kalmar .
2016-03-15, 11:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Hade inte Peking hitatt något bättre än han? Trodde ett tag att de skulle plocka Goitom.. Men nu valde de mediokre spelaren från Djurgården. :P är man regerande mästare så tycker jag man borde hittat en bättre spelare som kan utvecklas mycket mer t.ex Antonsson från Kalmar .

Nu är det ju inte Kujovic som ska ersättas utan Kamara.
2016-03-15, 11:12
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Huvudsaken är ändå att man plockar in en lirare från Djurgården. Alla spelare som lämnar den föreningen gör succé i sin nya klubb

Nä, men det är väl ingen värvning man slår volter av direkt, men ändå helt ok tredjeanfallare. Välkommen till de svenska mästarna och landets främsta talangförädlare, Sebastian

Förresten.... Eventuellt har vi ytterligare en anfallare på ingång. Redan innan Kamaras hjärtproblem upptäcktes så var vi på jakt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in