Petter Larsson kontrar med
http://www.aftonbladet.se/kultur/article22419884.ab "Sluta prata om kollaps", och jag blir så vansinnig när jag läser den att jag knappt kan sitta still. Det kan jag faktiskt inte, var tvungen att gå och ta en kopp, väldigt sött, te.
AB fortsätter att förringa eventuella problem, vilket kommer att göra lösningarna både svårare och sämre. Istället för att ta tjuren vid hornen, hoppas på stiltje men förbereda sig för orkan, etc, så ska allt återigen bara lösa sig självt. Trots att vi sett att det hittills inte fungerat.
AB missar dessutom att de vinnare som finns sällan tillhör de fattigaste, en grupp AB säger sig vurma för annars. Gruppen fattiga, invandrare som redan är här, ensamstående föräldrar, lågavlönade, det är dessa som betalar laissez-faire-attityden från regeringen Reinfeldt och Löven.
Frågan är om detta är en "planerad" kampanj från AB att försöka få någon slags initiativ i frågan. Kan man vänta sig Mellin och andra följa upp närmsta dagarna?
Tyvärr kommer den halvhjärtade politik AB förespråkar att gynna partier som vill försämra asylrätten, exempelvis Moderater och Sverigedemokrater.