Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-14, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
OM mätningen stämmer skulle Trunp ligga mycket högre i popular vote än vad han gör i verkligheten. Vi får se i morgon, men bli inte allt för besviken om han kommer undan med mindre än 50% av delegaterna igen.
Klart att det sannolikt en outlier (om inte "attentatsförsöket" påverkade).
Du brukade dock ta upp Trump-negativa outliers och analysera. Det var min poäng
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Underbaaart! Följdfrågan kommer du inte undan däremot
Hur ser mätningarna ut inför Ohio?
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Oroande mätningar från Ohio.
Man får hoppas att Cruz som brukade underskattas på GOP-kandidaternas bekostnad, gör det igen
2016-03-14, 20:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump vinner Florida, då måste Rubio ge sig.

Kasich ligger så långt efter så han kan inte hota även om han vinner sin stat.

Så enda realistiska hotet är Cruz, men han kommer att få färre delegater än Trump. Och de senaste dagarna har allt fler kommentatorer börjat säga att GOP inte vågar välja någon annan än den som får flest delegater.

Det är intressant..(är ledig idag och följt med det tidigare Trump-rallyt och det som går nu)

Trump har inte nämnt J.Bush vid namn.., verkar helt medvetet. Bara att "andra" slängde mååånga miljoner dollar i reklam och det gick inte bra..

Min spekulation : En fredstrevare är på gång.., mellan Trump och Bush..
2016-03-14, 20:47
Medlem
Nu ändrades oddsen i Florida:

Trump 1.11

Rubio 6.00

Fortfarande samma i Ohio så de är osäkra på Ohio vilket är intressant.
2016-03-14, 20:48
Medlem
ziracorns avatar
Vinner The Donald INTE Florida, så är det uppenbart valfusk. Han leder enormt i opinionen, mängder har förtidsröstat.

Men jag är inte orolig, troliga resultat:

Florida- klar
Illinois/Chicago: kan bli en nagelbitare. Fördel Trump.
North C - knapp seger Trump.
OHIO-förlust
Missouri- "who the fuck knows!
2016-03-14, 21:05
Medlem
Kasich lär antagligen vinna hemstaten Ohio, det vore uselt av honom annars. Han har i princip gått all in på Ohio ett bra tag och hunnit med att ha Town Hall meetings mer eller mindre överallt i hela delstaten. Men jag tror Trump tar Florida, NC och Illinois.
2016-03-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump vinner Florida, då måste Rubio ge sig.

Kasich ligger så långt efter så han kan inte hota även om han vinner sin stat.

Så enda realistiska hotet är Cruz, men han kommer att få färre delegater än Trump. Och de senaste dagarna har allt fler kommentatorer börjat säga att GOP inte vågar välja någon annan än den som får flest delegater.

Vi ska också ha i åtanke att utöver Cruz hemstat Texas så har flertalet av de stater där han på förhand ansågs stark redan avgjorts. Hade röstordningen varit lite annorlunda utformad och börjat med tonvikt på de båda kusterna så hade det förmodligen varit Rubio som nu hade gastat på Cruz att denne skulle hoppa av och sluta upp bakom Rubio..

Om det inte sker ett mirakel i Florida i morgon så kommer antagligen Rubio att hoppa av eller möjligen köra vidare med en kraftigt vingklippt och desillusionerad kampanj där ingen innerst inne tror på seger. Ungefär samma sak för Kasich..

Kvar då som alternativ för folket bakom anti-Trump är Ted Cruz. En man som väldigt få har något gott att säga om. Frånvaron av endorsments säger egentligen allt..

Denna man som i sin karriär misslyckats totalt med att uppbåda något stöd från andra än bibeldårarna ska då alltså ta sig an delstater som New York,California etc etc. Lycka till säger jag. Det lär behövas..
2016-03-14, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Kasich lär antagligen vinna hemstaten Ohio, det vore uselt av honom annars. Han har i princip gått all in på Ohio ett bra tag och hunnit med att ha Town Hall meetings mer eller mindre överallt i hela delstaten. Men jag tror Trump tar Florida, NC och Illinois.
NC är en sann proportionell delstat, så att Trump får inga poäng, om han vinner det med bara 35%. Illinois däremot... är mycket underskattad. Det kan bli viktigare än Ohio, eftersom,om Trump har tur, kan han vinna nästan alla delegater där

Jävlar, vad spännande det blir imorgon
2016-03-14, 21:14
Medlem
Märks att det är dags i morgon, CNN har kört samma bilder konstant nu sen i morse

Och självklart klippt det till Trumps nackdel då den som sett dom inslagen i sin helhet vet att det är dom som protesterar som varit den som startat/slagit.
2016-03-14, 21:19
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noormaan
Det finns bara ett sätt att veta om Donald Trump är kontrollerad opposition eller inte och det är följande:

1. Om Trump inte vinner en majoritet av rösterna och det hela går till en open convention och det republikanska etablissemanget INTE stoppar Trump, ja då kan man med största säkerhet anta att Trump är kontrollerad opposition.

2. Om Trump inte vinner en majoritet av rösterna och det hela går till en open convention och det republikanska etablissemanget STOPPAR Trump, ja då vet vi att Donald Trump inte är kontrollerad opposition.

Vinner Trump däremot en majoritet av rösterna och lyckas undgå en open convention så får historien utvisa om han är kontrollerad opposition eller inte.

Själv är jag inte säker. Hur som helst så har vi oerhört spännande tider framför oss

Ja, det sista håller jag verkligen med om.
Det talas i Tyskland idag om att hela den politiska kartan håller på att ritas om. Samma i Sverige tycker jag med ett S på rekordlåga siffror, SD rekordhögt (iaf i opinionssiffrorna), flera småpartier som kanske åker ut ur riksdagen i nästa val o.s.v. I England folkomröstningen och kanske de går ut ur EU, Le Pen som har sagt att hon ska göra allt hon kan för att föra Frankrike ut ur både EU och Nato, ett Östeuropa med Orban i spetsen som går emot Bryssels planer och så då Trump. Blir han president i USA så blir det kanske (nästan) lika omvälvande som om Ron Paul hade blivit det.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
NC är en sann proportionell delstat, så att Trump får inga poäng, om han vinner det med bara 35%. Illinois däremot... är mycket underskattad. Det kan bli viktigare än Ohio, eftersom,om Trump har tur, kan han vinna nästan alla delegater där

Jävlar, vad spännande det blir imorgon

USAs valsystem gör en hel del för att öka spänningen. Inte många i Sverige förstår hur invecklat det faktiskt är.
Senast redigerad av ganglere2 2016-03-14 kl. 21:21.
2016-03-14, 21:32
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2

USAs valsystem gör en hel del för att öka spänningen. Inte många i Sverige förstår hur invecklat det faktiskt är.

Är väldigt insatt i de olika kandidaterna och följer varje debatt så är ingen novice om du tror det. Men hur fungerar det imorgon i Florida och Ohio som är oproportionerliga stater (winner takes it all), men hur funkar det egentligen?

Jag har försökt hitta info men bara hittat att vissa sidor skriver att den som får mest procent vinner alla delegater men sedan skriver vissa andra sidor att Trump måste få mer än 50% för att det skall vara winner takes it all, får han under 50% så blir det proportionerlig utdelning av delegater.

Hur funkar det?
2016-03-14, 21:33
Medlem
Trumpen verkar som den enda bra kandidaten. Håller tummarna för honom.
2016-03-14, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Är väldigt insatt i de olika kandidaterna och följer varje debatt så är ingen novice om du tror det. Men hur fungerar det imorgon i Florida och Ohio som är oproportionerliga stater (winner takes it all), men hur funkar det egentligen?

Jag har försökt hitta info men bara hittat att vissa sidor skriver att den som får mest procent vinner alla delegater men sedan skriver vissa andra sidor att Trump måste få mer än 50% för att det skall vara winner takes it all, får han under 50% så blir det proportionerlig utdelning av delegater.

Hur funkar det?
Winner takes all.
Bokstavligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in