Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-14, 18:52
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hur många tror du har förtidsröstat för Rubio? kan bli en fördel för Trump.
I och för sig. Låt oss säga att 20 procent av totala antalet väljare förtidsröstat. Av dessa har 15 procent röstat på Rubio, vilket ger 3 procent av rösterna. Det borde inte påverka slutresultatet men kan naturligtvis göra det.
2016-03-14, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som sagt, jag har hela tiden pratat om fredliga demonstrationer och där innefattar det även de som står utanför en lokal och skriker, så länge inget våld sker så går det inte att fängsla hur som helst.
Så du har hela tiden pratat om något helt orelaterad?
Citat:
"daesh grabben" har dock bevisats vara påhittat där hans koppling till daesh var dikterat, även Trump har tvingats backa i sitt påstående även om han gjorde det klumpigt genom att säga att han hämtade den informationen från internet (because everything on the internet must be real...right? )
Så det är det du nda du valt att svara på
Trump sa att han kanske har något med ISIS att göra.
Men han borde skjutas, tycker du inte det? För säkerhets skull. Vem vet vad han/hans polare gör nästa gång
Citat:
Hur många tror du har förtidsröstat för Rubio? kan bli en fördel för Trump.
Mätningarna brukar ta hänsyn till dem som förtidsröstat.
2016-03-14, 19:03
Medlem
Snapcounts avatar
Hmm..., blev att tänka på en sak..

Ni vet ju med dessa "anti-Trump" demonstrationer.., och nu är det mars..

I.o.m att sommaren är på kommande, kommer med det bättre vädret demonstrationerna/provokationerna att öka ?
2016-03-14, 19:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

I.o.m att sommaren är på kommande, kommer med det bättre vädret demonstrationerna/provokationerna att öka ?

Kanske, men det gör väl då även Trumpanhängarna. Ökar i antal och aktivitet menar jag.
En man som talar gott om Putin och Ryssland, det måste vara en bra man. Jag gillar Trump.
Något förvånad bara att han ställde sig emot avtalet med Iran. Det får mig att undra om han inte ändå är falsk opposition.
2016-03-14, 19:12
Medlem
Sammy (Sammy Bull) Gravano förre detta underboss i maffia familjen gambino i Manhattan. Han har sagt i intervjuer förr att Donald Trump inte kunde bygga skyskrapa i Manhattan, om han inte fick tillåtelse från honom och maffian.

http://www.nydailynews.com/news/politics/sammy-gravano-daughter-dad-pal-trump-president-article-1.2557697

Trump var en hård jävel förr så det som händer nu är en barnlek för honom.
2016-03-14, 19:13
Bannlyst
Citat:

Vilka delstater tänkte du på? Chicago?
2016-03-14, 19:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Så du har hela tiden pratat om något helt orelaterad?

Så det är det du nda du valt att svara på
Trump sa att han kanske har något med ISIS att göra.
Men han borde skjutas, tycker du inte det? För säkerhets skull. Vem vet vad han/hans polare gör nästa gång

Mätningarna brukar ta hänsyn till dem som förtidsröstat.

Nej, jag har sagt att demonstrationer som är planerade att bli våldsamma är inte ursäktade men än så länge så har majoriteten av demonstrationer varit fredliga men där våldsamheter har uppstått mot dem. (oftast strax innan vakter har kunnat eskortera bort demonstranter, men gången innan Chicago så vart en demonstrant slagen på vägen ut)

Rörande daesh individen så kan man inte säga att folk "troligen" är det ena eller det andra då det kan leda till rättstvister i form av förtal, individen i fråga är med största möjlighet endast psykiskt sjuk och i behov av vård.

Men visst om han förespråkar att man ska skjuta alla som lider av psykologiska problem så får han stå för det men hans försvar är fortfarande svagt rörande påståendet om individens tillhörighet för i dagsläget så vet vi att daesh kopplingen är dikterad.
2016-03-14, 19:19
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Oddsen inför i morgon har inte ändrats på väldigt länge. Ingen verkar veta hur det slutar i morgon.
Så låt han vinna sin hemstat. Det hade alla räknat med...sen har det sett bra ut det sista jovisst.....men deras pollar verkar variera kraftigt.
Rubio försvinner imorgon. Sen får vi se hur det går.
2016-03-14, 19:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Vilka delstater tänkte du på? Chicago?

Nja-nå.., mer att demonstrationer/provokationer (organiserade mot Trump rallys) i norra USA kommer igång. I södra så är ju befolkningen även mer konservativ..(om jag nu generaliserar)

Vintern är ju svalare i norra USA, kan ju bli riktigt kallt t.o.m..
2016-03-14, 19:25
Medlem
noormaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det får mig att undra om han inte ändå är falsk opposition.

Det finns bara ett sätt att veta om Donald Trump är kontrollerad opposition eller inte och det är följande:

1. Om Trump inte vinner en majoritet av rösterna och det hela går till en open convention och det republikanska etablissemanget INTE stoppar Trump, ja då kan man med största säkerhet anta att Trump är kontrollerad opposition.

2. Om Trump inte vinner en majoritet av rösterna och det hela går till en open convention och det republikanska etablissemanget STOPPAR Trump, ja då vet vi att Donald Trump inte är kontrollerad opposition.

Vinner Trump däremot en majoritet av rösterna och lyckas undgå en open convention så får historien utvisa om han är kontrollerad opposition eller inte.

Själv är jag inte säker. Hur som helst så har vi oerhört spännande tider framför oss
2016-03-14, 19:31
Medlem
Anti-Trump demonstranter går bärsärk och skyller vita för Rasism (Video)

https://www.youtube.com/watch?v=YU3vcvGpALQ

Svarta och vita Liberala "white guilt" Amerikaner går bärsärk och anklagar vita icke-liberaler för Rasister för stödjande till Republikanska Donald Trump.

Ganska intressant och se hur korkade en del människor är verkligen. Verkar också så USA börjar allt mer och mer bli likt länderna här i väst Europa rent "demokratiskt" genom att hota, slå de som inte tycker som vänster-liberalerna.
2016-03-14, 19:42
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har sagt att demonstrationer som är planerade att bli våldsamma är inte ursäktade men än så länge så har majoriteten av demonstrationer varit fredliga men där våldsamheter har uppstått mot dem. (oftast strax innan vakter har kunnat eskortera bort demonstranter, men gången innan Chicago så vart en demonstrant slagen på vägen ut)

De kom för att förhindra andras rätt att få yttra sig.
Citat:
Nja-nå.., mer att demonstrationer/provokationer (organiserade mot Trump rallys) i norra USA kommer igång. I södra så är ju befolkningen även mer konservativ..(om jag nu generaliserar)

Vintern är ju svalare i norra USA, kan ju bli riktigt kallt t.o.m..
Syftar du på rallys efter att Trump blir presidentkandidaten från R?
Då tror jag att det blir annan nivå, nämligen ska sådana provokationerna stoppas mer våldsamt Förhoppningsvis. Man hör hela tiden att amerikansk polis/domstol är så tuff, men i verkligheten finns det inga skillnader mot Sverige

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in