2016-03-14, 19:28
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Jag frågade dig flera poster bak vilken höjd du tror att contrails bildas på. Du får gärna svara. Jag kan förklara för dig varför det ser ut som det gör i klippet men kommer du läsa och försöka bemöta det så att det är lönt att lägga tid på det? 75% av det du skriver är bara en lång ot upprepning om vad som kommer hända oss och vad som står i Bibeln.

Vill du ha svar på riktigt? Kommer du läsa? Kommer du försöka svara ontopic?

Nej, ring SMHI, dom besvara dina frågor om chemtrails.. med propaganda du vill höra.

Jag diskuterar bevisvideos för chemtrails, inte teorier som säger att det inte finns bevis för att chemtrails inte är contrails.. vilket det gör iomed videos som visar både contrails och chemtrails , på olika höjjd.
Citera
2016-03-14, 19:34
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundsatan
Att du orkar... Chemtrails förespråkarna är som jehovas vittnen, går inte att överbevisa.

Intressant är antalet "experter" på contrails i tråden som trots jehova-stämpeln orkar bry sig och vara här och skriva.
Jag har ingen åsikt vare sig åt det ena eller andra hållet, det brukar vara den mest sunda inställningen i alla lägen, men visst har jag funderat på dess inkonsekventa existens. Ena dagen är himlen som ett schackbräde för att dagen efter vara helt fri, trots exakt samma väderförhållanden.
Citera
2016-03-14, 19:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Intressant är antalet "experter" på contrails i tråden som trots jehova-stämpeln orkar bry sig och vara här och skriva.
Jag har ingen åsikt vare sig åt det ena eller andra hållet, det brukar vara den mest sunda inställningen i alla lägen, men visst har jag funderat på dess inkonsekventa existens. Ena dagen är himlen som ett schackbräde för att dagen efter vara helt fri, trots exakt samma väderförhållanden.

Det vore något av en sensation! Kan du sätta det i bevis så vore det enormt.

Personligen är jag övertygad om att det inte råder samma väderförhållanden. Faktum är att när man ser riktigt många contrails så kan det vara ett tecken på ett väderomslag. Det är goda förutsättningar för contrails att bildas när det samtidigt håller på och bildas cirrusmoln. Och cirrusmoln som bildas tyder på en väderfront.
Citera
2016-03-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Nej, ring SMHI, dom besvara dina frågor om chemtrails.. med propaganda du vill höra.

Jag diskuterar bevisvideos för chemtrails, inte teorier som säger att det inte finns bevis för att chemtrails inte är contrails.. vilket det gör iomed videos som visar både contrails och chemtrails , på olika höjjd.

Fast jag vill prata med dig, inte SMHI. Hade jag velat prata md SMHI hade jag gjort det. Jag vill höra vilken höjd du tror att contrails bildas vid.

Svårt att reda ut alla negationer i andra stycket men du menar att du bara vill diskutera med människor som har samma uppfattning som du? varför startar du inte en blogg istället?
Citera
2016-03-14, 20:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag diskuterar bevisvideos för chemtrails.
Hur skiljer du bevisvideos från hittepåvideos?
Citera
2016-03-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Förhoppningsvis finns det en del människor som ligger på gränsen till att bli just faktaresistenta foliehattar, som kommer in och läser i denna tråden och därmed inte börjar tro på en sådan idiotisk konspirationsteori som "chemtrails".

Kanske någon foliehatt kan komma att ändra sig också någon gång i framtiden, vem vet..

Citat:
Jag har ingen åsikt vare sig åt det ena eller andra hållet, det brukar vara den mest sunda inställningen i alla lägen
Inte alls. Det är sällan det är en 50/50 balansgång rent sannolikhetsmässigt när det kommer till konspirationsteorier. I en överväldigande majoritet av fallen är den mest sunda inställningen att teorin i fråga är felaktig.
Citat:
men visst har jag funderat på dess inkonsekventa existens. Ena dagen är himlen som ett schackbräde för att dagen efter vara helt fri, trots exakt samma väderförhållanden.
Belägg, tack.
Citera
2016-03-14, 20:52
Medlem
Citat:

Hur vet du att dessa videos visar chemtrails? Som flertalet personer har förklarat för dig, så är din uppfattning kring hur contrails beter sig och ser ut, rent av felaktig. Trots det så befinner du dig fortfarande i ruta ett och utgår i från denna felaktiga uppfattning när du ska "bevisa" dina fantasier med youtubeklipp.

Vart finns de redovisade provtagningarna på det du menar är chemtrails? Det måste väl ändå finnas sådana, eftersom du med flera hävdar att ni vet vad de består av?
Citera
2016-03-14, 21:44
Moderator
Massor med OT och irrelevanta "predikningar" raderade.

/Moderator
Citera
2016-03-14, 23:01
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:
Jag skulle "tippa" på att vetenskapliga studier som bevisar nånting, är mycket bättre vetenskap än en teori som inte går att bevisa är.

Bevisvideos på youtube är mycket bättre fysiska bevis för ett brott som chemtrails, än vad en obevisbar teori är, även om teorin kallas för vetenskaplig.

Om du säger till mig att människor som tror att dom är talande apor som skapades av stor smäll under långa tidsperioder, eftersom magi är deras bästa förklaring på alla designer i universum.. om du säger att dom är tillförlitliga med sina teorier/sin tro, om att magi har hännt och att vi är talande allätar apor som enligt bevisen är en växtätares kropp..

om du påstår att deras teorier om att vågräta contrails existerar och kan förvandlas till moln.. är sanningen som alla logiskt tänkande mäniskor har letat efter.. så vet jag såklart att du är troende.. och vilka bevis du än drar upp för att "bevisa" att chemtrails är contrails, så kommer det var extremt ologiska teorier som sååklart inte går att göra vetenskapliga studier för att bevisa att dom är falska eller sanningen.. och teorierna får er att må bra och känna er smarta, eftersom ni fick bra betyg i skolan för att ni memorserade och trodde på rätt teorier istället för att se på bevisen som är synliga, och då se både chemtrails , konspirationer och allt annat som gömms för dom som inte vågar titta.

Vad menar du? Det är klart att det går göra vetenskapliga studier och avgöra vad som är sant. Ta flygcertifikat, sätt dig i ett plan med jetmotorer och sätt igång att testa!

Nej jag förstår att du knappast är villig att göra det, men din tendens att bara avfärda det vi säger som ofalsifierbart är väldigt irriterande och bevisligen fel.

Återigen: fattar du inte att en vetenskaplig teori bygger på studier? Teori som i det beskrivande, inte som i en halvdan gissning! Tänk körkortsteori om du någonsin vill dumpa din BMX: det är inte en samling tankar om hur man skulle kunna köra eller vilka regler som kunde vara bra, det är en beskrivning av vad som FAKTISKT gäller i trafiken. På samma sätt beskriver och förklarar vetenskapliga teorier vad man FAKTISKT har uppmätt och observerat!

Du förstår helt enkelt inte vad du pratar om, lite ödmjukhet vore på sin plats.
Citera
2016-03-15, 08:11
Moderator
Mer OT raderat. Nu får det räcka med predikningar om mentaliteten hos trådens debattörer.
Ämnet som ska diskuteras är Chemtrails, inte trådens deltagare.

/Moderator
Citera
2016-03-15, 08:26
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:
...eftersom verkligheten ser ut som den gör.

Då är vi överens.
Citera
2016-03-15, 12:25
Avstängd
KungPungPats avatar
Kan ni låta mig få höra på nån flygplanspilot som berättar om hur chemtrails är contrails?

Alla dom flygplanspiloter som jag lyssnat på har förklarat skillnaden mellan contrails och chemtrails.

Har ni några teorier som "bevisar" att ala desa flygplanspiloter har en vild fantasi och tror att det finns skillnad på contrails och chemtrails som inte ens existerar förutom i deras huvud?

Eftersom ni chemtrailsförnekare har så mycket bevis så är det konstigt att det endast är chemtrailsvetarna som postat bevis i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in