Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-14, 17:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Efter att Trump och Hillary segrat i sina nomineringar så är det väl ytterligare någon månad där Trump som ensam oppositionsledare kan koncentrera sig på att nergöra washington fullständigt.
..Snacka om att man ser framemot det.

Verkligen!

Som han säger: I haven't even started on Hillary.

Ska bli kul när han gör det.
2016-03-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det sa jag inte utan att det är hans och speciellt de som arbetar med säkerhetens yttersta ansvar att se till att icke välkomna individer/grupper inte tar sig in i lokalen.

Du kan inte lägga allt ansvar på de som tar sig in i lokalen utan man måste lägga skulden där den hör hemma och det är i första hand bland de som har ansvaret för säkerheten och i andra hand den som är ansvarig för eventet och i tredje hand de som stör eventet.

Om de säkerhetsansvariga inte kan sköta sitt jobb så kan det leda till att folk blir skadade och i värsta fall dödade, detta leder till att Trump måste välja att antingen byta ut personalen eller se till att de kan sköta sitt jobb bättre till nästa gång.

Precis, skulden ligger hos Soros och hans polare.
Det är så uppenbart arrangerat och vidrigt.
2016-03-14, 17:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Inte ens de värsta pissliberala politikerna går så här långt i att uttrycka idén om att folk (här specifikt folk som beter sig kriminellt) inte har ansvar för sina egna handlingar.

Om t.ex. du och jag går på en konsert och jag stryper dig till döds under läktarna, så menar du på fullt allvar att det skulle vara vakternas och arrangörernas fel?

Det gör jag inte heller, jag säger bara att de som har ansvaret för säkerheten på ett event inte kan gå helt skuldfria, de som protesterar har ett ansvar precis som alla andra.

Det kanske är en nyhet för några av er men världen är inte svart och vit, god eller ond.

Ditt exempel är för övrigt ett extremt sådant, om du däremot hade gått till en konsär för att aktivt störa den så är det de som arbetar med säkerheten som skall se till att du eskorteras bort eller inte ens släpps in och inte privatpersoner.

Att du begår ett fel är det fortfarande ingen som nekar men vem som är ansvarig för att du kom in i lokalen skall det inte heller råda någon egentlig disskusion om och det är den som släppte in dig (säkerhetsvakten eller kontrollanten) och om denne missköter sig så är det dennes chef/anställare som bär det yttersta ansvaret.

Eller vill du lägga det ansvaret hos någon annan än säkerhetsvakten och/eller chefen?
2016-03-14, 17:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Precis, skulden ligger hos Soros och hans polare.
Det är så uppenbart arrangerat och vidrigt.

Det finns skyldiga på bägge sidor i Chicago situationen men aktivisterna och de som medvetet drog det till våldsamheter är de som bär störst ansvar för det hela.
2016-03-14, 17:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Det gör jag inte heller, jag säger bara att de som har ansvaret för säkerheten på ett event inte kan gå helt skuldfria, de som protesterar har ett ansvar precis som alla andra.

Du säger att man ska lägga skulden i första hand på säkerhetsansvariga... Och de kriminella... i tredje hand.

Citat:
Ditt exempel är för övrigt ett extremt sådant, om du däremot hade gått till en konsär för att aktivt störa den så är det de som arbetar med säkerheten som skall se till att du eskorteras bort eller inte ens släpps in och inte privatpersoner.

Så när jag är i färd med att strypa dig under läktaren så är det viktigaste för dig att det åtminstone inte kommer någon privatperson och avbryter mig i mitt ärende (vakterna är för långt borta, sorry man).
2016-03-14, 17:32
Medlem
Citat:
Det finns skyldiga på bägge sidor i Chicago situationen men aktivisterna och de som medvetet drog det till våldsamheter är de som bär störst ansvar för det hela.

Chicago är bara en del i spelet.
Kolla på vartenda trump-evenemang(t.ex det han håller i North Carolina just nu), det är ett fåtal provokatörer på varenda, strategiskt utplacerade som börjar gasta så fort muren kommer påtal osv, det är dessa bilder som sedan hamnar i media.
Det handlar om att skapa en bild av massivt motstånd som inte finns.
Det är orkestrerat från Soros & CO, olika lobbyister.
2016-03-14, 17:59
Bannlyst
Citat:
De är störande ja och vissa av dem är våldsamma ja men det ändrar inte på det faktum att organiserade av demonstrationer faller under yttrandefrihet så länge det inte finns bevis för att det är planerat att man skall bruka våld.
Är du full?
De kom för att störa. Förstår du det inte det?
Citat:
Du kan inte lägga allt ansvar på de som tar sig in i lokalen utan man måste lägga skulden där den hör hemma och det är i första hand bland de som har ansvaret för säkerheten och i andra hand den som är ansvarig för eventet och i tredje hand de som stör eventet.

Om de säkerhetsansvariga inte kan sköta sitt jobb så kan det leda till att folk blir skadade och i värsta fall dödade, detta leder till att Trump måste välja att antingen byta ut personalen eller se till att de kan sköta sitt jobb bättre till nästa gång.
Vänta tills han blir president! Då kommer han att ha ansvaret för säkerhet = fängsla de som förhindrar andra att yttra sig
Annars håller med. Man borde skjuta ihjäl dem, speciellt ISIS-grabben. Självfallet i säkerhetens namn!
2016-03-14, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fast i praktiken kommer det vara mycket svårt för GOP att köra över Trump om han skulle få flest delegater (fast inte en majoritet av dem). Partiet måste då gå emot sina partimedlemmar som valt Trump i primärvalen. Detta skulle förstås bli mycket kostsamt för partiet i termer av förlorat förtroende etc., särskilt om de skulle utse någon som Kasich som inte kommer få många delegater. Än mer kostsamt skulle det bli om man enas kring någon som inte ens ställer upp i primärvalen som t ex Romney och Ryan, vars namn har poppat upp i surret om contested convention.
Jag har tagit upp det flera gånger. Alla fall, där man ens börjat tänka om "brokered convention" har en gemensam nämnare - det fanns ett litet skillnad i kandidater mellan motståndarna. Och nu går det sannolikt till att Trump kommer att ha ett försprång på minst 300-500 delegater.
2016-03-14, 18:02
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som följande amrenskribent skrev.

Citat:
XDarkDioXför 14 timmar sedan

If America fails to elect Trump we can all assume its over.
2016-03-14, 18:06
Medlem
Citat:
Men summan av kardemumman är att man inte kan skylla allt på en grupp utan det finns flera faktorer som spelar in och en specifik rangordning för ansvarstagande när olika saker sker.

Relativt snart kommer "en grupp" att spendera resten av sina liv i federala fängelser utan möjlighet till benådning. Och det är inte säkerhetsvakterna.
2016-03-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Som följande amrenskribent skrev.

Om en amren-skribent skriver något så är det 99 gånger av 100 idioti. Jag skulle säga att det är det denna gång också. Amren har världens sämsta kommentatorer.
2016-03-14, 18:08
Medlem
freeriderXIIs avatar
Absolut är de partiska och lite för extrema men intressanta att läsa. Deras oro för västerlandets undergång är inte utan grund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in