Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Inte ens de värsta pissliberala politikerna går så här långt i att uttrycka idén om att folk (här specifikt folk som beter sig kriminellt) inte har ansvar för sina egna handlingar.
Om t.ex. du och jag går på en konsert och jag stryper dig till döds under läktarna, så menar du på fullt allvar att det skulle vara vakternas och arrangörernas fel?
Det gör jag inte heller, jag säger bara att de som har ansvaret för säkerheten på ett event inte kan gå helt skuldfria, de som protesterar har ett ansvar precis som alla andra.
Det kanske är en nyhet för några av er men världen är inte svart och vit, god eller ond.
Ditt exempel är för övrigt ett extremt sådant, om du däremot hade gått till en konsär för att aktivt störa den så är det de som arbetar med säkerheten som skall se till att du eskorteras bort eller inte ens släpps in och inte privatpersoner.
Att du begår ett fel är det fortfarande ingen som nekar men vem som är ansvarig för att du kom in i lokalen skall det inte heller råda någon egentlig disskusion om och det är den som släppte in dig (säkerhetsvakten eller kontrollanten) och om denne missköter sig så är det dennes chef/anställare som bär det yttersta ansvaret.
Eller vill du lägga det ansvaret hos någon annan än säkerhetsvakten och/eller chefen?