Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-18, 21:10
Medlem
AnnaPetrovnas avatar
Det enda som talar till Trumps fördel är att Cruz är ett ännu sämre alternativ. Det faktum att Putin uttalar sig positivt om Donald borde ju få varningsklockorna att ringa i amerikat men dom är ju inte kända för nån smartness direkt.
Med dom två galningarna på fascistkanten som alternativ framstår t o m den onda häxan från väst (mrs Clinton) som ett nära nog positivt alternativ. Om nu inte Gud är god och låter dom välja Bernie men det är kanske för mycket att hoppas på.
2016-03-18, 21:23
Medlem
Snapcounts avatar
Efter att Trump fixar Arizona, så tror jag att saker kommer att börja förändras..

Dvs, att GOP börjar att acceptera att han blir kandidaten...
2016-03-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Efter att Trump fixar Arizona, så tror jag att saker kommer att börja förändras..

Dvs, att GOP börjar att acceptera att han blir kandidaten...

Varför tror du det?

avd: Hoppas
2016-03-18, 21:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsoulstar11
Varför tror du det?

avd: Hoppas

Bara "kalla fakta". Den negativa kampanjen fungerar inte.

Givetvis så köper inte alla inom partiet honom, det kommer ju nog att finnas motståndare som säger : aldrig, inte en chans, dra åt h-vete ! (så är det säkert inom alla partier)

Sedan så får ju nog även Trump "bjuda till" för att få stöd.., frågan är bara : hur långt ?

Men, det kommer till sunt förnuft, de röstande vill ha Trump : han lockar nya väljare.., delstat efter delstat.., och GOP vill sist och slutligen inte ha en demokratisk president.

GOP skulle nog vilja ha en annan kandidat, men folket vill ha Trump, delstat efter delstat !

Det kommer en punkt.., och jag tror det börjar efter Arizona..
Senast redigerad av Snapcount 2016-03-18 kl. 21:43.
2016-03-18, 21:58
Medlem
Jag är säkert alldeles för konspiratoriskt lagd, men kan det inte vara så att alla som är emot Trump (ze Jews, GOP och allt vad dom nu heter, som ska ha sån makt över världen) egentligen VILL att Trump ska bli nästa president? Dom har ändå fyra år på sig att "manipulera" eller köpa gubben. Fan vet jag..
2016-03-18, 22:02
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Angående hans "reform" av sjukvårdssystemet, miljontals människor utan sjukförsäkring blir konsekvensen:

http://www.msnbc.com/rachel-maddow-show/trumps-health-care-reform-plan-falls-far-short

Klart jag läser vad de skriver på hans hemsida. Det är analyserna av dessa som är intressanta.

Så varför länkade du inte till sjukvårdsplanen på Trumps hemsida istället? Jag kan inte riktigt se hur man kan läsa in så tvärsäkra slutsatser som i artikeln från MSNBC.

https://www.donaldjtrump.com/positions/healthcare-reform
2016-03-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Jag är säkert alldeles för konspiratoriskt lagd, men kan det inte vara så att alla som är emot Trump (ze Jews, GOP och allt vad dom nu heter, som ska ha sån makt över världen) egentligen VILL att Trump ska bli nästa president? Dom har ändå fyra år på sig att "manipulera" eller köpa gubben. Fan vet jag..

Tror nog att de hade föredragit att ha honom köpt från början och då de inte har kunnat köpa honom hittills (han behöver inte deras pengar) så lär de inte kunna göra det i framtiden heller.
2016-03-18, 22:21
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
"galen"...? Det är väl inte så konstigt att han tar sin egen hemstat? Det klarade ju till och med Cruz. Dessutom är det rätt ont om högerkristna galningar som röstar där varför "lyin´Ted" inte får särskilt många röster. Man kan dock tycka att en moderat kandidat som Kasich borde inhösta några fler röster.
Ja, galen. Kan det verkligen missförstås?

Det är en galen starkt poll för Trump. Att leda en av de största staterna med 52 procentenheter, i ett läge där han står under attack av media och partietablissemang och en i princip enig företagarelit i landet med ändlösa kampanjbudgetar och med en agenda att skjuta ens kampanj i sank, hemstat eller ej, är inget annat än en galen framgång.

Kasich, som baxats fram som GOP-etablissemangets räddning, drar i en stat som borde vara klippt och skuren för honom ihop en procentenhet. Det är en knock out som heter duga.

Galet.
2016-03-18, 22:41
Medlem
NY pollen där han har 64% skrev jag om tidigare, underlaget är 298 personer, ingen statistiker värd namnet skulle ta den på fullt allvar.

Även om Trump har sitt säte i NY är han inte helt älskad där, 40 -45 % visar mer seriösa polls.
2016-03-18, 22:45
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
JDet är en galen starkt poll för Trump. Att leda en av de största staterna med 52 procentenheter, i ett läge där han står under attack av media och partietablissemang och en i princip enig företagarelit i landet med ändlösa kampanjbudgetar och med en agenda att skjuta ens kampanj i sank, hemstat eller ej, är inget annat än en galen framgång.
Mjo. Men det har ju visat sig, time and time again, att Herr Trump tjänar på dessa attacker. Då får han ytterligare en gång framstå som frifräsaren som står emot allt vad etablissemang och gamla strukturer heter. Eller martyren och sanningssägaren; som är beredd att lida för att kämpa för vad som är rätt.
Så han tackar nog bara och tar emot.
2016-03-18, 22:49
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vad anser ni om Jeff Sessions som vicepresident?
Anser främst att du är bakom flötet då det är fjärde gången (minst) du frågat detta.
2016-03-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
NY pollen där han har 64% skrev jag om tidigare, underlaget är 298 personer, ingen statistiker värd namnet skulle ta den på fullt allvar.

Även om Trump har sitt säte i NY är han inte helt älskad där, 40 -45 % visar mer seriösa polls.

Tror nog han lärt känna en hel del människor i NY under 30 års tid. Trump har gått riktigt bra i valet vid städer han har företag eller byggnader i. Folk respekterar det han gjort för deras städer som vi såg i Las Vegas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in