Citat:
På en privat tillställning har man att förhålla sig till de ordningsregler, uttalade såväl som outtalade men förväntade, som gäller där. Bryter man mot dessa faller all skuld på en själv, hur svag säkerhet som fanns där är inte mer relevant än om den våldtagna kvinnan hade kort kjol och ingen pepparspray. 1st amendment är irrelevant, den ger dig rättigheter gentemot det allmänna - congress shall make no law - inte ett frikort att bryta ordningsregler på privata tillställningar. Det kan jag hålla med om men de som arbetar med säkerhet lär sig oftast hur de skall kunna se vilka som är potentiella störande element och brukar därmed neka dem inträde i lokalen eller hålla ett vakande öga på dem.
Eller som uppför sig irrationellt eller som har andra varningssignaler, som sagt folk som arbetar med säkerhet ska åtminstone vara utbildade kring hur de ska kunna identifiera potentiella hot/problem utan att behöva hundraprocentiga bevis.
Ja är det för många som pressar sig in (likt en tsunami) så är det omöjligt att stoppa dem utan att missbruka våld, men det i Chicago hade kunnat skötts snyggare från bägge håll vilket även är varför jag ställer mig neutral i själva incidenten men är emot att man aktivt skall förhindra folk från att yttra sig.
Eller som uppför sig irrationellt eller som har andra varningssignaler, som sagt folk som arbetar med säkerhet ska åtminstone vara utbildade kring hur de ska kunna identifiera potentiella hot/problem utan att behöva hundraprocentiga bevis.
Ja är det för många som pressar sig in (likt en tsunami) så är det omöjligt att stoppa dem utan att missbruka våld, men det i Chicago hade kunnat skötts snyggare från bägge håll vilket även är varför jag ställer mig neutral i själva incidenten men är emot att man aktivt skall förhindra folk från att yttra sig.
Sen har tillägget i praxis ibland kommit att utvidgas till att innebära att det allmänna ansetts ha en skyldighet att tillse att inte heller privata organisationer eller personer tillåts inkräkta på andras rätt att yttra sig genom sina privata kanaler, men det är alltså ett skydd för Trumps rallyn - inte den som vill in på Trumps tillställning och störa. Hade han ställt sig öppet på gator och torg hade saken varit en annan.
I alla fall enligt Mitt Romney: