Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-14, 15:09
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det kan jag hålla med om men de som arbetar med säkerhet lär sig oftast hur de skall kunna se vilka som är potentiella störande element och brukar därmed neka dem inträde i lokalen eller hålla ett vakande öga på dem.

Eller som uppför sig irrationellt eller som har andra varningssignaler, som sagt folk som arbetar med säkerhet ska åtminstone vara utbildade kring hur de ska kunna identifiera potentiella hot/problem utan att behöva hundraprocentiga bevis.

Ja är det för många som pressar sig in (likt en tsunami) så är det omöjligt att stoppa dem utan att missbruka våld, men det i Chicago hade kunnat skötts snyggare från bägge håll vilket även är varför jag ställer mig neutral i själva incidenten men är emot att man aktivt skall förhindra folk från att yttra sig.
På en privat tillställning har man att förhålla sig till de ordningsregler, uttalade såväl som outtalade men förväntade, som gäller där. Bryter man mot dessa faller all skuld på en själv, hur svag säkerhet som fanns där är inte mer relevant än om den våldtagna kvinnan hade kort kjol och ingen pepparspray. 1st amendment är irrelevant, den ger dig rättigheter gentemot det allmänna - congress shall make no law - inte ett frikort att bryta ordningsregler på privata tillställningar.

Sen har tillägget i praxis ibland kommit att utvidgas till att innebära att det allmänna ansetts ha en skyldighet att tillse att inte heller privata organisationer eller personer tillåts inkräkta på andras rätt att yttra sig genom sina privata kanaler, men det är alltså ett skydd för Trumps rallyn - inte den som vill in på Trumps tillställning och störa. Hade han ställt sig öppet på gator och torg hade saken varit en annan.
2016-03-14, 15:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

3% vad tror du. Vilket är bra Kasich har ett tak på runt 38% medan ingen vet Trumps tak.

Det vet man ju inte, lying Ted Cruz har ju blivit en GOP- kandidat nu. I alla fall enligt Mitt Romney:

"Romney laid out the case against Trump in a high-profile speech earlier this month, in which he called him a "phony" and a "fraud." Since then Romney has offered to pitch in to help the remaining GOP candidates -- Kasich, Marco Rubio and Ted Cruz -- defeat the billionaire businessman."

http://edition.cnn.com/2016/03/13/politics/mitt-romney-john-kasich-campaigning/index.html

Dom har ju helt klart bildat någon form av pakt.
2016-03-14, 15:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
På en privat tillställning har man att förhålla sig till de ordningsregler, uttalade såväl som outtalade men förväntade, som gäller där. Bryter man mot dessa faller all skuld på en själv, hur svag säkerhet som fanns där är inte mer relevant än om den våldtagna kvinnan hade kort kjol och ingen pepparspray. 1st amendment är irrelevant, den ger dig rättigheter gentemot det allmänna - congress shall make no law - inte ett frikort att bryta ordningsregler på privata tillställningar.

Att du säger att säkerhetsansvariga inte har ett ansvar för att ovälkomna individer eller grupper tar sig innanför ett privat område är i mina ögon bara korkat.

Det är i första hand säkerhetspersonalen som skall förhindra att de kan göra det och därmed de som skall ta störst skuld om individer eller små grupper tar sig in där de inte är välkomna.

Sedan att de som bryter mot reglerna faktiskt bryter mot reglerna är det (förhoppningsvis) ingen som nekar men ansvaret kan inte tas ifrån de som är anställda för att förhindra att folk skall kunna göra eller vara vart eller vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Sen har tillägget i praxis ibland kommit att utvidgas till att innebära att det allmänna ansetts ha en skyldighet att tillse att inte heller privata organisationer eller personer tillåts inkräkta på andras rätt att yttra sig genom sina privata kanaler, men det är alltså ett skydd för Trumps rallyn - inte den som vill in på Trumps tillställning och störa. Hade han ställt sig öppet på gator och torg hade saken varit en annan.

Det ändrar dock inte att den ursprungliga diskussionen rör sig om huruvida man inte kan stoppa organiserade demonstrationer vilket svaret fortfarande är nej, inte så länge som man inte kan bevisa att det är menat att aktivt vara våldsamt vilket lappen som har länkats inte hänvisar till.

Sedan huruvida det är rätt eller fel att folk som inte är välkomna tar sig in på ett privat event är överflödigt då frågan inte är huruvida det är rätt eller fel att göra det utan huruvida man kan förbjuda organiserade demonstrationer.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-03-14 kl. 15:30.
2016-03-14, 15:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Fast att porta någon på svaga bevis kan också ses som ett ingrepp mot demokratin.

Inte om man kan uppvisa att det finns en säkerhetsrisk, uppfattar säkerhetspersonalen att individen är en säkerhetsrisk så sköter de bara sitt jobb och om individen därefter agerar våldsamt så har de lagen på sin sida. (Men då måste de även kunna uppvisa att individen uppför sig våldsamt)

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det är först då de börjat skrika och störa mötet som det egentligen finns fog för att på ett milt sätt eskortera dem ut från lokalen. Är de några få så går de bra men är det flera hundra som i Chicago kan det förstöra hela mötet.

Det finns situationer där Trump supportrar har agerat våldsamt när individer har lugnt blivit eskorterade ut ur lokalen så frågan är väl egentligen vilka potentiella problem man vill undvika, men ja när det är för många (Chicago är ett perfekt exempel) så går det inte att beskylla säkerhetsansvariga då på tok för många människor är inte hanterbara.

Det enda som kunde ha skötts bättre vore om säkerhetspersonalen hade försökt att lugna demonstranterna och bett dem hålla sig på en sida av lokalen eller precis utanför lokalen men även det är svårt.

Men summan av kardemumman är att man inte kan skylla allt på en grupp utan det finns flera faktorer som spelar in och en specifik rangordning för ansvarstagande när olika saker sker.
2016-03-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Innan "olyckan" kommer, så har anti-Trump kärnan(främst då GOPs inre krets) säkert några nygamla skandaler att basera ut av större kalibrer än tidigare samt kommer Wallstreets panik att visa sig genom att dom informerar det amerikanska folket att med Trump som president kommer ekonomin att raseras och USA hamnar i djup depression, JP Morgan, Golden Sachs m fl DC lobbyister står bakom denna varning - allt för att behålla sitt monopol och nuvarande världsordning.

Absolut, men när inte det heller biter så ligger "olyckan" nära

----------------------------------

Lite korta roliga klipp:
Paul Sr. från American Chopper tror på Trump

Trump talar om att han inte är finansierad av lobbyister, väldigt viktigt och intressant

Trump talar om etablissemanget
2016-03-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det vet man ju inte, lying Ted Cruz har ju blivit en GOP- kandidat nu. I alla fall enligt Mitt Romney:

"Romney laid out the case against Trump in a high-profile speech earlier this month, in which he called him a "phony" and a "fraud." Since then Romney has offered to pitch in to help the remaining GOP candidates -- Kasich, Marco Rubio and Ted Cruz -- defeat the billionaire businessman."

http://edition.cnn.com/2016/03/13/politics/mitt-romney-john-kasich-campaigning/index.html

Dom har ju helt klart bildat någon form av pakt.

Nja jag tror Cruz har blivit som en galen boxare han vill ha 1 mot 1 med Trump. Bort med alla så fort som möjligt.
2016-03-14, 15:39
Avslutad
Vad anser ni om Jefferson Sessions som vicepresident?
2016-03-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk

Nej tack Trump utan Karisma och stjärnstatus. Bättre med någon som är tvärtemot Trump.
2016-03-14, 15:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Nja jag tror Cruz har blivit som en galen boxare han vill ha 1 mot 1 med Trump. Bort med alla så fort som möjligt.

Rick Klein ‏@rickklein 12 tim

Romney source says tomorrow not an endorsement of Kasich. Same offer stands for Cruz and Rubio.

https://twitter.com/rickklein

Vaughn Hillyard ‏@VaughnHillyard 33 min Rockford, IL

Cruz just now in Illinois: "I could absolutely see a place for Marco Rubio and John Kasich in an administration."

https://twitter.com/VaughnHillyard

Senast redigerad av E.Merckx 2016-03-14 kl. 15:54.
2016-03-14, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nej tack Trump utan Karisma och stjärnstatus. Bättre med någon som är tvärtemot Trump.
??

Han har väl både mer karisma och status än Trump.
2016-03-14, 15:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk

Det är väl lite det där med att en VP kandidat skall även kunna agera som en röst-magnet där det står och väger.., och Sessions är från Alabama. Trump har ju gjort det bra i sydstaterna.., så tror inte VP kandidaten kommer att komma därifrån.

Någon ifrån Californien tror jag att det blir.., eller New York !
2016-03-14, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är väl lite det där med att en VP kandidat skall även kunna agera som en röst-magnet där det står och väger.., och Sessions är från Alabama. Trump har ju gjort det bra i sydstaterna.., så tror inte VP kandidaten kommer att komma därifrån.

Någon ifrån Californien tror jag att det blir.., eller New York !
Arnold??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in