2015-06-11, 12:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulda på Höjda
Tyvärr så hyr hon huset men ryktet säger att hon har planer att flytta. Frågan är vilket land som får den stora äran att få henne.

Tycker synd om ägaren, det lär ju behöva rustas/saneras en hel del efter henne.

Hon börjar få slut på länder i närområdet att flytta till.
Citera
2015-09-03, 11:24
Medlem
mike6971s avatar
Tycker det bör startas en fond till den eller dom som lyckas få henne på bättre tankar el så...

Typ till advokathjälp osv.
Citera
2015-09-08, 23:49
Medlem
Hej, är fortfarande, efter att ha läst igenom tråden, lite osäker på om det här är rätt person, men upplevde ett par kusliga likheter desto mer jag läste om den här kvinnan, att jag kände att jag måste säga något.

Både jag och min väninna som bevittnade det här är bombsäkra på att det här är samma kvinna som det är fråga om - men om vi nu har fel så kan det vara bra för de som säljer/köper hundar i Oslo-området att veta om det här!

Runtomkring månadsskiftet april/maj i år, satt jag och en väninna i St. Hanshaugen-parken i Oslo och tog det lugnt och vi noterade att en äldre kvinna, som såhär i efterhand påminner VÄLDIGT mycket om trådsubjektet, spatserade runt med ett 10-tal hundar.
Allihopa var ca. 3 olika sorters blandrashundar, ganska skumma blandningar enligt min väninna (jag är själv inte särskilt kunnig inom hundraser), hela grejen var en lite udda företeelse i parken, speciellt när hon gick bort till en skåpbil och hämtade ut ytterligare ett 10-tal hundar - hon hade alltså totalt 15 (minst!)-25 hundar ståendes i en skåpbil och lät de springa runt.

Något vi märkte av direkt var att hon hade en jävla pli på samtliga hundar (det var en del valpar också), vilket vi tyckte var lustigt.

Vi börjar småsnacka lite med damen, och det visar sig att hon är någon sorts hunduppfödare (Duh!), hon var norsk, men när hon märkte att vi bägge två var svenskar så bytte hon smidigt över till det och förklarade lite i förbifarten att hon hade bott mycket i Sverige tidigare, haft en gård och grejer.

Hon gick in i världens galnaste superdetaljerade historia om den här gården, att hon hade låtit en väninna och hennes två söner bo där för att kvinnan på något sätt var socialt utsatt, hade köpt en häst till henne som hon själv var tvungen att ta hand om - och när hon inte kände för att "serva" kvinnan i fråga längre så hade den här personen allmänt henne för barn- och djurplågeri, hade tydligen fått sina barn att ljuga i rätten, etc. Sagt att hon piskat sönder både barnen och hästarna.

Jag tyckte att hela historien var jävligt off, och jag funderade ganska mycket kring huruvida det faktiskt är såhär en person som på riktigt skadar djur och barn seriöst resonerar?

Hon berättade att hon hade suttit häktad för hela den här historien, om hon sa när det här utspelade sig kommer varken jag eller min vän ihåg, men det var tydligen en jävla process kring det hela.

Hon upplevde sig själv hursomhelst väldigt skitsnackad av den här kvinnan. Hon pratade om en jävla massa andra grejer också, tydligen lurat NAV (norska ams, soc och f-kassan kombinerat i en enda vacker konspiration!) i flera år, haft massa jävla skumma postadresser i bruk runtomkring i europa (bl. a. hos en chokladfabrik i belgien, lustigt nog).

Hursomhelst, är det någon som vet att den här personen har en förankring till området eller är det någon annan som vet något om den här kvinnan som vi vet befinner sig här?
Hon hade tydligen, enligt egen utsago, ca. 50-60 hundar som hon hade boende hos sig i en 2-rummare här i stan (jävligt oroväckande) och hon verkade ha något ställe utanför stan ( kan ha varit flera ställen) där hon bedrev någon sorts hunduppfödningsverksamhet. Hon luktade jävligt mycket weed också, men det var väl det minst anmärkningsvärda i sammanhanget.

Vet inte som sagt till 100% om det är fråga om samma person, men min magkänsla säger däremot det.
Citera
2015-09-15, 13:08
Medlem
barkies avatar
Varför startar vi bara inte en organisation via flashback som ger sig ut och på såna här typer?

Jag tänker lite som "Dog, prisjägaren" fast med mer blod och våld såklart. Den här satkärringen har ju samlat ihop till en del bestraffning
Citera
2015-09-16, 00:25
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Varför startar vi bara inte en organisation via flashback som ger sig ut och på såna här typer?

Jag tänker lite som "Dog, prisjägaren" fast med mer blod och våld såklart. Den här satkärringen har ju samlat ihop till en del bestraffning

Antagligen för att Flashbacks regelverk inte tillåter det...

Gissa om det skulle vara förenligt med svensk lag att som grupp ta saken i egna händer och ge sig på Aud Stocken med våld eller om det skulle vara organiserad brottslig verksamhet...
Citera
2016-02-05, 22:57
Medlem
Sesambiffs avatar
Inget nytt om människan? Är hon kvar på orten?
Citera
2016-02-07, 21:21
Medlem
MissMDs avatar
Vad jag vet bor hon fortfarande kvar i Strömsund.. Huruvida hon fortfarande har hundar där vet jag ej...

Tydligen så har hon hundförbud sedan mars 2015?

https://www.facebook.com/EfterlysningarPaDjurplagareOchDjurkidnappare/posts/871520359575517

Någon som vet om det verkligen stämmer?
Citera
2016-03-14, 15:29
Medlem
Fått uppgifter i dag om att hon har hittats död i sitt hem.
Senast redigerad av pejori 2016-03-14 kl. 15:43.
Citera
2016-03-14, 15:50
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Fått uppgifter i dag om att hon har hittats död i sitt hem.
Det var värst. Jag skaffade mig en hund 2001 och tror att jag ända sen dess ständigt hört talas om den här tantan. En kändis inom 'hund-branschen' som det varnats för på hundforul och dylikt. En känd okändis som engagerat (online iaf) svenska hundägare.

Jag minns inte vad denne Aud egentligen gjort, vad som är sant, rykten eller skitsnack.
Dock ska man ha klart för sig att det finns pengar att tjäna på hundar - 12 valpar á 14 000:- 2-3 gånger per år är pengar det vilket lockar diverse skumrasktroll till just den näringen. Har själv stött på ett flertal som sysslat med hundavel om dom kan vänligast beskrivas som arbetsskygga, skumma, dumma, och som gamla hästhandlartyper som lägger ner enormt mycket jobb för att just inte behöva jobba. Förtidspension/långvarig sjukskrivning är ett normaltillstånd bland såna.
Citera
2016-03-14, 16:00
Medlem
Hon har gjort det mesta.
Har djurförbud i Norge och flyttade sin verksamhet till Sverige istället.
I början på året, fick hon hundförbud i Sverige också efter en Djurplågeridom.
Hittades död i sitt hem idag.
http://www.ltz.se/jamtland/stromsund/norska-djurplagaren-dok-inte-upp-i-hovratten
Citera
2016-03-14, 16:23
Medlem
MeFfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Hon har gjort det mesta.
Har djurförbud i Norge och flyttade sin verksamhet till Sverige istället.
I början på året, fick hon hundförbud i Sverige också efter en Djurplågeridom.
Hittades död i sitt hem idag.
http://www.ltz.se/jamtland/stromsund/norska-djurplagaren-dok-inte-upp-i-hovratten

Hur kan du veta att hon är död? Var står det?
Citera
2016-03-14, 16:59
Medlem
En av hennes anhöriga la ut ett mail från polisen i östersund om dödsfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in