2016-03-13, 23:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag tänkte mest för att avfärda en bluff men som du säger så är hon troligen hemma, känselbortfallet borta och vardagen fortsätter. Då väntar vi bara på verkligheten där det går 3st våldsverkare lösa, ser vi Sophie i veckans brott?

När du vet att det rör sig om en bluff kan du väl länka. Sist jag läste så pågick en förundersökning, men du kanske har andra uppgifter?

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
När det gäller tjejen så kommer nog det hela tystna - och det är helt okej för mig. Men jag tror att detta är lite bredare än så och där är jag kanske inte lika generös om det är som jag befarar.

Du får nog vänta till polisen meddelar att man lägger ner förundersökningen.
Citera
2016-03-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
När du vet att det rör sig om en bluff kan du väl länka. Sist jag läste så pågick en förundersökning, men du kanske har andra uppgifter?

Du får nog vänta till polisen meddelar att man lägger ner förundersökningen.

Det kan alltså inte vara en bluff om det inte går att länka till den? Bra tänkt när det gäller ett fall som vi kanske aldrig någonsin får höra något mer om som går att länka..

Bekräfta gärna brottet när du kan länka.
Citera
2016-03-13, 23:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det kan alltså inte vara en bluff om det inte går att länka till den? Bra tänkt när det gäller ett fall som vi kanske aldrig någonsin får höra något mer om som går att länka..

Bekräfta gärna brottet när du kan länka.

Det pågår fortfarande en förundersökning det tror jag kanske du missat. Så länge den är aktiv så är det fortfarande ett brott man utreder. Du tror att det är en bluff ja, men det finns inget verifierbart som visar att det är så. Så vidare är det alltså så att man hört tjejerna igen och man fick väldigt lite tips, och man vill fortsatt lösa detta enligt polisen. Det är det sista jag såg. Vad har du sett mer än dina egna åsikter?
Citera
2016-03-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det pågår fortfarande en förundersökning det tror jag kanske du missat. Så länge den är aktiv så är det fortfarande ett brott man utreder. Du tror att det är en bluff ja, men det finns inget verifierbart som visar att det är så. Så vidare är det alltså så att man hört tjejerna igen och man fick väldigt lite tips, och man vill fortsatt lösa detta enligt polisen. Det är det sista jag såg. Vad har du sett mer än dina egna åsikter?

Om jag går och anmäler någon för att ha stulit min samling av navelludd så är denna någon alltså misstänkt för brott enbart för att jag anmält det? Oavsett om jag haft en samling med navelludd eller inte?

Om förundersökningen läggs ner, kommer du då benfast påstå att ett brott inte begåtts?

Vi får väl bara vara glada för att flickan är oskadd och kan gå igen.
Citera
2016-03-14, 00:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Om jag går och anmäler någon för att ha stulit min samling av navelludd så är denna någon alltså misstänkt för brott enbart för att jag anmält det? Oavsett om jag haft en samling med navelludd eller inte?

Om förundersökningen läggs ner, kommer du då benfast påstå att ett brott inte begåtts?

Vi får väl bara vara glada för att flickan är oskadd och kan gå igen.

Nja, navelluddsanmälan skulle direkt ge en LPT och ingen polisutredning.
Alla kan anmäla men det är inte säkert man utreder det något större. Det finns vissa skillnader när det gäller anmälan och efterkommande utredning. Och vad jag förstår handlar det alltså om två överfall på två dagar, och det kommer inte läggas ner i första taget om man nu inte finner något som indikerar på annat.
Det här fallet bidrog till att förstärka polisens närvaro just runt platser där det skett. Alltså tar polisen det fortfarande på allvar, och söker fortfarande fler tips. Så dom har inte något som tyder på att det handlar om bluff.
Citera
2016-03-14, 08:12
Medlem
Hur mår offret nu?
Har hon fått tillbaka känseln i benen?
Har polisens arbete gett något resultat?
Vad säger man på stan angående gärningsmännen?
Citera
2016-03-14, 08:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Lite märkligt agerande av media att så snabbt kabla ut hennes berättelse, kanske för att Mamman så snabbt skrev på Facebook? Märklig story det här med effekten att ett helt (halvt) samhälle sattes i oro...
Citera
2016-03-14, 11:20
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Lite märkligt agerande av media att så snabbt kabla ut hennes berättelse, kanske för att Mamman så snabbt skrev på Facebook? Märklig story det här med effekten att ett helt (halvt) samhälle sattes i oro...

Kanske du har rätt....men å andra sidan så är det kanske så man måste göra för att sprida information vad det gäller asylanternas kriminalitet?

Den agendasättande journalistiken i kombination med PK-politiker och "Moment 291" gör ju att det i huvudsak är i alternativmedia som en bredare allmänhet får reda på "saker och ting". Samt, om alternativmedia lyckas att få en rejäl bredd på informationsdelandet om en särskild händelse så kan även PK-media tvingas att ta upp saken för att inte helt göra sig till åtlöje.

Det här är nog bara början - vänta bara tills i sommar när Svenska tjejer får på sig sommarkläderna - då kommer Facebook och annan media att gå varm!
Citera
2016-03-14, 12:57
Medlem
IcaHandlares avatar
Mamman lipar ut i lokaltidningen. Det värsta är inte att sin dotter är allvarligt skadad
http://www.ladda-upp.se/bilder/ghrkfscysgsed/
Citera
2016-03-14, 13:00
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcaHandlare
Mamman lipar ut i lokaltidningen. Det värsta är inte att sin dotter är allvarligt skadad
Fast hon har ju en del poänger. En del teorier är ju faktiskt ganska...fantasifulla. Och den del är väldigt elakt skrivna. Obegripligt varför man väljer att skriva så elakt.
Citera
2016-03-14, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IcaHandlare

Att få en rasist-stämpel är ju 1000 gånger värre än att ha sin dotter på sjukhus med avsaknad av känsel i benen - PK-Sverige år 2016...
Hur mamman tänkt sig att se skillnad på en dansk eller en svensk låter jag vara osagt, att se skillnad på ett afghanskt ankarbarn eller en somalisk asylturist är dock mycket, mycket lättare för gemene man.
Citera
2016-03-14, 13:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Att få en rasist-stämpel är ju 1000 gånger värre än att ha sin dotter på sjukhus med avsaknad av känsel i benen - PK-Sverige år 2016...
Hur mamman tänkt sig att se skillnad på en dansk eller en svensk låter jag vara osagt, att se skillnad på ett afghanskt ankarbarn eller en somalisk asylturist är dock mycket, mycket lättare för gemene man.

Har mamman fått en rasiststämpel på sig, menar du? Var då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in