2016-03-04, 23:11
Medlem
Isnatts avatar
Försoningen är total
https://www.instagram.com/p/BCiuZWQs...schulman&hl=sv
https://www.instagram.com/p/BCi7QvQs...schulman&hl=sv
Känns avslappnat och så..
Citera
2016-03-04, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Det verkar finnas två läger i Stockholms mediekrestar: det ena lägret älskar Fredrik Söderholm (som ligger bakom Instagraminlägget du länkade) och det andra lägret älskar Daniel Redgert. Båda två är unga killar som jobbar inom media i Stockholm, Söderholm backas av Filip och Fredrik (har visserligen inte sett Fredrik backa honom särskilt mycket men människorna de två umgås med) medan Daniel Redgert backas upp av Alex och Sigge. Antar att Calles band till Alex gör honom till ett tacksamt mål för Söderholm. Inlägget känns enlig mig som en kommentar om hur Calles och Anitha agerar som föräldrar snarare än en diss mot Penny. Måste däremot säga att Calle varit överraskande tyst om detta, är han kanske rädd för att attackera Söderholm eftersom han vet vilka som backar honom?
Det är väl uppenbart att det är en diss mot Calles föräldrarskap. Men man kan dissa hans föräldrarskap utan att indirekt dissa ett litet oskyldigt barn. Det går alldeles utmärkt att kritisera Calle som pappa utan att Penny figurerar i dissen.

Utöver det moraliskt förkastliga i det så var det dessutom ovanligt befriat från både humor och begåvning som sagt.
Citera
2016-03-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Försoningen är total
Det ser kärleksfullt ut. Ett gott förhållande.
Notera att varken Alex eller Amanda la ut en enda bild från middan, medan Calle och Anitha skyndade sig att visa upp att dom fått med familjens stjärnor på en snabb middag.

Människor runt Amanda har svårt att vara avslappnade när Anitha är med, (det var tydligen ett rent lidande att ha Anitha med på Alex 40 års fest i London för några veckor sen.) Dom flesta i kretsen runt Alex och Amanda gillar Calle sen gammalt men tål inte Anitha. Hon är totalt utfryst men låtsats själv som ingenting. Alla vet men ingen säger någonting. Det måste vara avskyvärt. Alla försöker hålla god min men det lyser igenom. Dom talar desto mer om det och om henne när hon inte är med.
Hon är en rolig karaktär att bekanta sig med men så fort hon kommer för nära känner sig alla utnyttjade. Det är få som tycker om henne i längden om man säger så. Det är nästan lite synd om Calle. Han har det inte så lätt.
Citera
2016-03-10, 19:04
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Försoningen är total

Vad är dealen mellan dessa par? Har inte hängt med i utvecklingen.
Citera
2016-03-10, 21:17
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Vad är dealen mellan dessa par? Har inte hängt med i utvecklingen.

Recap:

Paren umgås och allt är allmänt underbart. Anitha anställs på Perfect Day media som drivs av systrarna Widell (Hannah och Amanda). Calle och Alex är "thick as thieves".

*Plot twist 1*

Ont blod mellan Anitha och Amanda (anledning oklar, kanske finns längre bak i tråden). Amanda vill inte ha med Anitha att göra. Männen backar sina fruar, vilket i längden leder till att de slutar umgås helt. Diverse kyliga kommentarer i podcaster och sociala medier mellan de två lägrena, s.k. sociala medier-krigsföring.

*Plot twist 2*

Ninni Schulman (moder) avlider i början av 2015. Leder i längden till försoning mellan bröderna Schulman.

Cut to: februari/mars 2016: Paren poserar glatt på bild tillsammans på Instagram och försoningen verkar vara fullbordad. Livet leker på Östermalm igen
Citera
2016-03-12, 09:24
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkle
Recap:

Paren umgås och allt är allmänt underbart. Anitha anställs på Perfect Day media som drivs av systrarna Widell (Hannah och Amanda). Calle och Alex är "thick as thieves".

*Plot twist 1*

Ont blod mellan Anitha och Amanda (anledning oklar, kanske finns längre bak i tråden). Amanda vill inte ha med Anitha att göra. Männen backar sina fruar, vilket i längden leder till att de slutar umgås helt. Diverse kyliga kommentarer i podcaster och sociala medier mellan de två lägrena, s.k. sociala medier-krigsföring.

*Plot twist 2*

Ninni Schulman (moder) avlider i början av 2015. Leder i längden till försoning mellan bröderna Schulman.

Cut to: februari/mars 2016: Paren poserar glatt på bild tillsammans på Instagram och försoningen verkar vara fullbordad. Livet leker på Östermalm igen
Jag som läst Alex bloggar under rätt lång tid nu vet hur tajta bröderna framstod som förr.
Sen ändrades det där och har för mig att det blev offentligt för några år sedan då något av paren stack från deras lantställe på Gotland efter bara nån dag eller hur det var.
Citera
2016-03-12, 11:56
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Recap:

*Plot twist 1*

*Plot twist 2*

Ninni Schulman är en svensk deckarförfattarinna som lever i allra högsta grad.

Mamman hette Lisette.
Citera
2016-03-12, 15:42
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini

Mamman hette Lisette.
Ninni Schulman är gift till namnet Schulman, då hon gifte sig med Niklas, brorsa till Alex och Calle.
Citera
2016-03-13, 22:21
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini

Mamman hette Lisette.

Så är det såklart! Var lite snabb på tangenterna där.
Citera
2016-03-13, 22:33
Medlem
Citat:
Recap:

Diverse kyliga kommentarer i podcaster och sociala medier mellan de två lägrena, s.k. sociala medier-krigsföring.

Detta har jag missat, och då har jag ändå lyssnat ganska frekvent på Alex och Sigge samt Alex i Värvet samt Calles pojkdrömmar.

Jag har märkt av att Alex inte nämnt Calles namn på väldigt länge, men aldrig hört eller läst några pikar eller kyliga kommentarer om varandra på sociala medier.

Det var ju b.la i julas Calle skrev på Instagram att Pennys favoritklapp var en sjöjungrfruklädsel från farbror Alex.
Citera
2016-03-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Detta har jag missat, och då har jag ändå lyssnat ganska frekvent på Alex och Sigge samt Alex i Värvet samt Calles pojkdrömmar.

Jag har märkt av att Alex inte nämnt Calles namn på väldigt länge, men aldrig hört eller läst några pikar eller kyliga kommentarer om varandra på sociala medier.

Det var ju b.la i julas Calle skrev på Instagram att Pennys favoritklapp var en sjöjungrfruklädsel från farbror Alex.

en grej jag tror mig minnas är iaf när anitha ställde upp på nån fotografering med penny där de kläddes ut till gatubarn o tiggare eller nåt (minns inte vad det var för, välgörenhet?) och alex sågade kampanjen som smaklös utan att nämna anitha. dessa pikar var osynliga för alla som inte följde båda parterna på sociala medier skulle jag säga, men målgruppen inom familjen fick säkert reda på allt vi har säkert missat en hel del också, interna grejer.

edit: denna kampanj http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18922140.ab
Senast redigerad av liiiisaaaa 2016-03-13 kl. 23:08.
Citera
2016-03-14, 00:21
Medlem
snillet_1s avatar
Hur störd var egentligen Schulmans morsa? Efter att ha lyssnat på Alex & Sigge sedan starten ända fram till idag så är ju den samlade bilden av de få nuggets Alex lämnar ut, att hon knappast var en idealisk mor. Nu senast berättade han att hon sade åt Alex att ta bilen ut till den lokala butiken för att köpa cigg när de var i Värmland. Problemet är att Alex var 15 år då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in