2016-03-13, 11:31
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsson
Vart bor Bosse (Bo) då? Det har jag nog missat.
BO = Brottsoffer
Citera
2016-03-13, 13:17
Medlem
BO känns som fel ord just nu. Något måste hända. Trovärdigheten rinner bort som sand genom fingrarna. Jag vill verkligen lita på tjejer som säger att dom blivit antastade men det här är så totalt sänkande för andra som verkligen har drabbats. Finns det främlingsfientliga motiv är det verkligen uselt.
Citera
2016-03-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
BO känns som fel ord just nu. Något måste hända. Trovärdigheten rinner bort som sand genom fingrarna. Jag vill verkligen lita på tjejer som säger att dom blivit antastade men det här är så totalt sänkande för andra som verkligen har drabbats. Finns det främlingsfientliga motiv är det verkligen uselt.

Det är väl bara att läsa vad som hänt i Kalmar, Östersund, Köln osv så inser man att majoriteten av dessa fall är relaterade till nyanlända?
Citera
2016-03-13, 17:13
Medlem
Citat:
Att rikta misstro mot brottsoffer i sådana här fall måste ju underbyggas av lite fakta så du får gärna hänvisa till uppgifter som gör gällande att brott av den här sorten till en så stor del är påhittade att man på goda grunder bör ifrågasätta brottsoffrens trovärdighet i sådana här fall?
Citera
2016-03-13, 17:53
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Att rikta misstro mot brottsoffer i sådana här fall måste ju underbyggas av lite fakta så du får gärna hänvisa till uppgifter som gör gällande att brott av den här sorten till en så stor del är påhittade att man på goda grunder bör ifrågasätta brottsoffrens trovärdighet i sådana här fall?

Nu drog du nog lite för långtgående slutsatser av inlägget du kommenterade. Om du läser tråden och kollar länkar till media och FB så kanske bilden klarnar.
Citera
2016-03-13, 18:32
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Det tror jag inte, inlägget jag citerade är mer generellt skrivet än bara riktat mot det här fallet.

???

Citat:
Jag vill verkligen lita på tjejer som säger att dom blivit antastade men det här är så totalt sänkande för andra som verkligen har drabbats.
Citera
2016-03-13, 18:48
Medlem
Citat:

Till stor del påhittade?
Nej det har jag aldrig sagt. Men jag har sagt att trovärdigheten skadas för andra om den här aktuella flickan har hittat på. Det kan finnas fler som hittat på. Det vet jag inte.

Det här är några varningstecken:

Om storyn är vag och fattig på detaljer.

Storyn liknar andra och har lite "klipp och klistra" över sig.

Det saknas motiv.

Det saknas fler iakttagelser som är oberoende av anmälaren
Polis tillkallas inte omedelbums.
Citera
2016-03-13, 19:02
Medlem
Citat:
Till stor del påhittade?
Nej det har jag aldrig sagt. Men jag har sagt att trovärdigheten skadas för andra om den här aktuella flickan har hittat på. Det kan finnas fler som hittat på. Det vet jag inte.
Det påstod jag inte att du hade gjort heller.
Naturligtvis skadas trovärdigheten för andra om det är påhittat men vad har du för belägg för att påstå att du har svårt att lita på tjejer som säger att de har blivit antastade med utgångspunkt i det här fallet? Om du nu inte menade generellt.

Citat:
Det här är några varningstecken:

Om storyn är vag och fattig på detaljer.

Storyn liknar andra och har lite "klipp och klistra" över sig.

Det saknas motiv.

Det saknas fler iakttagelser som är oberoende av anmälaren
Polis tillkallas inte omedelbums.

Jag tycker inte den här storyn är vag och fattig på detaljer, visst har den en del frågetecken men det har de flesta brottsfall och det kan också bero på medias rapportering.

Några klipp och klistra likheter med andra fall som är bekräftat påhittade känner jag inte till, länka till de?

Avsaknad av motiv är ingen varningsklocka, absolut inte.

Många brott begås utan vittnen och är således inte på egen hand någon varningsklocka.

Polis tillkallades omedelbums.
Senast redigerad av Foolson 2016-03-13 kl. 19:05.
Citera
2016-03-13, 19:30
Medlem
Passande nära internationella kvinnodagen.

Modern var snabb med att "ta åt sig" av medierapporteringen och själv gå ut och namnge sitt eget barn som BO samt avskriva sig all form av rasism och skicka ut nån form av modell-bild av dottern.

BO ska ha blivit synnerligen grovt misshandlad, såpass att hon tappat känseln i benen. Första tanken går till allvarliga skador på ryggraden.

Det är av någon anledning iaf inte värre än hon kan sitta upp och svara på frågor från media och visa upp blåmärken som närmast ser påmålade ut. Inte ett skrapsår eller den minsta svullnad i ansiktet som drabbats av den grövsta delen av misshandeln. (3 slag?)

Jag har svårt att förstå hur förlamningen uppkommit, varför BO och modern så gärna vill nå ut i media och så undrar jag om det kan vara lukrativt att som familjemedlem kunna vårda en annan "invalidiserad" familjemedlem och fakturera från eget bolag?

Med tanke på all info man självmant gått ut med så får man väl anta att man även snart kommer berätta vad förlamningen beror på?

Häpp!

Jag vet såklart inte om det hela är en bluff men det är ett o annat som inte känns rätt och det vore högst beklagligt om det handlar om nån eller några som vill stjäla "rampljuset" från de kvinnor som faktiskt far illa här och där av olika anledningar, dagligen.
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-03-13 kl. 19:33.
Citera
2016-03-13, 20:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Passande nära internationella kvinnodagen.

Modern var snabb med att "ta åt sig" av medierapporteringen och själv gå ut och namnge sitt eget barn som BO samt avskriva sig all form av rasism och skicka ut nån form av modell-bild av dottern.

BO ska ha blivit synnerligen grovt misshandlad, såpass att hon tappat känseln i benen. Första tanken går till allvarliga skador på ryggraden.

Det är av någon anledning iaf inte värre än hon kan sitta upp och svara på frågor från media och visa upp blåmärken som närmast ser påmålade ut. Inte ett skrapsår eller den minsta svullnad i ansiktet som drabbats av den grövsta delen av misshandeln. (3 slag?)

Jag har svårt att förstå hur förlamningen uppkommit, varför BO och modern så gärna vill nå ut i media och så undrar jag om det kan vara lukrativt att som familjemedlem kunna vårda en annan "invalidiserad" familjemedlem och fakturera från eget bolag?

Med tanke på all info man självmant gått ut med så får man väl anta att man även snart kommer berätta vad förlamningen beror på?

Häpp!

Jag vet såklart inte om det hela är en bluff men det är ett o annat som inte känns rätt och det vore högst beklagligt om det handlar om nån eller några som vill stjäla "rampljuset" från de kvinnor som faktiskt far illa här och där av olika anledningar, dagligen.

Det har *inte* talats om någon förlamning - endast om ett känselbortfall. Känselbortfallet är sannolikt övergående vare sig det är ett symptom på ett trauma (ung. som en hjärnskakning) eller psykogent pga av chock.
Citera
2016-03-13, 20:40
Medlem
WilliamControls avatar
Det är inte så att BO känt gärningsmännen på något sätt? Det kan ha varit en pojkvän eller hennes polare och hon vill inte gola. Eller har hon varit tillsammans med någon, gjort slut och det här är hämnden? För asså.. 3 män skulle knappast bara hoppa ut ur en bil och misshandla UTAN något sexuellt. Det funkar inte så. Att hon fejkar förlamning kan vara för hon inte vill åka hem för hon känner sig hotad där (polare eller pojkvän?)
Citera
2016-03-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamControl
Det är inte så att BO känt gärningsmännen på något sätt? Det kan ha varit en pojkvän eller hennes polare och hon vill inte gola. Eller har hon varit tillsammans med någon, gjort slut och det här är hämnden? För asså.. 3 män skulle knappast bara hoppa ut ur en bil och misshandla UTAN något sexuellt. Det funkar inte så. Att hon fejkar förlamning kan vara för hon inte vill åka hem för hon känner sig hotad där (polare eller pojkvän?)
Det är nog ungefär så. Kan också varit ett bråk med kompisen (som hon ringde till och som kom platsen på två minuter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in