2016-03-13, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vidrigt!
Ett sånt avskräde borde utvisas asap.
Hoppas säpo tar itu med äcklet!
Det var tänkt så enligt domen.
Problemet tycks vara att han är dömd i ett namn och har uppehållstillstånd i ett annat.
Detta har de Svenska byråkraterna funderat på sedan han släpptes 2010.
Citera
2016-03-13, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Ja, jag tror nu mer på att GM är son till terroristen.
Och GM bor hos sin mor.
Och KANSKE bor även fadern Mohamed Moghrabi (fd Mohammed Abu Talb) där.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Abu_Talb
Fast Mohamed är SKRIVEN i sin SON SAMIRs fastighet, där INTE SAMIR är skriven!
Samir "bor" istället hos sin bror Samer.
Samer Abo Talb 32 1983 Marmorvägen 1 A lgh 1304 Uppsala
Vilken soppa!

Fastighetsbeteckning: Vreta 4:178
Adress: Grävlingsvägen 23
Postnummer/Ort: 755 91 Uppsala
Kommun: Uppsala
Fastighetsägare: Samir Abo Talb & Fariba Shahmorady

Ändrade bor till "bor".
Jag tror att du är inne på rätt linje.
Citera
2016-03-13, 09:09
Medlem
Nu hänger inte jag med. Om farsan var rättrogen muslim så måste det ju vara värst för sonen, sett till det han gjort. Med tanke på att kvinnor ska stenas till döds om de "horar" måste det ju vara ganska digra konsekvenser för såna här ofredanden.

Finns det någon som har bekräftat att terroristen lever i Sverige? Var han inte utvisad på livstid? Går det inte att bli av med fanskapet, isf varför?
Citera
2016-03-13, 10:55
Medlem
Om pappan till GM, och misstankarna att han även var inblandad i Lockerbie:

Citat:
Två månader före Lockerbiebomben hade västtysk polis gjort ett tillslag mot en terrorcell inte långt från Frankfurt, där man grep 17 medlemmar av just PFLP-GC. Polisen fann också fyra Semtexbomber gömda i radioapparater av märket Toshiba.

Men en femte bomb var borta och utredningen visade att den hade gömts undan av terrorcellens bombmakare, Marwan Kreesat.

Pierre Salinger intervjuade senare Kreesat i fängelse, som sa sig vara övertygad om att det var just hans bomb som hade lastats ombord på PAN AM 103.

I utkanten av den västtyska cellen fanns en svensk-palestinier som heter Abu Talb, bosatt i Uppsala. Han reste flera gånger till Frankfurt; detsamma gällde för minst tre andra svensk-palestinier i hans närhet.

I dag är det många jurister, gamla utredare och anhöriga till offren som starkt misstänker att det var Talb som tog hand om den femte bomben och såg till att den lastades ombord.

Tre år tidigare, 1985, låg Talb och tre palestinska kumpaner bakom två spikbomber i Köpenhamn, som dödade en människa och skadade ett 20-tal. Bomberna var riktade mot Northwest Airlines kontor, respektive den judiska synagogan.
http://www.svd.se/kartlagg-abu-talb-och-lockerbie

Den här klanen har kostat de svenska skattebetalarna, frånsett allt elände i mänskligt lidande den ställer till med, en bra bit över 100 miljoner. Handlar om att bekosta långvariga fängelsevistelser, övervakning av Säpo, rehabilitering av brottsoffer, kriminalitet osv.
Citera
2016-03-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Nu hänger inte jag med. Om farsan var rättrogen muslim så måste det ju vara värst för sonen, sett till det han gjort. Med tanke på att kvinnor ska stenas till döds om de "horar" måste det ju vara ganska digra konsekvenser för såna här ofredanden.

Finns det någon som har bekräftat att terroristen lever i Sverige? Var han inte utvisad på livstid? Går det inte att bli av med fanskapet, isf varför?
Han var utvisad men hans nya alias har uppehållstillstånd.
Citera
2016-03-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Han var utvisad men hans nya alias har uppehållstillstånd.

Va? Hur fan är det möjligt?
Citera
2016-03-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cathor
Killen misshandlade, tafsade på tjejerna och misshandlade dem.
Emelie berättar att pojken ibland fotograferade tjejerna under kjolen och kallade dem hora.

Inte heller det är speciellt ovanligt. Det som däremot är konstigt med det hela är att det senare dök upp fyra tonårstjejer och hotade "Emelie" med stryk om hon inte tog tillbaka sin anmälan.

Så... Du tycker altså inte att de är något konstigt med killar som misshandlar, tafsar, smygfotar och kallar tjejer för horor?
Såna som du som röstar SD antar jag.
Citera
2016-03-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Va? Hur fan är det möjligt?

Det skulle kunna vara möjligt eftersom endast asylsökandes fingeravtryck som sparas. Kvotflyktingars, anhöriginvandrares och arbetskraftsinvandrares fingeravtryck sparas inte. Så är möjligt att få uppehållstillstånd som kvotflykting, bli utvisad pga brott och därefter söka asyl i en ny identitet. Jag har kännedom om en familj som fick asyl (utan id-handlingar), mannen begick brott (ekobrott), paret skildes och mannen försvann utan att avtjäna sitt straff. Efter ett par år gifte sig hustrun om med en ny man från hemlandet. De hade nätdejtat enligt kvinnan. Det var förstås hennes tidigare man som hade skaffat sig en ny identitet, alternativt återtagit sin rätta identitet. Han kunde komma hit på anknytning och starta ett nytt liv utan skulder. Jag minns att detta var ett samtalsämne i grannskapet och en del funderade på att kontakta migrationsverket. Men mannen fick hjärtslag och dog innan det hann ske. För snart 20 år sedan fanns även ett annat fall som jag känner till. Det var en kvinna som fått hit sin make från hemlandet. Maken dödade kvinnan och lämnade Sverige innan mordet upptäcktes. Därefter gick det rykten om att han skulle ta sig till Sverige som asylsökande, med ett annat namn och utan identitetshandlingar. Hur det blev vet jag inte, då jag flyttade från området. Men det skulle säkert ha fungerat eftersom mannen inte hade lämnat fingeravtryck när han kom hit första gången på anknytning till sin fru som han sedan mördade.
Citera
2016-03-13, 18:54
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageton
Så... Du tycker altså inte att de är något konstigt med killar som misshandlar, tafsar, smygfotar och kallar tjejer för horor?

Han skrev inte att det inte var konstigt. Han skrev att det inte var ovanligt.

Det är det inte heller. Det är tyvärr alldeles för vanligt i ditt multikultikommunist-
feministland. Jag antar att du röstade på något av pajaspartierna MP, V, FI eller S.
Citera
2016-03-13, 18:56
Medlem
Citat:

Nu är du ute och cyklar helt och hållet. Jag tycker att det är helt åt helsike att killar misshandlar, tafsar, smygfotar och kallar tjejer för horor! Det jag menade var att det tyvärr är vanligt, men INTE rätt, att det sker.

Det var just i den här diskussionen som den andra delen var mer intressant. Det känns som att sexuella trakasserier i allmänhet kan tas i en annan tråd eftersom det jag var ute efter här var varför SÄPO kopplades in.

Jag röstade förövrigt inte på SD och jag gick inte in med tron att det handlade om invandrare här, så varför överhuvudtaget ta upp det?
Citera
2016-03-13, 20:04
Medlem
Zikniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det skulle kunna vara möjligt eftersom endast asylsökandes fingeravtryck som sparas. Kvotflyktingars, anhöriginvandrares och arbetskraftsinvandrares fingeravtryck sparas inte. Så är möjligt att få uppehållstillstånd som kvotflykting, bli utvisad pga brott och därefter söka asyl i en ny identitet. Jag har kännedom om en familj som fick asyl (utan id-handlingar), mannen begick brott (ekobrott), paret skildes och mannen försvann utan att avtjäna sitt straff. Efter ett par år gifte sig hustrun om med en ny man från hemlandet. De hade nätdejtat enligt kvinnan. Det var förstås hennes tidigare man som hade skaffat sig en ny identitet, alternativt återtagit sin rätta identitet. Han kunde komma hit på anknytning och starta ett nytt liv utan skulder. Jag minns att detta var ett samtalsämne i grannskapet och en del funderade på att kontakta migrationsverket. Men mannen fick hjärtslag och dog innan det hann ske. För snart 20 år sedan fanns även ett annat fall som jag känner till. Det var en kvinna som fått hit sin make från hemlandet. Maken dödade kvinnan och lämnade Sverige innan mordet upptäcktes. Därefter gick det rykten om att han skulle ta sig till Sverige som asylsökande, med ett annat namn och utan identitetshandlingar. Hur det blev vet jag inte, då jag flyttade från området. Men det skulle säkert ha fungerat eftersom mannen inte hade lämnat fingeravtryck när han kom hit första gången på anknytning till sin fru som han sedan mördade.

Detta är en uppenbar anledning till att man givetvis måste ta fingeravtryck på alla som söker sig hit!

I det här fallet låter det som att hela släkten ska utvisas ASAP.
Citera
2016-03-13, 20:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Du missar poängen. Sånt förekommer tyvärr på högstadieskolor, därmed inte sagt att hen tycker det är ok. Men det är inget som SÄPO brukar kopplas in för. Men om några utomstående dyker upp och säger att drabbade ska ge fan i att anmäla så är det rätt ovanligt (oavsett vad man röstar på så kan det ses som ett särskilt brott, övergrepp i rättsak exempelvis).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in