2016-03-11, 19:06
Medlem
MrSkargards avatar
Vad tycker ni djugårdare om klubbens nyantagna värdegrund som ska prägla er verksamhet från och med nu? Det kan nog ha varit det mest sötsliskiga jag läst någonsin...
Citera
2016-03-11, 22:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad tycker ni djugårdare om klubbens nyantagna värdegrund som ska prägla er verksamhet från och med nu? Det kan nog ha varit det mest sötsliskiga jag läst någonsin...

Jag läste den korta versionen och ärligt talat så har jag ingen aning om du ens har en klubbtillhörighet, men jag kan garantera dig att 98% av alla klubbar kan nog ställa sig bakom detta:

Säg en klubb som inte skulle ställa sig bakom det, antagligen din så vilken är det?
Citera
2016-03-11, 22:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag läste den korta versionen och ärligt talat så har jag ingen aning om du ens har en klubbtillhörighet, men jag kan garantera dig att 98% av alla klubbar kan nog ställa sig bakom detta:

Säg en klubb som inte skulle ställa sig bakom det, antagligen din så vilken är det?

Jag har läst den långa versionen som är full av sötsliskiga formuleringar. Babbel om "allas lika värde" och dylikt imponerar inte på mig. Mitt svenska favoritlag har ingen formulerad värdegrund och spelar inte i Allsvenskan.
Citera
2016-03-11, 22:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har läst den långa versionen som är full av sötsliskiga formuleringar. Babbel om "allas lika värde" och dylikt imponerar inte på mig. Mitt svenska favoritlag har ingen formulerad värdegrund och spelar inte i Allsvenskan.

Och därav är av ingen nytta uppenbarligen. Tror du att något annat lag skulle neka att man är på samma linje som Djurgårdens IF i den där texten?
Citera
2016-03-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Det närmar sig nu boys snart står man nere i Malmö och säsongen 2016 är igång på riktigt.
Lägesrapport angående mitt Peking och då högst personliga reflektioner är att det har sett riktigt segt och stabbigt ut på vissa håll sista tiden och harmonin i laget känns sådär. Man får hoppas att det är den "tunga försäsongsträningen" och att det gnistrar om laget igen om 1-2 månader.

Försäsongen är ändå helt okej men plumpen mot AIK som undantag men blir ett tungt prov på Söndag i Cupen där vi möter ett formstarkt MFF borta där största motivationen bör ligga hos MFF.

Annars har väl försäsongen inte riktigt blivit vad man hoppades på, vi har förvisso bara tappat Alle Fransson (Inget litet tapp ska sägas) Men Kamaras hjärtproblem var oväntat och också ett stort tapp det är en Power forward av rang.

Har även varit en problem i form av skador på spelare som värvats in för att fylla tomrummet av Alle och David Mitov är borta för skada och våran högst orutinerade andre keeper på 18 bast lär får stå inledningsvis.

Allt sammantaget gör att jag just nu minskar förväntningarna inför säsongen en aning.
Men kommer vi ut från vårdelen topp 1-5 och saker faller på plats igen så blir vi farliga och går för guld i år igen.

OJ! Vad skönt att läsa något icke dif, haif eller aik relaterat! Fin och bra sammanfattning ! Tack för det!
Citera
2016-03-12, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Är de nu vi ska kalla DIF vänsterklubben, kommunistklubben eller liknande?
Citera
2016-03-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Ja, det här var ju typ samma sak som att i klubbens färger anordna en extrempolitisk manifestation.
Citera
2016-03-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill

Ja
Och klubben utan hemma arena
Citera
2016-03-13, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ja

Har väl Tele2 som arena?
Citera
2016-03-13, 17:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ja
Japp. Precis som alla andra stockholmsklubbar. Det är väl rätt tydligt att alla 3 bara hyr in sig. För AIK är det väl värst? Har dom spelat några försäsongs/cup-matcher på kompisvallen?
Citera
2016-03-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Japp. Precis som alla andra stockholmsklubbar. Det är väl rätt tydligt att alla 3 bara hyr in sig. För AIK är det väl värst? Har dom spelat några försäsongs/cup-matcher på kompisvallen?

Nu känns det som att du har väldigt dålig koll på hur många av de Allsvenska klubbarna som spelar de matcherna på sin hemmaarena. AIK gjorde det inte tidigare och vi gör det fortfarande inte.
Citera
2016-03-13, 18:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Japp. Senast ifjol i genrepet inför allsvenskan (0-0 mot Norrköping).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in