2016-03-13, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Om man bortser från era sarkasmer så är södermalm relativt otryggt i trakterna kring medborgarplatsen. Många rån och misshandelsfall.
Det var inte sarkasm? Det är bara sanningen. Eftersom jag varje dag matas av media att rasister och rasism är farligt så hade jag aldrig vågat sätta min fot i Södermalm där rasismen frodas och återfinns bland de boende.
Citera
2016-03-13, 15:48
Medlem
HuxFluxarnss avatar
Skulle säga skyttorp utanför Uppsala, massa wannbegangsters med kepsen bakofram som vill visa för sina langare att de är coola och förtjänar att börja beckna...
Citera
2016-03-13, 16:20
Bannlyst
Vårby Gård i Stockholm är en bubblare.
Citera
2016-03-13, 16:22
Medlem
godhetsapostelns avatar
Ja, glöm stockholm. Har ni aldrig sett en tidning? Malmö vinner lätt. Seved är värre än rosengård. Personligen är jag mer skraj på Siriusgatan i Götet än i Sofielund (malmö) pga alla negrer som hänger utanför uppgångarna och glor på en. Men statistiken talar sitt tydliga språk.
Citera
2016-03-13, 16:26
Medlem
RiverStyxs avatar
Alltså kan vi inte bara komma överens att Sveriges mest tragiska ghetto är Rosengård i Malmö och inget annat. Visst, Husby är säkert piss och Rinkeby skit och Seved är dysfunktionellt men Herrgården på Rosengård är ta mig fan en annan planet.
Citera
2016-03-13, 16:28
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ja, glöm stockholm. Har ni aldrig sett en tidning? Malmö vinner lätt. Seved är värre än rosengård.

Nej det är det inte. Det du skriver beror bara på att det finns en del svenskar som bor i Seved och en del som vistas där. Herrgården i Rosengård däremot är betydligt mycket värre och anledningen att inte många svenskar vet om det är att INGEN svensk med någon slags självbevarelsedrift skulle försöka ens besöka skithålet.
Citera
2016-03-13, 16:29
Medlem
Perstamps avatar
Malmö som räknas som en av de farligaste städerna i hela EU.
Citera
2016-03-13, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ja, glöm stockholm. Har ni aldrig sett en tidning?

Hade du släppt tidningen och begett dig ut i verkligheten hade du insett att de bara är skit från tidningens sida.
Citera
2016-03-13, 16:36
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perstamp
Malmö som räknas som en av de farligaste städerna i hela EU.

Egen uppfattning eller har du sett någon undersökning på det?
Citera
2016-03-13, 16:45
Medlem
Arbetar en del ute på Järvafältet i Stockholm och tycker att det är stor skillnad mellan Rinkeby/Husby och Tensta. Känner mig ganska trygg när jag rör mig i Rinkeby/Husby, men i Tensta skulle jag aldrig sätta min fot efter klockan 16.00. Nästan en obehaglig stämning, halvskumma individer som iakttar/bevakar en, är alltid försiktig när jag rör mig i området (försöker hinna bli klar med mina uppdrag på förmiddagarna). Inte alls samma känsla i Rinkeby/Husby. Sedan går det naturligtvis inte jämföra med vissa områden i Malmö (bodde där under kortare tid för två år sedan), där är det ju verkligen helkört.
Citera
2016-03-13, 16:51
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrogna
är du vit?
Ja... vad nu det har med saken att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Menar du att det på något sätt skulle bevisa att Rinkeby är tryggt och säkert för alla eller ens de flesta människor? Hur är det alls relevant hur en enda individ upplever Rinkeby?
Chansen att du blir rånad heller hamnar i bråk är ju mer än dubbelt så stor i innerstaden.
Tror inte bara det är jag själv som känner sig trygg i Rinkeby.
Men visst, det är ett problempmråde, mycket folk som lever uutanför samhället o har de taskigt ekonomiskt.
Citera
2016-03-13, 16:52
Medlem
I Stockholm får man nog säga Rinkeby. Området har varit skit och absolut sista alternativ för människor allt sedan det invigdes. Jag skulle tro att det är den förort i Stockholm som har lägst andel svenskar. Du kan typ räkna dom på en hand. Minns att jag för ungefär 20 år sedan kände en kille som kom därifrån som berättade att det gick en enda svensk i deras högstadium. Högst tveksamt om det blivit någon mer efter det..

Finns ett par områden i Stockholm som är ungefär lika risiga. Fittja,Alby och ett par till men ska man säga en så kan det inte bli annat än Rinkeby. Dels för grejerna jag räknat upp men även för att namnet Rinkeby redan från starten blev synonymt med Blatte-Sverige..

Sen ska det sägas att det här snacket om No-Go Zones är överdrivet. Det är liksom inte South Central vi snackar om oavsett hur gärna vissa invånare i dessa områden vill marknadsföra sina "orter". Det är sunkiga områden där ytterst få som har ett bättre alternativ vill bo och du kanske bör undvika att åka ut dit för en promenad på kvällen även om det säkert går bra 99 gånger av 100. Varken mer eller mindre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in