2016-03-13, 14:21
Medlem
Gautamas avatar
Det pratas ju mycket om No-go-zoner och parallella samhällen i Sverige. Vilket är det värsta området just nu? Vad händer om jag som Svenne tar en promenad där, låt säga en solig tisdagseftermiddag? Blir jag misshandlad, kommer de ropa glåpord efter mig eller händer ingenting?
Citera
2016-03-13, 14:32
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Det pratas ju mycket om No-go-zoner och parallella samhällen i Sverige. Vilket är det värsta området just nu? Vad händer om jag som Svenne tar en promenad där, låt säga en solig tisdagseftermiddag? Blir jag misshandlad, kommer de ropa glåpord efter mig eller händer ingenting?

Husbybarn är ökända psykfall av rang. Hört från yngre killar från i princip varenda förort i hela Stockholm att de (Husby) är i särklass värst. Själv har jag i jobbet upplevt Tensta som en riktig j*vla soptipp. Bodde i götet några år och kan väl säga att Bergsjön och Biskopsgården är något osäkra kort för en kvällspromenad.

Mvh
Citera
2016-03-13, 14:38
Medlem
Efter de 60 minutes kamera teamet blev förföljda och attackerade nyligen i Rinkeby så vill jag nog påstå Rinkeby. Men jag vet inte. Nästan alla No-Go Zoner är riskfyllda att besöka under kvällstid.

Men det kamera Teamet ifrån 60 minutes blev väl ändå attackerade på dagtid?
Citera
2016-03-13, 14:40
Medlem
UngeHerrProms avatar
Skulle säga fittja/Hallunda och Husby/Rinkeby, Tensta kan vara ganska konstigt på kvällarna men dom stör en oftast inte och låter en mest vara.
Citera
2016-03-13, 14:42
Bannlyst
Malmö.
Citera
2016-03-13, 14:45
Medlem
Området Seved i Malmö. Det langas öppet där och filmare har varit där ofta men alltid blivit nerkastade med saker. Malmös eget Somalia. Överlag så är hela Malmö ett stort ghetto, vissa områden är bara mer koncentrerade.
Citera
2016-03-13, 14:56
Medlem
Utopiantoss avatar
Det finns ingen stadsdel som är så förfallen som du målar upp. Men om man uppfyller ett eller flera av dessa kriterier i något av utanförskapsområdena så tror jag att man ligger risigt till:
bär kippah, är ensam ung kvinna, flera kvinnor i bikini, talar illa om islam eller vistas i stadsdelen sent på kvällen.

1990 hade vi 3 utanförskapsområden.
2002 var det 128 stycken.
2012 var det 186 stycken.

http://www.tino.us/2014/05/uppdateri...kap-2006-2012/

De värsta är förmodligen Rosengård, Rinkeby, Bergsjön och Biskopsgården.
Här är polisens 53 mest utsatta områden:

http://www.exponerat.net/polisen-har...alla-listetta/
Citera
2016-03-13, 15:15
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama

Nej, det kommer inte hända.
Jobbat flertalet gånger i rinkeby, dag som kväll, aldrig hänt något eller känt mig otrygg.
Citera
2016-03-13, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Jobbat flertalet gånger i rinkeby, dag som kväll, aldrig hänt något eller känt mig otrygg.

är du vit?
Citera
2016-03-13, 15:34
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Menar du att det på något sätt skulle bevisa att Rinkeby är tryggt och säkert för alla eller ens de flesta människor? Hur är det alls relevant hur en enda individ upplever Rinkeby?
Citera
2016-03-13, 15:43
Medlem
Freebops avatar
Rinkeby, rosengård, Tensta etc i princip överallt där det bor muslimer i överflöd
Citera
2016-03-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruisingdown
Håller med de är på dessa platser de riktiga rasisterna bor. De som segregerar sig från mångkulturen och bara beblandar sig med inhemska.

Om man bortser från era sarkasmer så är södermalm relativt otryggt i trakterna kring medborgarplatsen. Många rån och misshandelsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in