Citat:
Ursprungligen postat av
AlfaKodaren
Luktar lite underklass här, ingen i medelklassen skulle låta sina barn bli strypta, slagna och bespottade i skolan en enda dag.
Men det är nog det som är skillnaden mellan medelklassare och underklassen, att medelklassare tar tag i saker och gör något.
Om min dotter kom hem och berättade något liknande skulle hon få ha hemskola organiserat med de andra barnen i klassen. Klassrummet skulle kunna flytta mellan våra villor så att man inte lägger över för mycket ansvar på en enda familj.
Staten kan inte göra ett skit. De kan inte tvinga våra barn till skolan för att vuxna arabmän ska ha några "svenne horor" att leka med.
Med hemundervisning slipper man pårökta kommunist lärare och allehanda drägg. Men då gäller det att man har lite intiativ förmåga också.
Jag var i villfarelsen att majoriteten av de mest våldsamma kom från underklassen.
Att dom flesta mesiga pojkarna i skolåldern var medelklassare. Kanske 1/3 av överklassens brats utstrålade femenin skörhet.
Men du menar att offren är fattiga barn?
Tycker att det låter mer som att det är Archibald som gråter ut i säkerheten hos mamma. Tony och Rex hade sannolikt slagits för sin heder mot djuren. Men jag kan ha fel.
Är du verkligen stolt över att du flyr ifrån problemet? Att du krymper dina barns värld? Att du visar blattarna att du tar ditt pick och pack och försvinner så fort dom visar dominans på samma sätt som en schimpans?