2016-03-13, 11:55
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKodaren
Nja, detta är sant till viss del men väldigt ovanligt. De flesta medelklass föräldrar lever "familjeliv" och det blir mycket vara med barnen och köra till fotboll osv...

Dessa du nämner är ganska få till talet men existerar självklart. Min dotter går i skola i Täby där den absoluta majoriteten är medelklass och jag skulle säga att det finns under tio föräldrar som är som du beskriver.

De flesta är helt i "familje läge" och sånt märker man när man kör runt ungen till kalas osv... och går på klassaktiviteter.
Javetefan,, ska du åka till obligatorisk Thaisemester varje år , och skida i fjällstugan osv, så innebär det för många att de får mindre tid med barnen i långa loppet. Ännu mer låter man staten fostra sitt barn istället för föräldrarna.

http://www.hd.se/mer/familjeliv/2007/11/17/mindre-lyx-ger-mer-tid-for-barnen/
Citera
2016-03-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Gör du det väntar tio personer på dig efter skolan, drar in dig i en gränd och spöar upp dig. Om du inte blir huggen i ryggen som Arminas Pileckas. Handlar om fega jävlar som saknar respekt och självkontroll.

Då var du för mjäkig. Det enda sådana kultingar förstår och respekterar är våld. Grovt våld ett par gånger kanske krävs samt att man är på sin vakt för dessa fega fjollors attacker.
Det kommer inte sluta förrens det slutar vara en sanning bland mena-apor att svenskar är fega feminina varelser.
Lättare skrivet än gjort, men nu har politikerna delat ut korten, och det gäller att spela så bra man kan även om det kan se dystert ut.
Svenska män blir påhoppade för att blattarna ser oss som offer. Det är fan inte ok.
Citera
2016-03-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKodaren
Luktar lite underklass här, ingen i medelklassen skulle låta sina barn bli strypta, slagna och bespottade i skolan en enda dag.

Men det är nog det som är skillnaden mellan medelklassare och underklassen, att medelklassare tar tag i saker och gör något.

Om min dotter kom hem och berättade något liknande skulle hon få ha hemskola organiserat med de andra barnen i klassen. Klassrummet skulle kunna flytta mellan våra villor så att man inte lägger över för mycket ansvar på en enda familj.

Staten kan inte göra ett skit. De kan inte tvinga våra barn till skolan för att vuxna arabmän ska ha några "svenne horor" att leka med.

Med hemundervisning slipper man pårökta kommunist lärare och allehanda drägg. Men då gäller det att man har lite intiativ förmåga också.

Jag var i villfarelsen att majoriteten av de mest våldsamma kom från underklassen.
Att dom flesta mesiga pojkarna i skolåldern var medelklassare. Kanske 1/3 av överklassens brats utstrålade femenin skörhet.
Men du menar att offren är fattiga barn?
Tycker att det låter mer som att det är Archibald som gråter ut i säkerheten hos mamma. Tony och Rex hade sannolikt slagits för sin heder mot djuren. Men jag kan ha fel.

Är du verkligen stolt över att du flyr ifrån problemet? Att du krymper dina barns värld? Att du visar blattarna att du tar ditt pick och pack och försvinner så fort dom visar dominans på samma sätt som en schimpans?
Citera
2016-03-13, 13:36
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Det är delvis sant! Överlevnad är ju så gott som bortspolat hos svenskar och många andra naiva industriella västfolk.

Men det är jobbigt att behöva läsa det brevet. Att höra det ifrån barnen själva. Jag har inga barn själv men, det är tufft ändå att se! Det faktum att vuxna svenskar fortfarande aktivt stödjer och om inte stödjer ändå viker sig för den här kolonisering, den här utrotningen eller invasionen kalla det vad man vill gör mig vrålförbannad och ledsen.

Men det säger också mycket om majoriteten svenskars mentalitet och inställning. Vilket ger av chockerande resultat! Man är alltså i Sverige redo att sälja ut sina egna barn, sin egna familj för vad...? Politiskt korrekthet och den "älskade" mångkulturen...

Jag håller med, det är märkligt och på många sätt obegripligt det som sker och skett under lång tid. Den västerländska civilisationen är under attack från många håll. Både utifrån och inifrån.

Här är en film som försöker sig på en förklaringsmodell: https://www.youtube.com/watch?v=UxpVwBzFAkw
Citera
2016-03-13, 13:44
Medlem
Jellohs avatar
Hopas skolan hjälper föräldrarna sätta ned foten och förklara för sina barn att det är helt oacceptabelt att komma hem och sprida rasistisk dynga! Checka sina privilegier är nåt svenska barn behöver få bättre PISA-resultat på!
Citera
2016-03-13, 13:53
Medlem
Rebell4evers avatar
Föräldrarna som klagar och tvingar barnen att inte få uppleva mångkulturens förträfflighet bör få barnen omhändertagna!

Skolplikt råder, så även resultatet och eventuell konsekvens av partirösten i senaste valet, således får de antingen välja en annan skola eller svälja det bittra resultatet av deras röstval!

Förbannade hycklande rasister hela bunten! Ni offrar så gärna andras barn på mångkulturens altare, klaga inte när era måste offras!
Citera
2016-03-13, 13:53
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskvadd
Tycker det verkar helt horribelt att det kan gå så långt så att föräldrar skall hålla ungarna hemma, och att de är de som blir misshandlade som skall få byta skola.

Det är en oerhört tragisk utveckling och något som tyvärr lär eskalera när alltfler nyanlända ska få skolplatser. Läste nyligen att min gamla grundskola ska ta emot 100 st nyanlända genom att placera paviljonger på skolgården.
Citera
2016-03-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Föräldrarna som klagar och tvingar barnen att inte få uppleva mångkulturens förträfflighet bör få barnen omhändertagna!

Skolplikt råder, så även resultatet och eventuell konsekvens av partirösten i senaste valet, således får de antingen välja en annan skola eller svälja det bittra resultatet av deras röstval!

Förbannade hycklande rasister hela bunten! Ni offrar så gärna andras barn på mångkulturens altare, klaga inte när era måste offras!
Du kan ju inte kollektivt bestraffa alla som blir utsatta bara för att DU TROR att föräldrarna röstar på 7 klövern. Sympatisera med de utsatta, stöd och hjälp till att få en förändring istället!
Nästa gång kanske det är dina barn.
Citera
2016-03-13, 14:37
Avslutad
Föräldrarna borde organisera sig och turas om att närvara i skolan varje dag under några veckor/månader för att dokumentera vad som händer. Alla incidenter skulle polisanmälas. Göra listor över missförhållanden till Skolverket. Sätt press på skolledning och kommunen!
Citera
2016-03-13, 14:49
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annika Persson
– Då får jag be dig återkomma på måndag när jag är i tjänst, säger hon.

Fruktansvärd människa. Hon vill inte ha helgen förstörd. Varför skall barnen som oroar sig för att måndagen skall komma behöva oroa sig hela helgen. Vidriga avskräde till människa och rektor. Fy fan! Spyr
Citera
2016-03-13, 17:20
Medlem
Sådana här saker kan ju göra så att de mer begåvade och resursstarka svenskarna ger sig iväg från Sverige för att skapa en bättre framtid för sina barn och lämnar landet till bråkiga invandrare och mindre begåvade WT-människor. Det bådar inte gott för framtiden
Citera
2016-03-13, 17:50
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner

Ursprungligen postat av Annika Persson
– Då får jag be dig återkomma på måndag när jag är i tjänst, säger hon.

Fruktansvärd människa. Hon vill inte ha helgen förstörd. Varför skall barnen som oroar sig för att måndagen skall komma behöva oroa sig hela helgen. Vidriga avskräde till människa och rektor. Fy fan! Spyr

Och på måndag sitter Annika Persson på möten hela dagen?

Varför har vi fega rektorer?
Ska inte våld och mobbning vara viktigt att få bort?

Se även Janne:
(FB) Flicka trakasserad på skola - SÄPO kopplas in, varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in