Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-13, 11:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKodaren
Ganska sorgligt med de svarta i USA, de lyssnar själva inte på nyheterna och följer politik utan de hämtar all information om vad de ska tycka och tänka från deras svarta ledare.

Därför de svarta aldrig lyckats resa sig.

Finns många svarta supporters på Trump/Cruz/rubio möten, och dessa är de svarta som kan tänka för sig själva.

Så är det överallt. Men i USA så är det lite mer än i Sverige.

Om vi tar t.ex i Sverige så finns det folk som inte klarar av något själv. De tror på allt de hör och läser. Dem blir hela tiden lurad av sina ledare och är medveten om det. Men så fort ledaren byts ut så går dom tillbaka i tron att den nya ledaren är helt olik den gamla. Socialdemokraterna.

Samma sak som i USA. Fast då gäller det förstås demokraterna.

Detta är mycket intressant fenomen. Vad beror det på? Kan man säga att det finns korkat folk genetiskt eller är det så att dem.....jag vet inte.
2016-03-13, 11:16
Medlem
FlamingBacons avatar
Typiskt fiendens hantlangare att anklaga Trump för att vara ond och antidemokrat när de själva bokstavligen försöker mörda meningsmotståndare.
2016-03-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Ok. Då antar jag att det inte är något fel i att sätta "lite press" på Trumps nära och kära heller antar jag, med den tankegången?

Själv tycker jag att det är sinnessjukt att förespråka våld mot oskyldiga, oavsett vem gärningsmannen är.

Han ville införa tortyr som förhörsmetod också. Den logiska följden av det är väl att även oskyldiga kommer att drabbas av tortyren.

Om Trump planerar att flyga in ett flygplan i byggnader eller att gå ut på öppen gata och öppna eld mod människor, ja, då ska man sätta press på hans familj. En terrorist kanske skiter i sitt eget liv, men han bryr sig nog ändå om hans familj.

Men du kanske vill se fler attacker likt Paris? Kanske snart på svensk mark? Inse att muslimer och terrorister enbart förstår ett språk, våld. Vill du skydda dig från dessa barbarer måste du sätta hårt mot hårt.
2016-03-13, 11:29
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Om Trump planerar att flyga in ett flygplan i byggnader eller att gå ut på öppen gata och öppna eld mod människor, ja, då ska man sätta press på hans familj. En terrorist kanske skiter i sitt eget liv, men han bryr sig nog ändå om hans familj.
Suck. Det är sorgligt att du har en sådan mentalitet. Jag hoppas att du är medveten om att det finns människor som anser att bomber går att likställa med flygplan?

Våld, och hot om våld mot oskyldiga för sätta skräck (terror) i ändamålet att uppnå samhällsförändringar är terrorism. Vad tror händer om vi kombinerar ditt/trumps tankesätt med att många anser att Trumps metoder är att likställa med en terrorist?

Citat:
Men du kanske vill se fler attacker likt Paris? Kanske snart på svensk mark? Inse att muslimer och terrorister enbart förstår ett språk, våld. Vill du skydda dig från dessa barbarer måste du sätta hårt mot hårt.
Nej, det vill jag givetvis inte. Jag vill att meningslöst våld ska upphöra. Tyvärr verkar Trump förespråka det motsatta, det är det som är min poäng.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-03-13 kl. 11:35.
2016-03-13, 11:32
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Nej, det vill jag givetvis inte. Jag vill att meningslöst våld ska upphöra. Tyvärr verkar Trump förespråka det motsatta, det är det som är min poäng.
Det finns påstått, framtida våld som man kan konspirera kring och det finns existerande, verkligt våld inför våra ögon. Du verkar vara mest bekymrad över den förstnämnda varianten. Hur kan det komma sig?
2016-03-13, 11:38
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det finns påstått, framtida våld som man kan konspirera kring och det finns existerande, verkligt våld inför våra ögon. Du verkar vara mest bekymrad över den förstnämnda varianten. Hur kan det komma sig?
Öh, va?

För att jag vill förhindra framtida problem så måste det betyda att jag skiter i befintliga problem, menar du?

Nej, då antar du fel. Låter som ett logiskt felslut.

Själv vill jag tro att det borde gå att bekämpa terrorism på fler sätt än att rikta in sig på oskyldiga.

Jag tror att Trumps metoder är kontraproduktiva.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-03-13 kl. 11:55.
2016-03-13, 11:39
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så är det överallt. Men i USA så är det lite mer än i Sverige.

Om vi tar t.ex i Sverige så finns det folk som inte klarar av något själv. De tror på allt de hör och läser. Dem blir hela tiden lurad av sina ledare och är medveten om det. Men så fort ledaren byts ut så går dom tillbaka i tron att den nya ledaren är helt olik den gamla. Socialdemokraterna.

Samma sak som i USA. Fast då gäller det förstås demokraterna.

Detta är mycket intressant fenomen. Vad beror det på? Kan man säga att det finns korkat folk genetiskt eller är det så att dem.....jag vet inte.
Haha - det du beskriver är ett allmänmänskligt beteende, och det finns dessvärre i alla länder och alla politiska rörelser mer eller mindre. Att koppla det till enbart svarta eller demokrater är att förenkla. Vad som sker nu i USA och i viss mån i andra länder är ju dock att allt fler väljare bryter upp från slöentirianen, konformismen och de invanda mönstren... DP själv är ju det främsta tecknet på detta, men även stödet till Sanders.
2016-03-13, 11:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det Trump oftast säger om de vänsterelement som protesterar och slåss på hans rallyn:

"We love our protestors, dont we?"

Han brukar ofta skoja att enda gången kamerorna från CNN mm zoomar ut så man kan se hur mycket folk det är, är när något vänsterelement bråkar.

Om att ta hand om de som protesterar:
"Be kind to them, guys"
"Dont hurt em"
2016-03-13, 12:16
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Någon som vet varför svarta hatar Trump?
Väldigt stor del har media. Som glorifierar kriminella och kallar dom aktivister i stället för deras rätta namn. Det gäller hela västvärlden.
2016-03-13, 12:28
Bannlyst
fan inte långt kvar till tisdag nu! trump upp 2% i poll average i florida under helgen...tack ska ni ha blm och bernie/hillary supportrar! lmao!
2016-03-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
fan inte långt kvar till tisdag nu! trump upp 2% i poll average i florida under helgen...tack ska ni ha blm och bernie/hillary supportrar! lmao!

Bernie skulle krossa Trump i ett presidentval. Bernie Sanders vinner 70-80% stöd av independents/republikaner hittills.
2016-03-13, 12:41
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det Trump oftast säger om de vänsterelement som protesterar och slåss på hans rallyn:

"We love our protestors, dont we?"

Han brukar ofta skoja att enda gången kamerorna från CNN mm zoomar ut så man kan se hur mycket folk det är, är när något vänsterelement bråkar.

Om att ta hand om de som protesterar:
"Be kind to them, guys"
"Dont hurt em"

Det finns inget rapporterat fall av våld från protesters (förutom en tomat som någon kastade samt den senaste incidenten.

Angående vad han säger: "Next time you see someone with a tomato, knock his lights out, i will pay for the legal fees", etc. CNN gjorde ett sammandrag av alla uppmuntringar till våld han sagt, det är helt sjukt. Han säger verkligen åt dem rakt av att "punch them in the face" och att han betalar för ev rättegångskostnader.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in