Citat:
Ursprungligen postat av
AusnahmeMensch
Om Trump planerar att flyga in ett flygplan i byggnader eller att gå ut på öppen gata och öppna eld mod människor, ja, då ska man sätta press på hans familj. En terrorist kanske skiter i sitt eget liv, men han bryr sig nog ändå om hans familj.
Suck. Det är sorgligt att du har en sådan mentalitet. Jag hoppas att du är medveten om att det finns människor som anser att bomber går att likställa med flygplan?
Våld, och hot om våld mot oskyldiga för sätta skräck (terror) i ändamålet att uppnå samhällsförändringar är terrorism. Vad tror händer om vi kombinerar ditt/trumps tankesätt med att många anser att Trumps metoder är att likställa med en terrorist?
Citat:
Men du kanske vill se fler attacker likt Paris? Kanske snart på svensk mark? Inse att muslimer och terrorister enbart förstår ett språk, våld. Vill du skydda dig från dessa barbarer måste du sätta hårt mot hårt.
Nej, det vill jag givetvis inte. Jag vill att meningslöst våld ska upphöra. Tyvärr verkar Trump förespråka det motsatta, det är det som är min poäng.