Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Saken är ju den att Trump har själv satt upp dessa spelregler.

Han är sjukligt fokuserad på våld. Till och med förespråkar det. Han förespråkar till och med våld mot oskyldiga. I hans värld så verkar människolivet inte ha något värde.

Jag är övertygad om att han skulle bli utsatt för många mordförsök om han blev president.

Jag hoppas att han tydligt förklarar att dessa spelregler var ett stort misstag innan det går fär långt

Ge gärna ett exempel där Trump förespråkar våld mot oskyldiga.

Dessa "spelregler" är fascist-vänsterns spelregler som de använder överallt i västvärlden. "Om du inte håller med oss blir vi våldsamma". Så lyder reglerna för vänster i USA, vänster i Sverige, vänstern i Tyskland, etc. Eller så har kanske Jimmie Åkesson uppmanat till våld mot oskyldiga och således satt upp "spelregler"?
2016-03-13, 10:55
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är väntat.

Väldigt många republikaner reagerade på samma vis 1981 när Reagan blev skjuten. Det var Reagans fel ansåg de.

Oacceptabelt anser du, men inte Bernie-bros, inte demokraterna i allmänhet, inte de flesta republikaner, inte Ted Cruz och så vidare.

Man kan se det på följande vis. Det i Chicago innebär att liberaler har lagt sitt veto. Uppgiften för "konservativa" är att vara lojal opposition. Därav reagerar de som de gör.
Ja, om det är så att Trumps motkandidater inom såväl republikaner såväl som demokrater inte tar avstånd från försök att stoppa möten och våld, så är det ju allvarligt... Att det sedan finns nätkrigare och frasradikaler som tycker att det är bra att täppa till munnen på Trump är en annan sak. Sådanna idioter finns i alla samhällen.
Senast redigerad av Clodius 2016-03-13 kl. 10:58.
2016-03-13, 10:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Någon som vet varför svarta hatar Trump?
2016-03-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Liberaler har sagt till dem att hata. För övrigt, varför skulle det finnas vita som hatar Trump men inte svart som hatar Trump?

Trump är den mest framträdande kandidaten. Hade han inte varit måltavlan hade troligen Ted Cruz varit det.
2016-03-13, 11:02
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Du menar spelregeln att man inte ska få avbryta politiska valmöten hur som helst?
Nja, tänker i lite större skala. Hand lösning på väldigt många problem (alltså allt som inte personligen gynnar Trump) är våld. Attackera först, fråga sen.

Citat:
Jag kommer att tänka på en sak... låt säga att SD bjuder in tusentals huliganer från Polen, Ungern och Slovakien. Löfven, Fridolin, Sjöstedt och för all del Lööf kan inte hålla ett enda politiskt evenemang 2018. Det blir inget tal från Löfven 1 maj 2018.

Tankar om det?
Ja, vad ska jag säga? Det låter hemskt tråkigt. Barbariskt, primitivt, sorgligt, ociviliserat och sådant sabotage tror jag inte går obemärkt förbi.
2016-03-13, 11:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Liberaler har sagt till dem att hata. För övrigt, varför skulle det finnas vita som hatar Trump men inte svart som hatar Trump?

Trump är den mest framträdande kandidaten. Hade han inte varit måltavlan hade troligen Ted Cruz varit det.

Liberalen? Vem?
Clinton och Sanders har sagt att Trump är hatare till negrer?

Jag hatar när politiker använder folkgrupper emot andra folkgrupper. Då menar jag mer som Stefan Löften och övriga vänstern.
2016-03-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ge gärna ett exempel där Trump förespråkar våld mot oskyldiga.

Dessa "spelregler" är fascist-vänsterns spelregler som de använder överallt i västvärlden. "Om du inte håller med oss blir vi våldsamma". Så lyder reglerna för vänster i USA, vänster i Sverige, vänstern i Tyskland, etc. Eller så har kanske Jimmie Åkesson uppmanat till våld mot oskyldiga och således satt upp "spelregler"?
Han har t.ex. sagt att man borde attackera terroristers familjer. Bomba hela mellanöstern. Krigsbrott.

Jag räknar för övrigt med att han härnäst kommer att kalla motdemonstranterna för terrorister
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-03-13 kl. 11:07.
2016-03-13, 11:05
Medlem
Citat:

Fast frågan är ju om detta verkligen stämmer. Att ett pack lågintellektuella ghettonegrer hatar Trump är ju väntat, de gör ju att media säger åt de att göra. Men jag tror inte att en som hatar svarta skulle få stöd av Louis Farrakhan och Ben Carson.
2016-03-13, 11:06
Medlem
AlfaKodarens avatar
Ganska sorgligt med de svarta i USA, de lyssnar själva inte på nyheterna och följer politik utan de hämtar all information om vad de ska tycka och tänka från deras svarta ledare.

Därför de svarta aldrig lyckats resa sig.

Finns många svarta supporters på Trump/Cruz/rubio möten, och dessa är de svarta som kan tänka för sig själva.
2016-03-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Han har t.ex. sagt att man borde attackera terroristers familjer.

Han sa det i sammanhanget när de diskuterade 9/11, och hur familjerna visste vad deras män var påväg att göra. Jag ser ärligt talat inget fel i att sätta press på familjer som vet att deras nära är påväg att ta meja ner folk på öppen gata med automatkarbiner (Läs San Bernandino).
2016-03-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Han sa det i sammanhanget när de diskuterade 9/11, och hur familjerna visste vad deras män var påväg att göra. Jag ser ärligt talat inget fel i att sätta press på familjer som vet att deras nära är påväg att ta meja ner folk på öppen gata med automatkarbiner (Läs San Bernandino).
Ok. Då antar jag att det inte är något fel i att sätta "lite press" på Trumps nära och kära heller antar jag, med den tankegången?

Själv tycker jag att det är sinnessjukt att förespråka våld mot oskyldiga, oavsett vem gärningsmannen är.

Han ville införa tortyr som förhörsmetod också. Den logiska följden av det är väl att även oskyldiga kommer att drabbas av tortyren.
2016-03-13, 11:14
Medlem
Citat:
Liberalen? Vem?

Nej, nej, nej. Liberaler. Plural.

Citat:
Clinton och Sanders har sagt att Trump är hatare till negrer?

Troligen inte. Men de tramsar om ett icke-existerande KKK. Bland annat. Trump har uttryckt stöd för polisen. Det tas inte emot väl bland liberaler.

Vad jag tror du har missat är att det finns många miljoner vita amerikaner, både liberaler och "konservativa", som hatar Trump med en frenesi som ingen svart kommer i närheten av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in