2016-03-11, 19:50
Medlem
Galvads avatar
Hej jag behöver hjälp angående en försvunnen fil.

Jag hade skapat ett dokument i Word som jag antecknat i och sparat i måndags.
Sen när jag öppnade det igen på tisdagen och började fylla på och skulle spara sen så kom det upp "Spara som" så jag sparade om dokumentet med ett nytt namn och fortsatte skriva.
Dokumentet har sen legat öppet i några dagar och jag fyllt på och sparat om några gånger.

En dag så hade word stängts ner och när jag skulle öppna dokumentet så sa datorns att dokumentet ej finns i datorn. Dokumentet finns varken i papperskorg eller när jag försöker återskapa filer, då står det att ingen filhistorik finns, men jag har ju använt Word tidigare och har massor med olika word dokument sparade på datorn.

ÄR DET NÅN SOM KAN HJÄLPA MIG???
Citera
2016-03-11, 21:08
Medlem
Brain Damages avatar
Finns det någon överordnad sekretessinställning som rensar min webbdata i win 10 som "trumfar" mina inställningar i firefox varje gånmg jag stänger av datorn? Jag har inga inställningar i firefox som ska rensa data automatiskt men lika väl beter sig firefox som om det var första gången jag använder programmet varje gång jag öppnar det.

Alla sidor kräver ny accept av koocies och all webbhistorik är borta. Jag har problemet på en nyköpt acer. Synkar min fierfox med en annan, äldre burk, som jag nyligen uppgraderat till win 10 men där har jag inte detta problem. Har samma inställningar i firefox på båda burkarna men de beter sig mao helt olika.
Citera
2016-03-11, 23:47
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Eller Usb, nödvändig länk finns i inlägg #3165.

Om t-p`en fortfarande krånglar så tar du drivisen ifrån tillverkarens hemsida nästa gång, ibland är de specialtillverkade.

Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
En CD är för liten. USB är att föredra.

Hmm.. Jag menar förstås dvd. För ett år sen gjorde jag en win7-dvd (4.7GB skiva) och installerade på en gammal dator som ändå inte blev till nåt (fortfarande väldigt trög trots killdisk och nyinstallering). Den hade väl för lite RAM för win7.
Utan att ha kollat desto mer så undrar jag nu om win10 inte ryms på den?
USB-installering fungerade inte på den datorn. Jag läste flertalet trådar med det problemet men aldrig någon lösning som gav feedbacken att yes, det avhjälpte problemet. Så jag gjorde en dvd. Men på en 1 år gammal laptop, hp med i5-processor, borde väl vara funtad så usb-installering fungerar.

Edit. Ja svaret på mina frågor finns tydligen i inlägg #3165 som redan hänvisades till.
Senast redigerad av Patrik2108 2016-03-11 kl. 23:51.
Citera
2016-03-11, 23:58
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Hmm.. Jag menar förstås dvd. För ett år sen gjorde jag en win7-dvd (4.7GB skiva) och installerade på en gammal dator som ändå inte blev till nåt (fortfarande väldigt trög trots killdisk och nyinstallering). Den hade väl för lite RAM för win7.
Utan att ha kollat desto mer så undrar jag nu om win10 inte ryms på den?
USB-installering fungerade inte på den datorn. Jag läste flertalet trådar med det problemet men aldrig någon lösning som gav feedbacken att yes, det avhjälpte problemet. Så jag gjorde en dvd. Men på en 1 år gammal laptop, hp med i5-processor, borde väl vara funtad så usb-installering fungerar.

Edit. Ja svaret på mina frågor finns tydligen i inlägg #3165 som redan hänvisades till.

Ta drivisar till W10 för datorn ifrån datortillverkarens hemsida i första hand.

Lycka till!
Citera
2016-03-12, 00:04
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ta drivisar till W10 för datorn ifrån datortillverkarens hemsida i första hand.

Lycka till!

ok tack. Men jag lägger det på is fram till påsk eftersom jag skall ut och resa och vill ha en fungerande dator. Den fungerar ju men inte riktigt optimalt.
Citera
2016-03-12, 09:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
ok tack. Men jag lägger det på is fram till påsk eftersom jag skall ut och resa och vill ha en fungerande dator. Den fungerar ju men inte riktigt optimalt.

Är det bara T-p`n som krånglar?

Kör sfc /scannow - det kanske löser något om det Os relaterat.

Prova med att installera tillverkarens samtliga drivisar för W10.
Senast redigerad av 1FF 2016-03-12 kl. 10:07.
Citera
2016-03-12, 13:43
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter bra, men åtgärden är dock inte normalt. Det ska ej ta så lång tid och troligtvis har du fått något tekniskt problem.

Står det något under Loggboken?

Jag ser ingenting som avviker där. Det händer tydligen när jag försöker spela CS:Go. Spelet hänger sig när den laddar en bana och jag måste stänga av med powerknappen, när jag sätter på igen tar det en dryg halvtimme att komma till inloggningsskärmen.
Citera
2016-03-12, 17:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
Jag ser ingenting som avviker där. Det händer tydligen när jag försöker spela CS:Go. Spelet hänger sig när den laddar en bana och jag måste stänga av med powerknappen, när jag sätter på igen tar det en dryg halvtimme att komma till inloggningsskärmen.

Är det endast under detta spel som detta händer?
Citera
2016-03-13, 04:39
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är det endast under detta spel som detta händer?
Ja, det verkar som det.
Citera
2016-03-13, 07:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
Ja, det verkar som det.

Ett alternativ är att ominstallerar spelet. Se om detta kan hjälpa dig.
Citera
2016-03-13, 14:16
Medlem
PeterNosters avatar
Idag ligger en dator på version 10586.164 medan en annan har fastnat på 10586.71. Massor av uppdateringar ligger och väntar på att installeras. Finns det något att göra förutom att ladda ner hela OSet och göra uppdateringen manuellt?
Citera
2016-03-13, 14:34
Medlem
har win 7 på en laptop jag har gick in på mickrosoft hem sida och ladda ner win 10 funka bra tills söker uppdateringar börja nu har den sökt uppdateringar i 4 timmar snart händer ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in