2016-03-12, 21:39
Medlem
Ballfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chalmers93
Har jag förstått det hela rätt?:
*Kjell känner till eurocop men tror att Jonas Thente ligger bakom det (han pratar om en gammal ringning när de råkar bussringa till en liten flicka)
*Kjell har hittat Jonas hemadress och åker dit för att göra upp, hänger upp lappar om att Jonas är pedofil)

Hur länge har Kjell trott att det är Jonas Thente som ringer?

Hur roligt det än är så hoppas jag att ringningarna upphör nu när Kjells fru har gått bort.
Han känner inte till Eurocop när han får för sig att det är Jonas Thente som ringer utan det är väl något samtal han tror de ringt till en granne han syftar på.

Lapparna (och posterna på Youtube) med pedofilanklagelser m.m. är från tiden efter att han blivit medveten om vem som ringt och gäller alltså inte Jonas Thente utan Sadulisten.
Citera
2016-03-12, 22:58
Bannlyst
Tyckte dem första ringningarna faktiskt var lite roliga men finner detta inte så roligt längre.

Tycker synd om honom.
Citera
2016-03-13, 15:11
Medlem
tjenaretjenares avatar
Det finns ingredienser i denna Kjellhärva som borde få såväl nationell som internationell uppmärksamhet då det är bland det sjukaste jag någonsin varit med om och då har jag sett både sjuka realityprogram och sjuka serier.

*När de ringer hon Maria och är hur oförskämda som helst men hon bryr sig knappt, tror att hon en gång säger att "det är obehagligt" annars inget mer.

*När "Jonas Thente" ringer till sina släktingar som han vad de verkar aldrig har träffat men presenterar sig som "Jonas Thente på dagens nyheter", snarare än "Jonas Thente du vet din kusin" eller vad han nu är.

*Eller alla dessa gånger då "Kjell får prata med "Kjell" och varken gubbfan eller hans fru hör att det är "Kjell", helt sjukt.

*De gånger "Kjell" pratar om att han ska slå ihjäl folk och ibland "bara slå ihjäl folk", han säger det som att det är normalt som att köpa en liter mjölk. Vad vet vi om Kjell har han mördat förut, har han alibi för natten då Palme mördades?

* Alla uttryck som "har de gått ronden?", "Har du käkat karbonpapper?", "Kärringar på 70 år är fula" osv osv.
Citera
2016-03-13, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Vad vet vi om Kjell har han mördat förut, har han alibi för natten då Palme mördades?

Det var ett intressant spår, kanske dags att kontakta Palmegruppen och tipsa?
Citera
2016-03-13, 16:58
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youReek
Tyckte dem första ringningarna faktiskt var lite roliga men finner detta inte så roligt längre.

Tycker synd om honom.
Det framstår ju som att Sadulisten terroriserar Kjell, men detta är felaktigt. Han ringde oftast med flera veckors mellanrum. Sen bad ju Kjell om att inte få fler samtal, och Sadulisten fortsatte, detta kan ju givetvis räknas som telefonterror - men ingen intensiv telefonterror.
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
*Eller alla dessa gånger då "Kjell får prata med "Kjell" och varken gubbfan eller hans fru hör att det är "Kjell", helt sjukt.

*De gånger "Kjell" pratar om att han ska slå ihjäl folk och ibland "bara slå ihjäl folk", han säger det som att det är normalt som att köpa en liter mjölk. Vad vet vi om Kjell har han mördat förut, har han alibi för natten då Palme mördades?
Har faktiskt undrat om Eurocop fejkat alltihop, särskilt när varken Kjell eller Kjells fru hör att det är Kjells röst. I nya Kjell 3 så har jag märkt att han börjat lägga på när Sadulisten använder soundboarden, det kan tyda på att han börjat fatta. Men jag blev chockad när de ringde hans fru med soundboarden och spelade upp när Kjell sa "det är Jonas Thente", varpå frugan svarade "ja, det hör jag väl!". Att hon inte märker att det är hennes mans röst, när han har en mycket speciell stämma som inte är i närheten av Sadulistens. De kanske inte hör skillnad på grund av bristande kvalitet på högtalarna.

Kjell har mordhotat, ja. Hans fru sa till Sadu att han "inte rört droger på många år", så både Kjells hot om att "hämta sina kompisar", Kjells klädsel, Kjells frus påståenden och Kjells osammanhängande svammel på fredagssamtalen tyder på att han är/har varit en grov missbrukare.
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Vad heter Kjell i efternamn?, och har någon länken till hans frugas dödsannons?
Han heter P*ter Kjellb*rn egentligen.

Har hans fru dött?

Namn Maskat/Mod
Senast redigerad av Fear2be 2016-03-13 kl. 17:16.
Citera
2016-03-13, 17:16
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Kanske inte så snällt att hänga ut honom, även om han är rolig så är det lite elakt.
Informationen har redan läkt ut i den här tråden, onödigt - ja, men skadan är ju redan skedd.
Citera
2016-03-13, 17:18
Moderator
Fear2bes avatar
Spekulationer om vem Kjell är hanteras som tidigare sagt som ot/Mod
Citera
2016-03-13, 17:31
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag trodde ett tag och kan väl tro till viss del fortfarande att det kan vara en bluff när "Kjell" ringer "Kjell". Att tex Sadulisten använt fraser som "Kjell" brukar säga och ringt upp och sagt det, för att sedan lägga upp en soundboard i efterhand, skulle det vara så så tappar ju allting sin tjusning om ni förstår vad jag menar.

Ja det stämmer att "Kjells" fru gått bort tidigare i år.
Citera
2016-03-13, 17:55
Hahaha... Gillar delen bäst när Thente släkten börjar ringa kjell
Obetalbar Humor
Citera
2016-03-13, 22:49
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pcyscs
I Kjell 3 får man höra en kvinnoröst när Britt-Marie Thente pratar vart är det tagit ifrån?

Det är ifrån uppdrag granskning eller dylik svt-produktion, det avsnittet där diverse svårt förtrycka Svenska mediekvinnor/feminister satt och läste upp olika hatmail dom fått.
Citera
2016-03-13, 22:52
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chalmers93
Har jag förstått det hela rätt?:
*Kjell känner till eurocop men tror att Jonas Thente ligger bakom det (han pratar om en gammal ringning när de råkar bussringa till en liten flicka)
*Kjell har hittat Jonas hemadress och åker dit för att göra upp, hänger upp lappar om att Jonas är pedofil)

Hur länge har Kjell trott att det är Jonas Thente som ringer?

Hur roligt det än är så hoppas jag att ringningarna upphör nu när Kjells fru har gått bort.

Jag tycker att någon borde söka den riktige Jonas Thente och fråga om han blivit utsatt för något ovanligt den senaste tiden, kan inte vara kul att ha en hämndlysten Kjell i hasorna.
Citera
2016-03-14, 00:18
Medlem
Ballfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hans fru sa till Sadu att han "inte rört droger på många år", så både Kjells hot om att "hämta sina kompisar", Kjells klädsel, Kjells frus påståenden och Kjells osammanhängande svammel på fredagssamtalen tyder på att han är/har varit en grov missbrukare.
Löjligt! "Kjell" är typisk halvalkoholiserad svensk medelklassfarbror och ingen knarkare. "Kompisarna" är bara ett tomt hot och det frun säger är någonting i stil med "han har inte tagit någonting ikväll" som svar då Sadu. säger att Kjell inte kan vara ute och köra då han druckit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in