Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-12, 13:33
Medlem
Trump på twitter:

Citat:
The organized group of people, many of them thugs, who shut down our First Amendment rights in Chicago, have totally energized America!

The man has balls.
2016-03-12, 13:39
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Inte jätteviktiga. Det är Washington DC (Caucus, 19 delegater) och Guam (Caucus, 9 delegater).
Guam var redan natten till idag, däremot väljer Wyoming 12 av sina delegater inatt samt väljer ombud som ska rösta om de 14 ytterligare den 14-16 april. Också DC då, som du nämnde.
2016-03-12, 13:55
Medlem
Snapcounts avatar
EU parlamentets president Martin Schulz :

-Schulz: Verken Europa eller USA vil ha Trump

-– Trump tilhører disse folkene som vi også har her i Europa, som har en syndebukk på lur i alle saker, men som aldri har konkrete løsninger, sier Schulz til den franske fjernsynskanalen iTele.
– Ærlig talt så foretrekker jeg en annen kandidat, sier Schulz og refererer i intervjuet til Demokratenes Hillary Clinton.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/03/12/195205120/schulz-verken-europa-eller-usa-vil-ha-trump

Sååå..., börjar EU ha synpunkter på vem USA`s befolkning skall välja..?
(hoppas det skrivs om detta i staterna)
2016-03-12, 14:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

-– Trump tilhører disse folkene som vi også har her i Europa, som har en syndebukk på lur i alle saker, men som aldri har konkrete løsninger, sier Schulz til den franske fjernsynskanalen iTele.
– Ærlig talt så foretrekker jeg en annen kandidat, sier Schulz og refererer i intervjuet til Demokratenes Hillary Clinton.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/03/12/195205120/schulz-verken-europa-eller-usa-vil-ha-trump

Fast att de Europeiska länderna skulle ha åsikter om de amerikanska politikerna är inte en nyhet det har väl alltid varit så att olika ledare har yttrat sig om andra länders politiker och potentiella ledare?
2016-03-12, 14:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jäklar vad detta gynnar Trump. Nu sticker han totalt i opinionen. First Ammendement, någon?

OK, vi har vår yttrandefrihet i Sverige som är "viktigt för oss". Men i USA, Freedom of Speech är heligare än livet självt.

Nja, det som är viktigast där borta är väl den andra grundlagen? (bärande av vapen)

Visst, den första grundlagen är jätte viktig osv men de har andra grundlaggar som är lika viktiga även om vissa grupperingar (oavsett politisk tillhörighet) anser att att de andra är viktigare än rätten att yttra sig om såväl politiker, andra medborgare och staten.
2016-03-12, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag kan lägga till att de flesta stora spelbolag sänkt oddsen för Trumpnominering, och höjde dem för Cruzvinst efter nattens protester. Många höjde också oddsen för Rubio och Kasich.

Det är inte klokt hur protesterna spelar rätt i Trumps favör, medan deltagarna i densamma tror att de åstadkommit en skada för hans kampanj.
Det är inte spelbolag som sänker eller höjer oddsen, utan de som spelar. Vissa tydligen köpte medias "it's all Trumps fault"
2016-03-12, 14:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast att de Europeiska länderna skulle ha åsikter om de amerikanska politikerna är inte en nyhet det har väl alltid varit så att olika ledare har yttrat sig om andra länders politiker och potentiella ledare?

God ton brukar ju vara att man håller en låg ton.., speciellt i saker man inte gillar angående andra länders val.

Sista exemplet som jag tänker på :

För ett par dagar sedan var Siv Jensen (finans minster Norge) i London. Gång på gång fick frågan över vad Norge tänker om Brexit. Gång på gång var svaret : inga kommentarer.., det är storbrittaniens val..

(Norge är ju inte EU medlem, men används som exempel utav nej-sidan, att man kan vara utanför)
2016-03-12, 14:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
God ton brukar ju vara att man håller en låg ton.., speciellt i saker man inte gillar angående andra länders val.

Det kan vara så, jag tycker dock att man ska vara artig men man kan fortfarande kunna ha en åsikt kring de andra ländernas kandidater osv.

För oavsett vad andra länder tycker om det egna landets kandidater så har inte de rätten att påverka det mer än säga vad de tycker och tänker.
2016-03-12, 14:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Nej

Du menar att det inte finns de idioter som anser att vissa grundlaggar är viktigare än andra eller som rent av vill ta bort vissa grundlagar?

Jag tror knappast du har möjligheten att tala åt alla som lever i USA så jag vågar sätta allt jag äger på att det finns någon eller några (på höger eller vänster kanten) som anser att den andra grundlagen är viktigare än den första eller den fjärde.
2016-03-12, 14:19
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:

Det kan dock inte anses konstigt att en tysk karriärssocialdemokrat som Schulz stöder Demokraterna. Det brukar uttalas stöd på så vis när det är val i USA. Vad som kittlar nyfikenheten mer tycker jag är att de europeiska socialdemokraterna inte hyllar Sanders.
2016-03-12, 14:23
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Du menar att det inte finns de idioter som anser att vissa grundlaggar är viktigare än andra eller som rent av vill ta bort vissa grundlagar?

Jag tror knappast du har möjligheten att tala åt alla som lever i USA så jag vågar sätta allt jag äger på att det finns någon eller några (på höger eller vänster kanten) som anser att den andra grundlagen är viktigare än den första eller den fjärde.

Vänligen sluta kalla tilläggen till grundlagen för grundlagar.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bill_of_Rights_(USA)
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2016-03-12 kl. 14:26.
2016-03-12, 14:27
Medlem
Citat:

När grundlagen sviktar eller fallerar träder det "andra tillägget" automatiskt in. Är det logiskt för dig?

Poängen är denna, att det är såhär folk med sunt förnuft resonerar. Sen att det finns de som tycker rätten att bära vapen står över allt annat känns lite som en pseudodebatt a la svensk MSM.
Senast redigerad av P-o-beln 2016-03-12 kl. 14:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in