2016-03-11, 12:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det här är verkligen petitesser, men det "det statistiskt mest sannolika stället vänster käke, okben eller tinning" att bli slagen är väl när GM står *rakt framför* BO.

Sophie säger i videon, att "sedan tryckte dom upp mig mot en vägg och slog till mig tre gånger". Om den, som tryckte upp henne mot väggen stod rakt framför henne, så kan det vara en annan GM som slår till henne snett (antingen från vänster eller från höger). Då vi inte vet, om hur många GM som deltog aktivt, så kan man knappast ha några synpunkter på, om blåmärkenas plats talar för eller mot hennes berättelse.

http://www.expressen.se/gt/sophie-om-overfallet-jag-vet-inte-varfor/
Ja, de flesta är högerhänta och slår men någon halvkass högerkrok mot vänster sida av ansiktet/skallen.

Nej, jag kan inte uttala mig säkert om det baserat på de uppgifter jag har, men diskutera och spekulera går finfint

/fd boxare
Citera
2016-03-11, 12:46
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Varför måste någon, som slog henne, enl. dig vara vänsterhänt?

Och varför måste samtliga (!) tre gärningsmän enl. dig vara vära vänsterhänta?
Det hajar du väll hur stor är sannolikheten att det är tre vänsterhänta personer på en och samma plats samtidigt.
Citera
2016-03-11, 13:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det hajar du väll hur stor är sannolikheten att det är tre vänsterhänta personer på en och samma plats samtidigt.

Ja, jag tolkade det inte som sarkasm utan förmodade, att intermittentexplosivitet ville troliggöra sin teori, att Sophie själv har tillfogat sig sina blåmärken.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon har slagit sig själv. Omoraliskt av blaskorna, som gång på gång visar prov på nya lågvattenmärken, att filma ett barn som uppenbart är i behov av allt annat än just det...
Citera
2016-03-11, 13:33
Moderator
Citat:
Ja, jag tolkade det inte som sarkasm utan förmodade, att intermittentexplosivitet ville troliggöra sin teori, att Sophie själv har tillfogat sig sina blåmärken.
Jag borde ha skrivit sannolikt, men jag tror fortfarande att det är så - vilket inte betyder att jag tycker att hon är sämre än någon annan. Det är inte ovanligt med "självskada" av den här typen, men nu blev det ett väldigt stort medialt genomslag. Oavsett hur det ligger till tycker jag man borde avvaktat med att kabla ut hennes ansikte och namn i etermedia, men tidsandan är ju som den är...
Citera
2016-03-11, 13:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag borde ha skrivit sannolikt, men jag tror fortfarande att det är så - vilket inte betyder att jag tycker att hon är sämre än någon annan. Det är inte ovanligt med "självskada" av den här typen, men nu blev det ett väldigt stort medialt genomslag. Oavsett hur det ligger till tycker jag man borde avvaktat med att kabla ut hennes ansikte och namn i etermedia, men tidsandan är ju som den är...

Vad är ditt underlag för, att "det inte [är] ovanligt med "självskada" av den här typen"? Ungfär hur många fall per år läggs in på sjukhus?
Citera
2016-03-11, 14:41
Moderator
Citat:
Vad är ditt underlag för, att "det inte [är] ovanligt med "självskada" av den här typen"? Ungfär hur många fall per år läggs in på sjukhus?
Jag är ingen forskare i ämnet och avser heller inte bli det, men jag har yrkesmässig erfarenhet av inläggning vid självskadebeteende. Nog om det, det är inte topic i tråden, men det är långt vanligare (oftast djupa skärskador i arm) än att på öppen gata bli nedslagen av tre män.

Jag tänker inte kämpa livet ur mig för denna fråga och med mer fakta kanske jag ändra min syn på vad som skett...
Citera
2016-03-11, 14:53
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ja, det är bild från dagen efter - när hon filmades. Det är en skugga också plus en rodnad som kan uppstå genom ett slag med sin egen högra knoge eller av tre vänsterhänta män...

Räcker det inte med att en av gärningsmännen är vänsterhänt?
Det kan lika gärna vara att hon vred på huvet, var på väg ner eller blev slagen bakifrån?
Citera
2016-03-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Räcker det inte med att en av gärningsmännen är vänsterhänt?
Det kan lika gärna vara att hon vred på huvet, var på väg ner eller blev slagen bakifrån?

Eller upptryckt mot väggen med ansiktet först...
Citera
2016-03-11, 16:41
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Eller upptryckt mot väggen med ansiktet först...

Det skulle ju kunna förklara varför hon inte fick fler blåmärken i ansiktet, de flesta slagen kanske tog bakom/över hårfästet? Nackskador kan väl också ha en logisk koppling till att hon tappade känseln i benen om hon blev slagen i bakhuvudet.

Därmed inte sagt att jag heller är bortom tvivel övertygad att skadorna inte skulle kunna vara självförvållade, för det är jag inte. Fick lite underliga vibbar av sättet hon uttryckte sig på, det är ju inte tillräckligt att döma ut nån för men det skulle inte komma som en total överraskning om det visade sig vara så.
Citera
2016-03-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vilken typ av våld krävs för att man ska bli förlamad i benen?
Spark i ryggen?
Om läkarna hade minsta lilla misstanke om ryggmärgsskada så skulle hon inte få halvsitta upp i sängen som hon gör på bilden i GT/Expressen.
Citera
2016-03-11, 21:30
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
I dag på eftermiddagen var BO hos polisen för nytt förhör. Polisen berättar nu att hon är bekant med den andra flickan som misshandlades i Kungsbacka. Även hon har varit inne på nytt förhör i dag.

Citat:
– De båda känner varandra och såvitt jag vet så vidhåller de sin tidigare inställning från de förhör vi hade i början av veckan, säger David Lorentz, förundersökningsledare vid Kungsbackapolisen.

Polisen söker fortfarande vittnen, det räcker med att man bara sett flickorna för att polisen ska vara intresserad.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3021698-misstankta-overfall-polisen-saknar-vittnen
Citera
2016-03-11, 22:12
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
I dag på eftermiddagen var BO hos polisen för nytt förhör. Polisen berättar nu att hon är bekant med den andra flickan som misshandlades i Kungsbacka. Även hon har varit inne på nytt förhör i dag.

Polisen söker fortfarande vittnen, det räcker med att man bara sett flickorna för att polisen ska vara intresserad.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3021698-misstankta-overfall-polisen-saknar-vittnen
Det kunde man ju aldrig gissa. Suck...

Ok, de har samma hotbild mot sig eller är av samma skrot och korn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in