2016-03-11, 07:31
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Har du läst någonstans att det är slutsålt eller hittade du bara på det?

Blir väl svårt att kunna lagföra dom här tre männen. Flera dagar har gått och om det inte finns någon teknisk bevisning så får man hoppas att BO kan peka ut männen vid en eventuell framtida konfrontation. Polisen kan kanske knyta dom till platsen via deras mobiler också, vem vet? Det bästa borde väl vara om de får korn på några och att de telefonavlyssnar dom och att de pratar om brottet sinsemellan på telefon.

Citat:
Efter det brutala överfallet på en flicka i måndags kväll har försäljningen av försvarsspray och överfallslarm ökat dramatiskt i Kungsbacka.

Överfallen i måndags och tisdags har skapat oro i Kungsbacka. På Clas Ohlson på Kungsmässan har man märkt av en kraftigt ökad efterfrågan på skyddsprodukter.

– Normalt säljer vi kanske en sådan här produkt någon gång i månaden, men nu har vi sålt helt slut på överfallslarm och försvarsspray, säger Kent Otter, butikschef.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/salt-helt-slut-pa-overfallslarm-och-spray
Citera
2016-03-11, 10:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det går trögt det här. Polisen har hört personer som varit på aktuell plats vid tidpunkten för biljakten och den grova misshandeln (och den dagen efter), men man vill höra fler...

Citat:
Nu tar man allmänheten till sin hjälp i jakten på de misstänkta männen och uppmanar vittnen till någon av händelserna att höra av sig till polisen. Polisen har redan hört ett antal personer som varit på de olika ställena men vill alltså hitta fler vittnen.
http://www.expressen.se/gt/efter-overfallen--nu-soker-polisen-vittnen/
Citera
2016-03-11, 10:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det går trögt det här. Polisen har hört personer som varit på aktuell plats vid tidpunkten för biljakten och den grova misshandeln (och den dagen efter), men man vill höra fler...

http://www.expressen.se/gt/efter-overfallen--nu-soker-polisen-vittnen/

Har den bilden cirkulerat förut? Ser helt klart ut att ha ett blåmärke vid ögat.
Citera
2016-03-11, 10:26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har den bilden cirkulerat förut? Ser helt klart ut att ha ett blåmärke vid ögat.
Ja, det är bild från dagen efter - när hon filmades. Det är en skugga också plus en rodnad som kan uppstå genom ett slag med sin egen högra knoge eller av tre vänsterhänta män...
Citera
2016-03-11, 10:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ja, det är bild från dagen efter - när hon filmades. Det är en skugga också plus en rodnad som kan uppstå genom ett slag med sin egen högra knoge eller av tre vänsterhänta män...

Varför måste någon, som slog henne, enl. dig vara vänsterhänt?

Och varför måste samtliga (!) tre gärningsmän enl. dig vara vära vänsterhänta?
Citera
2016-03-11, 10:53
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Hon blev blåslagen.
De har också kollat hennes reflexer. Reflexer är som det låter. Det är något som sker automatiskt och är inget du bara fejkar bort.

Fast man får skilja på nedsatta reflexer (reflexer sköts av motoriska celler kopplade till ryggmärgen) och nedsatt känsel (känsel sköts av sensoriska celler kopplade till hjärnan). Nu påstods hon inte ha nedsatta reflexer utan "bara" sensoriskt bortfall, om jag förstått det rätt?

Hur som helst, jag tror varken det ena eller andra, ville bara spekulera fritt utifrån vad andra skrivit i och med att folk verkar anse att det finns en massa frågetecken som behöver rätas ut. Jag tycker det är viktigt att man vänder på varenda sten innan man bildar sin uppfattning om vad som verkligen hänt. Jag hoppas verkligen inte familjen är inblandad på något sätt, och om det finns gärningsmän som springer runt och misshandlar tjejer så hoppas jag att de grips snarast!
Citera
2016-03-11, 11:03
Medlem
Troians avatar
Citat:

Kan ju också uppstått av en spark, eller när hon föll i backen. Eller att en högerhänt slog henne med vänster hand. Eller att en högerhänt slog henne med höger hand (exempelvis om hon vände huvudet bort).
Citera
2016-03-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Jag tycker det är viktigt att man vänder på varenda sten innan man bildar sin uppfattning om vad som verkligen hänt. Jag hoppas verkligen inte familjen är inblandad på något sätt, och om det finns gärningsmän som springer runt och misshandlar tjejer så hoppas jag att de grips snarast!

Eh, jo. Men man kan också titta på statistik. Sånt här våld händer i stort sett bara mellan folk som har kopplingar. Det enda jag kan tänka mig är att dom blandade ihop henne med någon annan tjej, som då vore det tilltänkta offret.
Citera
2016-03-11, 11:25
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Varför måste någon, som slog henne, enl. dig vara vänsterhänt?

Och varför måste samtliga (!) tre gärningsmän enl. dig vara vära vänsterhänta?
Jag var såklart lite sarkastisk. Hon fick enligt egen utsago tre slag och då är det statistiskt mest sannolika stället vänster käke, okben eller tinning. Eftersom benen domnade kan man ju i det här fallet misstänka slag mot nacke/skallbas...
Citera
2016-03-11, 12:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag var såklart lite sarkastisk. Hon fick enligt egen utsago tre slag och då är det statistiskt mest sannolika stället vänster käke, okben eller tinning. Eftersom benen domnade kan man ju i det här fallet misstänka slag mot nacke/skallbas...

Det här är verkligen petitesser, men det "det statistiskt mest sannolika stället vänster käke, okben eller tinning" att bli slagen är väl när GM står *rakt framför* BO.

Sophie säger i videon, att "sedan tryckte dom upp mig mot en vägg och slog till mig tre gånger". Om den, som tryckte upp henne mot väggen stod rakt framför henne, så kan det vara en annan GM som slår till henne snett (antingen från vänster eller från höger). Då vi inte vet, om hur många GM som deltog aktivt, så kan man knappast ha några synpunkter på, om blåmärkenas plats talar för eller mot hennes berättelse.

http://www.expressen.se/gt/sophie-om-overfallet-jag-vet-inte-varfor/
Citera
2016-03-11, 12:09
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Eh, jo. Men man kan också titta på statistik. Sånt här våld händer i stort sett bara mellan folk som har kopplingar. Det enda jag kan tänka mig är att dom blandade ihop henne med någon annan tjej, som då vore det tilltänkta offret.

Om det nu rör sig om att hon misstagits för någon annan så är ju sannolikheten att någon annan tjej i Kungsbacka råkar ut för precis samma sak väldigt låg, ännu lägre ifall hon vet vilka gärningsmännen är. Minst sannolikt lär väl vara att det är en helt oprovocerad misshandel? Därför tycker jag att det är viktigt att man utesluter alternativa teorier och inte bara köper historien rakt av, i synnerhet inte när nyheten lett till vad som förefaller vara masshysteri i Kungsbacka, där många plötsligt köper överfallslarm och försvarsspray.
Citera
2016-03-11, 12:20
Medlem
Vilken typ av våld krävs för att man ska bli förlamad i benen?
Spark i ryggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in