2016-03-11, 14:06
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Inkompetensen inom Karlssons SD är rent häpnadsväckande i sin magnitud, man kan liksom knappt tro att det är sant. Minns t.ex. den stora kampanjen i höstas för folkomröstning och avskräcka-flyktingar-med-flygblad, när man bombastiskt skulle gå i valrörelsetillstånd men allting blev en stor tom suck i rymden. En websida som var helt svart, ett flygblad så dåligt skrivet att t.o.m. de värsta karlssonlojalisterna avfärdade det som ett stort skämt, osv, osv. Och detta är när de anstränger sig för att göra sitt allra bästa, i vanliga fall presterar de under det.

Det finns två aspekter på det här: när Karlsson-SD ska driva politik, riktig politik, det som man kan tycka är lite av syftet med ett parti, då blir resultatet på en bottennivå så att man inte vill tro, inte kan tro att det är sant.

När Karlsson-SD däremot ska driva internpolitik, bekämpa fiender inom partiet, så är det alltid mycket stort uppslaget, mycket väl förberett, mycket välfinansierat...utom, faktiskt, just den här gången i Stockholm.

Det är nog i och för sig så att Karlsson driver det här bakifrån sitt Kremls murar. Men han har gett sitt fotfolk uppgifter som de inte går iland med, det står klart. Han kan knappast vara nöjd med det resultat han har betalat för, så här långt i alla fall.
Citera
2016-03-11, 14:19
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
När Karlsson-SD däremot ska driva internpolitik, bekämpa fiender inom partiet, så är det alltid mycket stort uppslaget, mycket väl förberett, mycket välfinansierat...utom, faktiskt, just den här gången i Stockholm.
.

Och det KAN ju bero på att han inte har något med medlemmarnas förslag att göra?
Citera
2016-03-11, 14:22
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Och det KAN ju bero på att han inte har något med medlemmarnas förslag att göra?

Knappast några medlemmar som har nominerat Karlsson-drängar och Ungsvenskarna-orker direkt från Mordor utan just Karlsson själv, via ombud, men du har givetvis bestämt dig för hur du tror att det måste vara.
Citera
2016-03-11, 15:08
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Knappast några medlemmar som har nominerat Karlsson-drängar och Ungsvenskarna-orker direkt från Mordor utan just Karlsson själv, via ombud, men du har givetvis bestämt dig för hur du tror att det måste vara.

Ja. Som jag redan skrivit:
(FB) Nytt kuppförsök i SD Stockholms stad
Citat:
Att tro att det nu skulle vara frågan om två helt fria medlemsinitiativ till styrelseförslag som står emot varandra, och att partitoppen bara passivt tittar på, är så verklighetsfrånvänt och historielöst att man lika gärna skulle kunna hävda att månen var gjord av grön ost.
Citera
2016-03-11, 15:53
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ja. Som jag redan skrivit:
(FB) Nytt kuppförsök i SD Stockholms stad

Fast rätta mig om jag har fel, i SD står aldrig två styrelseförslag mot varandra. Antingen röstar man på valberedningens förslag eller fäller det.

Om valberedningens förslag faller:

-Måste man rösta om antal ledamöter/Suppleanter
-personrösta in dessa

Och via dessa personval kan det ju teoretiskt bli 50/50 från de båda förslagen.
Citera
2016-03-11, 16:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Fast rätta mig om jag har fel, i SD står aldrig två styrelseförslag mot varandra. Antingen röstar man på valberedningens förslag eller fäller det.

Om valberedningens förslag faller:

-Måste man rösta om antal ledamöter/Suppleanter
-personrösta in dessa

Och via dessa personval kan det ju teoretiskt bli 50/50 från de båda förslagen.

Må så vara. Nysstart Stockholm är lik förbannat ett styrelseförslag, precis som Hahnes styrelseförslag var ett styrelseförslag förra året, och det blev som bekant ingen 50/50-mashup den gången.

Annars är du s.a.s. inne på min melodi när du skriver "i SD står aldrig två styrelseförslag mot varandra". Jag känner inte till några sådana exempel från förr, utan det är ett nytt fenomen sen Karlsson och Jomshof började bryta sönder partiet: 2 ggr i Stockholm, och nu även lill-tvillingen i SD Syd(*). Förr i tiden var det mest bara Björn Söders styrelseförslag mot ingenting(**). Eller finns det någon kalenderbitare här som har motexempel?

(*) Observera också att det omnämns i artikeln som just ett styrelseförslag.
(**) Så att föreställa sig, i de mycket ovanliga fall när det finns två förslag, att ett av dem inte är orkestrerat från partitoppen, är så vansinnigt verklighetsfrånvänt och historielöst att det är rent löjligt. Det är ju just orkestreringen från partitoppen som varit melodin sen minst ett decennium, och den precisa anledningen till att vi nästan aldrig ser två förslag emot varandra.
Citera
2016-03-11, 16:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
När Karlsson-SD däremot ska driva internpolitik, bekämpa fiender inom partiet, så är det alltid mycket stort uppslaget, mycket väl förberett, mycket välfinansierat...

Jag håller faktiskt inte med dig. Tvärtom sköter man även det ytterst klumpigt. Skiten yr omkring Karlsson och Jomshof när de far fram, de är ofta i underläge och måste ta till desperata åtgärder som massuteslutninar, och de smutsiga byken vädras offentligt i media, och Karlssons många arnstadska neo-fascism-anklagelser studsar tillbaka på, och svärtar ner partiet självt. Osv, osv.

Annat var det på Björn Söders tid. Då sköttes allting lugnt och snyggt. Nu börjar jag snart låta som Trump när han kommenterar Tiananmen Square, men på den tiden visade partitoppen styrka. Idag visar de en oerhörd svaghet. Det är bara för att svenskar i allmänhet (och sverigedemokrater i synnerhet) är världens mesigaste folk, som man låter dem hållas.
Citera
2016-03-11, 17:48
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Jag håller faktiskt inte med dig. Tvärtom sköter man även det ytterst klumpigt. Skiten yr omkring Karlsson och Jomshof när de far fram, de är ofta i underläge och måste ta till desperata åtgärder som massuteslutninar, och de smutsiga byken vädras offentligt i media, och Karlssons många arnstadska neo-fascism-anklagelser studsar tillbaka på, och svärtar ner partiet självt. Osv, osv.

Vi är nog på ett sätt överens, partiledningen för krig mot sina medlemmar nu som förr, det var bara det att det sköttes med lite takt och bollkänsla på Söders tid, och allt behövde inte ske på medias stora scen.
Citera
2016-03-11, 17:53
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Må så vara. Nysstart Stockholm är lik förbannat ett styrelseförslag, precis som Hahnes styrelseförslag var ett styrelseförslag förra året, och det blev som bekant ingen 50/50-mashup den gången.

Annars är du s.a.s. inne på min melodi när du skriver "i SD står aldrig två styrelseförslag mot varandra". Jag känner inte till några sådana exempel från förr, utan det är ett nytt fenomen sen Karlsson och Jomshof började bryta sönder partiet: 2 ggr i Stockholm, och nu även lill-tvillingen i SD Syd(*). Förr i tiden var det mest bara Björn Söders styrelseförslag mot ingenting(**). Eller finns det någon kalenderbitare här som har motexempel?

(**) Så att föreställa sig, i de mycket ovanliga fall när det finns två förslag, att ett av dem inte är orkestrerat från partitoppen, är så vansinnigt verklighetsfrånvänt och historielöst att det är rent löjligt. Det är ju just orkestreringen från partitoppen som varit melodin sen minst ett decennium, och den precisa anledningen till att vi nästan aldrig ser två förslag emot varandra.

För att precisera hur stadgeskrivningen ser ut just i denna fråga (jag är ingen stadgeexpert i och för sig): valberedningens förslag har stadgemässig prioritet, förtur eller hur man vill se det. Propositionsordningen är föreskriven redan innan mötet, och valberedningens förslag läggs fram i sin helhet och ställs mot ett nej till valberedningens förslag som helhet. Faller valberedningens förslag, så röstas det en gång per styrelsepost. Det var det som tog sån förbannad tid 2015.
Citera
2016-03-11, 18:18
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Leif och Madeleine Nilsson.

Har de? Vilka två är bekräftade, blir nyfiken? Vad jag förstått så ingår de inte i valberedningen utan där finns bara Carl-Otto som kan bekräfta nomineringar så hur kan de bekräfta?
Citera
2016-03-11, 18:38
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Ja om det bara är de som bekräftat så är det endast de som är giltiga för val. Men det kan ju bli en blandning av de två styrelserna om det går till personval.

Det är onekligen ett manfall från NS och är som helhet inte valbara. Den andra styrelsen är helt intakt än. Det blir nog svårt att övertyga väljarna om att det är en rekoderliga styrelse eftersom de inte har koll på det basala som att de ska vara bekräftade nominerade. Personval, då kan det verkligen gå lite hur som helst på årsmötet eftersom det är medlemmarna som väljer. Politik är spännande.
Citera
2016-03-11, 21:09
Medlem
RickHunters avatar
Citat:

Nej har man den typ av majoritet går ju alla val igenom även personval.

Först antalet ledamöter och suppleanter(som är olika till antalet mellan förslagen).

Skulle långs förslag till ledamöter vinna och det stämmer att alla inte är bekräftade, ja då kommer de ju få peta in folk från valberedningens förslag. Valberedningen har mandat att godkänna kandidater fram tills årsmötet utan bekräftelse.

Men detta är pinsamt för ett så viktigt distrikt. Organisationen och dess skillnad i länet och staden(två separata distrikt) är som natt och dag. Sthlms stads distrikt sköts som "knäckeby hult", en jävla valberedare och flertalet totalt omeriterade pajasförslag till ledamöter/suppleanter i båda förslagen.

förslag ni i staden som läser här:

prova en styrelse nästa gång med mindre antal men alla är namn. Sen bygger ni från det, släpper in folk systematiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in