2016-03-11, 14:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Visst finns det personer som använder sex på ett sett som inte är nyttigt för dem, både bland män och kvinnor. Babianens tes är ju dock att alla kvinnor ogillar sex och tycker att män är äckliga, oavsett vad någon annan har för syn på det hela.

Verkar det stämma med kvinnors inställning till sex i verkligheten?
Citera
2016-03-11, 14:57
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Jag förklarade för fulgubben Buffetmylove att tjejer som säger sig gilla kuk i fittan kanske gör det pga en tankemodell.

Ja tjejen i den filmen såg ut att gilla det. En mycket väl genomförd akt av snusk.

jag är kvinna, och tycker det framkommer rätt tydligt. Varför skulle det vara en så märklig tanke att kvinnor kan uppskatta sex? Får män prestationsångest över tanken?
Citera
2016-03-11, 14:59
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Verkar det stämma med kvinnors inställning till sex i verkligheten?

Du kan ju alltid gräva fram citat som styrker att VISSA kvinnor ogillar sex pga olika saker. Liksom andra kommer komma med motsatsen. Det som stör mig är att du tar dig rätten att tala för alla kvinnor.
Citera
2016-03-11, 15:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men då är det ju inte SATC fel utan givet den här logiken så handlar det alltså om tjejer som inte mognar mer än till tonåren.

Men de kvinnorna har aldrig haft sex. Så de talar inte om sex egentligen.

Citat:
Du pratar om en tv-serie. Jag pratar om en riktig person. Som jag dessutom skrev så är SATC dramatiserat för TV. Vidare om du faktiskt hade sett serien så hade du förstått att sex-delen egentligen är ganska liten, att Carrie ligger förvånansvärt lite och att den mest sexualiserade av dom är Samantha samt att Miranda och Charlotte har andra prioriteringar. Hur som helst så är det en jävla TV-serie och har inget med verkligheten att göra. Ta och kika i böckerna istället eller googla fram den riktiga spalten den heter också Sex and the city.

1) Den riktiga personen är en feminist tant. De har henne som front figur för en serie som egentligen handlar om bögar.

2) Jag menar att många män har tittat på den serien och fått för sig att det är så kvinnor är.

Citat:
Fast min erfarenhet är inte att typ alla tjejer tackar nej till sex hela tiden. Inte ens i närheten.

Ja det finns tillfällen då kvinnor känner sig tvingade, får betalt, är fulla, eller är så kåta att de inte bryr sig. Men det är inte normen.

Citat:
Det skulle jag inte få. Jag skulle nämligen inte bli kåt. Att få stånd eller bli våt i fittan är exempel på autonoma funktioner och ett resultat av kåthet. Att du tycker att det är vidrigt och blir kåt av det är din grej och jag erkänner utan omsvep att det är lite hett, det gör jag. Men. Återigen så motsäger min empiri din. En någorlunda intelligent människa tar motsägande empiri som ett tecken på att ens egna upplevelser kanske inte är en universella sanningen. Du kanske borde fundera lite i banorna att du egentligen bara kan tala för dig själv och efter dina erfarenheter. Med statistik kan man bevisa vad som helst så länge man har rätt urvalsgrupp.

1) Tänk dig att du har sex med en fet tant och så kommer du. Det är skönt att komma men det är fortfarande en äcklig grej. Så är det för vanliga kvinnor som har sex och får orgasm.

2) Titta på det här klippet med Melanie Moon, http://xhamster.com/movies/4170884/melanie_moon_and_friend_enjoy_some_cum.html hur tror du att hon tänkte här?

3) Vad är det som motsägs av dina erfarenheter?
Citera
2016-03-11, 15:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du har helt rätt, hon gillar det äckliga i att bli knullad av sju snubbar på film. Det är inte samma sak som att tycka att det är äckligt att ha sex med män.

1) Jag förstår inte varför ni tror att det är annorlunda för kvinnor? Hur skulle det funka?

2) Kan det vara så att du (ni) inte vill acceptera att det är så hemskt sex är för kvinnor? Typ för att det betyder att ni aldrig kommer att få ligga eller nåt.
Citera
2016-03-11, 15:40
Avslutad
Citat:
1) Jag förstår inte varför ni tror att det är annorlunda för kvinnor? Hur skulle det funka?

2) Kan det vara så att du (ni) inte vill acceptera att det är så hemskt sex är för kvinnor? Typ för att det betyder att ni aldrig kommer att få ligga eller nåt.
Jo jag tror det är dels det och att de inte riktigt kan greppa att det är samma sak för män för att det är så äckligt att det inte kan vara sant. De tänker att tjejer har nån magisk mekanism som gör att de tänder på killar om han är tillräckligt rik, "alfa" eller nåt och det förklarar varför de själva inte får nåt...
Citera
2016-03-11, 15:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Jag förklarade för fulgubben Buffetmylove att tjejer som säger sig gilla kuk i fittan kanske gör det pga en tankemodell.

Ja tjejen i den filmen såg ut att gilla det. En mycket väl genomförd akt av snusk.

1) Ja det stämmer. Det är 100% en mental grej. Man blir väldigt upphetsad av det äckliga i att bli knullad av en man och det är det som man får ut av det. Inte att det är skönt eller att man får orgasm.

2) Men de flesta kvinnor tänder inte på det mentalt, de tycker bara att det är hemskt och vidrig, därför funkar inte sex för typ 90% av kvinnorna.
Citera
2016-03-11, 15:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
jag är kvinna, och tycker det framkommer rätt tydligt. Varför skulle det vara en så märklig tanke att kvinnor kan uppskatta sex? Får män prestationsångest över tanken?

1) Du lurar ingen.

2) Därför att det finns 0 i kvinnors beteende som visar att de uppskattar sex. Här är 300 exempel,

Man frågar 100 kvinnor om de vill ha sex, https://www.youtube.com/watch?v=jjR9F9tPNhc

Man frågar 200 kvinnor om de vill ha sex, https://www.youtube.com/watch?v=Ira9A7wSW3M

Man erbjuder kvinnor €1000 för sex, https://www.youtube.com/watch?v=zZZlyIASicI

Kvinna frågar 100 män om de vill ha sex, https://www.youtube.com/watch?v=QBtF3I7fDfU

3) Om kvinnor uppskattar sex varför svarar de inte ja när en man erbjuder dem sex?

Citat:
Du kan ju alltid gräva fram citat som styrker att VISSA kvinnor ogillar sex pga olika saker. Liksom andra kommer komma med motsatsen. Det som stör mig är att du tar dig rätten att tala för alla kvinnor.

Det är som att säga,

"Du kan ju alltid gräva fram citat som styrker att VISSA män ogillar rutten mat pga olika saker. Liksom andra kommer komma med motsatsen. Det som stör mig är att du tar dig rätten att tala för alla män."

sex med män är objektivt en vidrig grej.
Citera
2016-03-11, 16:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men de kvinnorna har aldrig haft sex. Så de talar inte om sex egentligen.
Vilka kvinnor pratar du om nu?

Citat:
1) Den riktiga personen är en feminist tant. De har henne som front figur för en serie som egentligen handlar om bögar.
Frontfigur? Hon spenderade flera år med att skriva den riktiga spalten Sex and the city. Har du läst den eller böckerna? Känner du "feminist tanten"? Vad gör att du vet så mycket mer om henne än vad jag gör?

Citat:
2) Jag menar att många män har tittat på den serien och fått för sig att det är så kvinnor är.
Ja, det är inte alls ovanligt. Men alla med en hjärna förstår ju att porr inte på riktigt lika lite som en Van Damme-film porträtterar slagsmål på ett realistiskt sätt.

Citat:
Ja det finns tillfällen då kvinnor känner sig tvingade, får betalt, är fulla, eller är så kåta att de inte bryr sig. Men det är inte normen.
Nu tar du och lugnar ner dig jävligt mycket här. Vad du gör är att antyda att jag har tvingat mig till sex. Det ska du bara jävligt försiktig med att göra. Jag vet inte vad "normen" är. Jag vet bara att om jag faktiskt verkligen vill ligga, då får jag det. Utan tvång, betalning (nej, att betala för en drink eller så där är inte "betalning för sex", lägg av), jag undviker dessutom fulla människor och sex på fyllan och har alltid gjort nästan. Några har helt enkelt bara varit kåta av sig. Eller så har alla varit kåta av sig. Det kan ju faktiskt vara så att tjejer gillar sex.

Citat:
1) Tänk dig att du har sex med en fet tant och så kommer du. Det är skönt att komma men det är fortfarande en äcklig grej. Så är det för vanliga kvinnor som har sex och får orgasm.
Samma sak där, en fet tant finner inte jag sexuellt upphetsande.

Citat:
2) Titta på det här klippet med Melanie Moon, http://xhamster.com/movies/4170884/melanie_moon_and_friend_enjoy_some_cum.html hur tror du att hon tänkte här?
"Jag gillar att knulla, förnedringssex, pengar och sperma är rätt gott.", det är vad jag tror att hon tänkte. Men det är en vild spekulation och till skillnad från dig så tänker jag inte påstå att min gissning är sanning.

Citat:
3) Vad är det som motsägs av dina erfarenheter?
Citat:
Du tror ju inte på sexuella läggningar så jag tänker inte förklarar varför det är annorlunda människor som är hetro att ha sex med en av samma kön jämfört med en av motsatt. Men kort sagt "kvinnor gillar inte sex" är vad som motsägs av mina erfarenheter.

[quote]
2) Kan det vara så att du (ni) inte vill acceptera att det är så hemskt sex är för kvinnor? Typ för att det betyder att ni aldrig Det kan absolut vara så att sex är hemskt för kvinnor. Det hade även varit världens största konspiration. En massiv, global, konspiration som går över nations- och religionsgränser. Känner du till många såna konspirationer som visar sig vara sanna?
Vad du säger är att alla kvinnor jag har haft sex med har haft för att dom har känt sig "tvungna", att dom egentligen har lidit under tiden och sedan ljugit mig rakt i ansiktet?
Citera
2016-03-11, 16:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
1) Du lurar ingen.

2) Därför att det finns 0 i kvinnors beteende som visar att de uppskattar sex. Här är 300 exempel,

Man frågar 100 kvinnor om de vill ha sex, https://www.youtube.com/watch?v=jjR9F9tPNhc

Man frågar 200 kvinnor om de vill ha sex, https://www.youtube.com/watch?v=Ira9A7wSW3M

Man erbjuder kvinnor €1000 för sex, https://www.youtube.com/watch?v=zZZlyIASicI

Kvinna frågar 100 män om de vill ha sex, https://www.youtube.com/watch?v=QBtF3I7fDfU

3) Om kvinnor uppskattar sex varför svarar de inte ja när en man erbjuder dem sex?

Det är som att säga,

"Du kan ju alltid gräva fram citat som styrker att VISSA män ogillar rutten mat pga olika saker. Liksom andra kommer komma med motsatsen. Det som stör mig är att du tar dig rätten att tala för alla män."

sex med män är objektivt en vidrig grej.
Vet inte om energin räcker till för att bemöta dina idiotier. Jag talar för mig själv, är 35, tjej. Haft långa och korta förhållanden. Att kvinnor inte vill ha allt sex är inte samma som att inte vilja ha det överhuvudtaget. Sex är liksom ingen frikopplad grej för de för de flesta. Jag vill iallafall ha en sexuell kemi med mannen jag ligger med, du kan inte jämställa det med liknelser om mat och annat.

När jag var yngre var det inte lika lätt att vara öppen och sex var ibland förenat med kroppsnojjor och andra osäkerheter. Den tiden är förbi gudskelov. Jag tänker inte länka bilder på mitt underliv för att du ska lyssna. Du kan ju ta en titt på min avatar.

Människan är en sexuell varelse, det finns en funktion att vi ska ha förmågan att tända på det motsatta könet.
Citera
2016-03-11, 16:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Jo jag tror det är dels det och att de inte riktigt kan greppa att det är samma sak för män för att det är så äckligt att det inte kan vara sant. De tänker att tjejer har nån magisk mekanism som gör att de tänder på killar om han är tillräckligt rik, "alfa" eller nåt och det förklarar varför de själva inte får nåt...

1) Aha. Jag förstår. Jag vet inte vad jag kan säga på rak arm annat än att,

a) jo det är så äckligt och

b) nej det finns ingen mekanism som gör att man tänder på det.

2) Det enda som man kan göra är att vänja sig.

3) Pengar funkar som att du som man inte har en bostad därför säljer du sex till en annan man för att få tak över huvudet. Du är en hetero man som blir bög-prostituerad.

4) Alfa grejen är lite som att en man går och knullar killen som mobbade honom i skolan. Eller att du hamnar i fängelse och blir tvingad till sex av en man som är mycket större och starkare än dig. Du är en hetero man som gillar att underkasta dig bögar sexuellt.
Citera
2016-03-11, 16:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vet inte om energin räcker till för att bemöta dina idiotier. Jag talar för mig själv, är 35, tjej. Haft långa och korta förhållanden. Att kvinnor inte vill ha allt sex är inte samma som att inte vilja ha det överhuvudtaget. Sex är liksom ingen frikopplad grej för de för de flesta. Jag vill iallafall ha en sexuell kemi med mannen jag ligger med, du kan inte jämställa det med liknelser om mat och annat.

När jag var yngre var det inte lika lätt att vara öppen och sex var ibland förenat med kroppsnojjor och andra osäkerheter. Den tiden är förbi gudskelov. Jag tänker inte länka bilder på mitt underliv för att du ska lyssna. Du kan ju ta en titt på min avatar.

Människan är en sexuell varelse, det finns en funktion att vi ska ha förmågan att tända på det motsatta könet.
Alltså, som snubbe så förväntas jag ju vill ligga med alla, hela tiden och jämt men det vill jag ju verkligen inte. Det är kanske inte så viktigt "vem" det är utan snarare just att man klickar på det sexuella planet. Hellre en småtjock alldaglig tjej som gillar samma saker som jag än en Sarah Michelle Gellar som bara ligger och tar emot.

Dock tror jag lite som du att det har med min ålder att göra, vi är lika gamla, innan var det viktiga att knulla, nu är det viktigare att ha ett bra knull. Men jag tror även att saker som kroppsnojor och sånt som hör ungdomen till. Dom gånger jag har varit med kvinnor äldre än jag har det liksom inte varit en så stor grej utan det "bara varit sex" så att säga, mer avslappnat - mindre nojigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in