Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
1) OK. Du har rätt. Om man är tonåring då finns det en del tjejer som pratar om sex, kuk-storlek och så vidare för att de tror att det är coolt och vill verka vuxna.
Men då är det ju inte SATC fel utan givet den här logiken så handlar det alltså om tjejer som inte mognar mer än till tonåren.
Citat:
2) Men jag talar om att man är vuxen, har jobb, är gift, har villa, volvo, vovve, då är det enda sex man pratar om hur mycket man hatar sex och försöker att komma undan från att ha det.
Är det? Nu känner jag inte så många gifta par eftersom jag är en swinging bachelor men i alla fall.
Jag kan ju tänka mig att det i många fall inte så mycket handlar om sexet i sig utan att hela jävla förhållandet har blivit slentrian. Men som sagt, jag vet inte så noga. Snackade dock med en gift kvinna alldeles nyss som hävdade att hon tyckte att det var en väldigt trevlig sysselsättning. DP gick vi inte in på.
Du pratar om en tv-serie. Jag pratar om en riktig person. Som jag dessutom skrev så är SATC dramatiserat för TV. Vidare om du faktiskt hade sett serien så hade du förstått att sex-delen egentligen är ganska liten, att Carrie ligger förvånansvärt lite och att den mest sexualiserade av dom är Samantha samt att Miranda och Charlotte har andra prioriteringar. Hur som helst så är det en jävla TV-serie och har inget med verkligheten att göra. Ta och kika i böckerna istället eller googla fram den riktiga spalten den heter också Sex and the city.
Citat:
1) Men tänk om alla kvinnor tycker att sex med män är vidrigt? Skulle det kunna förklara varför alla kvinnor (typ) tackar nej till sex hela tiden?
Fast min erfarenhet är inte att typ alla tjejer tackar nej till sex hela tiden. Inte ens i närheten.
Citat:
2) Ja att en kvinna får orgasm är inget konstigt. Men om du fick orgasm av att ha sex med en annan man hur skulle det kännas?
Det skulle jag inte få. Jag skulle nämligen inte bli kåt. Att få stånd eller bli våt i fittan är exempel på autonoma funktioner och ett resultat av kåthet. Att du tycker att det är vidrigt och blir kåt av det är din grej och jag erkänner utan omsvep att det är lite hett, det gör jag. Men. Återigen så motsäger min empiri din. En någorlunda intelligent människa tar motsägande empiri som ett tecken på att ens egna upplevelser kanske inte är en universella sanningen. Du kanske borde fundera lite i banorna att du egentligen bara kan tala för dig själv och efter dina erfarenheter. Med statistik kan man bevisa vad som helst så länge man har rätt urvalsgrupp.