2016-03-10, 15:28
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det Fuxborg säger är ungefär lika tillförlitligt som de flesta spekulationer i denna tråden. Han visste i princip ingenting om fallet och spekulerade utifrån hans egna gissningar som har visat sig vara felaktiga...

Flera personer i tråden har pekat på hans resonemang som argumentation för olika teorier, men han visste ju inte mycket han heller...

Japp. Innan det stod klart att Sophie inte kom från någon hederskulturell familj/släkt, så fanns förstås frågeställningen hedersmotiv.

Det mycket sparsamme postaren Purkenskurk (med totalt 6 inlägg) har gjort två inlägg i tråden om ett möjligt motiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Purkenskurk
BO har blivit våldtagen innan(omkring 6 mån) och de stod i valet och kvalet för anmälan skulle ske eller ej.

Endast skummat kan ha missat om det nämnts.

Ta fast kräken.

Citat:
Ursprungligen postat av Purkenskurk
Påtryckningar kom från vänner om att anmäla. Det är allt jag har.

Säker källa.

Edit: hur vida de anmäldes eller ej vet jag inte. Rimligt motiv annars.
Citera
2016-03-10, 15:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Får dåliga vibbar av henne och hela situationen, när man direkt går ut i en tidning med video och allt, och ska berätta.
Istället borde hon skyddas. Stackars flickebarn oavsett vad som har hänt!

Det är en m-y-c-k-e-t märklig inställning, att BO bör i tysthet skämmas över, att de utsatts för våld.
Citera
2016-03-10, 15:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en m-y-c-k-e-t märklig inställning, att BO bör i tysthet skämmas över, att de utsatts för våld.

Möjligt att jag var otydlig. Och givetvis ska det inte tystas ner.
Det jag menade, var att gå ut så tätt inpå och öppna sig för hela det svenska folket och när man dessutom är så ung.
Citera
2016-03-10, 15:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Möjligt att jag var otydlig. Och givetvis ska det inte tystas ner.
Det jag menade, var att gå ut så tätt inpå och öppna sig för hela det svenska folket och när man dessutom är så ung.

Jag vidhåller, att mamman handlade klokt, som såg till att Sophie blev en verklig person och inte bara en siffra i brottsstatistiken.

Svenska s.k. journalister kan inte nonchalera Sophie på det arroganta sätt som de anonymiserade och nonchalerade de två svenskar, som slaktades på IKEA. Här är en annan ung kvinna, som också berättade:

Citat:
De var bara ute efter att skada mig

Jozephine-Pilgrim Gimling var på väg hem när två unga killar överföll henne. Utan ett ord slog och sparkade de henne i ansiktet. "De var bara ute efter att skada mig", säger Jozephine-Pilgrim från sjuksängen.

[---]

Hon väljer att berätta för tidningen för att varna andra.

– Kan jag hjälpa någon annan så är det bara bra.

Dessutom har Jozephine-Pilgrim två vänner som under hösten råkat ut för samma sak i ungefär samma område.

– Båda blev misshandlade och sparkade i huvudet utan att något stals, säger hon.

http://na.se/nyheter/orebro/1.2655891--de-var-bara-ute-efter-att-skada-mig-

BO, som träder fram och ger våldet ett ansikte, är värda beundran.
Citera
2016-03-10, 15:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Jag vidhåller, att mamman handlade klokt, som såg till att Sophie blev en verklig person och inte bara en siffra i brottsstatistiken.

Svenska s.k. journalister kan inte nonchalera Sophie på det arroganta sätt som de anonymiserade och nonchalerade de två svenskar, som slaktades på IKEA. Här är en annan ung kvinna, som också berättade:

Du har på sätt och vis en bra och viktig poäng!
Citera
2016-03-10, 15:59
Medlem
Mooons avatar
Håller med. Det verkar tyvärr vara nödvändigt idag att via media trycka på polisen att agera. Det behövs inte mycket för att provocera, en blick bara eller att tjejen/kvinnan bara råkar vara där, att hon öht finns. Det är brott som vi från vår kultur har svårt att förstå.

Hemskt med alla dessa vansinniga spekulationer som finns i tråden. Det är bra att vända och vrida på händelser men när det bara blir tokighet och dumheter är det bara att gör bo ännu mer illa. Börjar de som gör detta ta efter dessa gärningsmän tänk? Att en ensam kvinna i den offentliga miljön är något som ska straffas och motverkas? Tänk ett varav till och gynna inte dessa mörkermän.

Citat:

Citera
2016-03-10, 16:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Bara för att det till synes inte finns något motiv så betyder inte detta att det inte finns ett... Samtidigt så importerar vi genom massinvällningen flera fenomen som cirkulerat i Belgien, Nederländerna, Frankrike, USA etc. där manliga (nåja) kretiner oprovocerat slår ner både kvinnor, män, flickor och pojkar. Inget konstigt alls att det inte finns något motiv, eller bevis för ev motiv, då det mest troligt inte finns.

Detta är något vi kommer få uppleva mycket utav nu och framgent. Alla dessa apor som vägrar repatrieras och går under jorden och lever på brottslighet - vad tror du dessa lågintelligenta amöbor sysselsätter sig med när de vill ha "roligt"? Detta finns säkert på någons mobilkamera - redo att hamna på Youtube, när saker och ting lugnat ner sig, var så säker...

Edit: Att jag sedan inte är säker på om något skett, eller inte, det är en annan diskussion...

Jaja, du kan vara hur alarmistisk du vill, "det kommer vi få se mer av". Måhända, men i tråden diskuteras inte den framtida samhällsutvecklingen, eller hur det är i Belgien eller USA, utan hur det är just nu, inom vårt lands gränser.

Meiji postade visserligen några artiklar till liknande fall, där kvinnor till synes oprovocerat angripits (ibland av flera personer), men jag menar nog fortfarande att det är ovanligt. Men visst, kanske inte så ovanligt som jag först tänkte.

Dessutom kom de också i en bil (registrerad får man väl anta). Jag har svårt att tro att de åkte omkring och pratade om att de skulle misshandla en random tjej på stan. Det kan vara så, men jag tycker det känns lite konstigt.
Citera
2016-03-10, 16:16
Medlem
Kan det vara så att hon blivit "våldtagen" och nu vill ett par kompisar tysta henne?
Citera
2016-03-10, 16:27
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jaja, du kan vara hur alarmistisk du vill, "det kommer vi få se mer av". Måhända, men i tråden diskuteras inte den framtida samhällsutvecklingen, eller hur det är i Belgien eller USA, utan hur det är just nu, inom vårt lands gränser.

Meiji postade visserligen några artiklar till liknande fall, där kvinnor till synes oprovocerat angripits (ibland av flera personer), men jag menar nog fortfarande att det är ovanligt. Men visst, kanske inte så ovanligt som jag först tänkte.

Dessutom kom de också i en bil (registrerad får man väl anta). Jag har svårt att tro att de åkte omkring och pratade om att de skulle misshandla en random tjej på stan. Det kan vara så, men jag tycker det känns lite konstigt.
Att det fortfarande är ovanligt visas väl av att det är sällan vi kan läsa om sådana har dåd. Men det går ju inte att motsatsvis använda lågfrekvensen som stöd för att det inte har hänt eller låter konstigt. Ska vi vänta tills oprovocerat våld mot flickor blir vanligt innan vi börjar tro på de misshandlades berättelser.

Dessutom tror jag att det är ännu ovanligare att flickor ljuger om oprovocerat våld än att sådant faktiskt förekommer om du nu anser att detta är argument i saken.
Senast redigerad av Jumalauta 2016-03-10 kl. 16:42.
Citera
2016-03-10, 16:38
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte om det brukar finnas annat folk på platsen. Men just då kanske det var folktomt, och hade det inte varit det så hade de inte misshandlat henne?

Jag har nämnt detta lite tidigare i tråden. På den platsen och området runt omkring, där flickan blev överfallen, är det vid den aktuella tidpunkten en hel del folk i rörelse. På själva hamntorget ligger det en parkering. Dessutom så finns det flera kontor och några butiker där. Sen går det en gata utanför hamntorget som går ner på Västergatan och här kör det folk nästan hela tiden.

Men visst det är väl inte helt omöjligt att det inte rörde sig en människa där just då men det skulle förvåna mig. Sen vet jag inte hur länge själva attacken varade. Fast jag har svårt att tro att det skulle vara helt folktomt där under flera minuter
Citera
2016-03-10, 16:54
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Kan det vara så att hon blivit "våldtagen" och nu vill ett par kompisar tysta henne?

Man kan inte utesluta någonting så som den importerade samhällsutvecklingen ser ut. Vad som rent spontant talar lite emot detta är att ytterligare en ung kvinna blev attackerad i tisdags av tre gärningsmän med samma signalement.
För det är forfarande relativt ovanligt med den här typen av brott i Kungsbacka. Än så länge

Men det har hänt liknande saker förut. För några år sedan var det en ung blatte som överföll och våldtog kvinnor utomhus. Och förra vintern var det en ung kvinna som blev utsatt för ett våldtäktsförsök på Britta Lenas gata av två unga utlänningar när hon var ute och rastade sin hund.

Polisen kan inte utesluta att det kan vara samma gärningsmän:

http://www.expressen.se/gt/polisen-det-kan-vara-samma-garningsman/
Senast redigerad av Dirty.Harry 2016-03-10 kl. 17:11.
Citera
2016-03-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Men visst det är väl inte helt omöjligt att det inte rörde sig en människa där just då men det skulle förvåna mig. Sen vet jag inte hur länge själva attacken varade. Fast jag har svårt att tro att det skulle vara helt folktomt där under flera minuter

Tror inte det handlar om att det var folktomt utan mer att folk är upptagna med sitt. Det är inte så ovanligt att man ser ungdomar driva omkring och stojar. Minns själv en ung tjej som såg väldigt full ut och som lyftes av 2 stora utlänningar på Gbg centralstation och ingen reagerade. Även på pendeln blir vissa killar väldigt närgångna mot unga tjejer på ett sätt som är väldigt obehagligt, och det krävs ganska så lite till för att det ska klassas som sexuella övergrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Man kan inte utesluta någonting så som den importerade samhällsutvecklingen ser ut. Vad som rent spontant talar lite emot detta är att ytterligare en ung kvinna blev attackerad i tisdags av tre gärningsmän med samma signalement.

Suck hur ska ni ha det, först var det suspekt att det inträffade överhuvudtaget och sedan när det inträffar igen är det ännu mer suspekt?? Ingen vidare logik...

Sedan är det lite tröttsamt med alla kommentarer som tycker att detta verkar suspekt och ja det hade jag med tyckt om det inträffat på 90-talet men inte med den samhällsutveckling som vi har idag. Kolla bara vad som händer på badhusen, Östersund, Kalmar osv. Detta är det nya Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in