2016-03-09, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
För att han är en cuckold alt. white knight. Han sitter antagligen och runkar medans han fortsätter klanka på andra män och tror han är Gene Simmons eller något.
Misstänkte väl det. I det stora hela är det ändå rätt märkligt att så många förnekar att kvinnor utnyttjar män ekonomiskt.
Citera
2016-03-09, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Misstänkte väl det. I det stora hela är det ändå rätt märkligt att så många förnekar att kvinnor utnyttjar män ekonomiskt.
Det kan ju vara så att de har haft tur och stött på kvinnor som faktiskt bryr sig om mer än sig själva och bara är halvparasiter. Det blir då genast svårare för redan korkade idioter att fatta att andra har det löjligt svårt.
Citera
2016-03-09, 09:19
Bannlyst
Citat:
Det kan ju vara så att de har haft tur och stött på kvinnor som faktiskt bryr sig om mer än sig själva och bara är halvparasiter. Det blir då genast svårare för redan korkade idioter att fatta att andra har det löjligt svårt.
Så sant som du säger, jag tror att det även handlar om att white knight's tror att de får ligga (den klassiska) genom att tala illa om "kvinnohatare" och å andra sidan skydda kvinnors rättigheter.
Citera
2016-03-09, 14:12
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Två frågor bara, hur kan du tycka att kvinnor inte utnyttjar män ekonomiskt?

Vad är det för fel på hans formuleringar?

Därför att min erfarenhet inte är att kvinnor utnyttjar män ekonomiskt och därför att skillnad i inkomst inte betyder att den ena parten utnyttjar den andra. Jag förstår att det är ett avancerat resonemang som kan verka svårt att följa.

Om du bortser från svordomar och personangrepp så är användningen av det svenska språket under all kritik.

Citat:
För att han är en cuckold alt. white knight. Han sitter antagligen och runkar medans han fortsätter klanka på andra män och tror han är Gene Simmons eller något.

Nej, men det här verkar vara en återkommande klassiker i tråden. Om jag inte håller med dig så måste jag vara en white knight. Självfallet.

Citat:

Inte det minsta.
Citera
2016-03-09, 15:19
Bannlyst
Fel
Citera
2016-03-09, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Därför att min erfarenhet inte är att kvinnor utnyttjar män ekonomiskt och därför att skillnad i inkomst inte betyder att den ena parten utnyttjar den andra. Jag förstår att det är ett avancerat resonemang som kan verka svårt att följa.
När du får mer erfarenhet med kvinnor så blir du också varse om att kvinnor utnyttjar män ekonomiskt. Du kanske dock inte har så mycket som kvinnor vill ha och då blir det svårt att bli rånad.
Citat:
Om du bortser från svordomar och personangrepp så är användningen av det svenska språket under all kritik.
Kan du peka ut några meningar som visar på brister i hans svenska? Stavfel gör vi alla så det borde inte räknas. Vissa skriver säkert från telefonen också.

Det verkar vara ett återkommande tema att antingen kalla någon för aspie, lågbegåvad eller dylika tillmälen så fort du eller någon annan inte har argument som räcker till eller att användaren inte håller med er. Jag tycker chirho uttrycker sig rätt bra.

Citat:
Inte det minsta.
Jo, det är många som förnekar att kvinnor utnyttjar män. Ofta bortförklarar man det med att kvinnor gillar drivna män eller att det är för kärlekens skull. Det är väl bara att se på äktenskap där kvinnan oftare än mannen har ett sämre betalt jobb.
Citera
2016-03-09, 17:48
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
När du får mer erfarenhet med kvinnor så blir du också varse om att kvinnor utnyttjar män ekonomiskt. Du kanske dock inte har så mycket som kvinnor vill ha och då blir det svårt att bli rånad.

Kan du peka ut några meningar som visar på brister i hans svenska? Stavfel gör vi alla så det borde inte räknas. Vissa skriver säkert från telefonen också.

Det verkar vara ett återkommande tema att antingen kalla någon för aspie, lågbegåvad eller dylika tillmälen så fort du eller någon annan inte har argument som räcker till eller att användaren inte håller med er. Jag tycker chirho uttrycker sig rätt bra.

Jo, det är många som förnekar att kvinnor utnyttjar män. Ofta bortförklarar man det med att kvinnor gillar drivna män eller att det är för kärlekens skull. Det är väl bara att se på äktenskap där kvinnan oftare än mannen har ett sämre betalt jobb.

Jag kommer från en hel släkt av heteroförhållanden varav en solklar majoritet ser ut att vara in i döden. Jag är dessutom själv i ett förhållande med en kvinna sedan år tillbaka. Jag har haft vänner som haft bra relationer och dåliga relationer, men aldrig har de "utnyttjats" av en kvinna om vi pratar om pengar.

Skiter vi i stavfelen så sitter vi med ett hejvilt hoppande mellan hot, svordomar och förflyttning av målstolpar, meningsuppbyggnader som skulle få en svensklärare att gråta och en total avsaknad av en röd tråd. Nog om det, han är avstängd och får bemöta mig när han kommer tillbaka.

Gällande sista stycket så säger jag återigen att inkomstskillnad inte betyder att den ena parten utnyttjar den andra. Om man inte är väldigt generös i sin definition av "utnyttjar" och menar att det råder ett parasitförhållande mellan alla parter som inte är 100% ekonomiskt jämställda.
Jag påstår inte att det inte finns kvinnor som söker sig till män just av anledning av deras ekonomiska ställning eller status och dessa kvinnor har ett namn - gold diggers. Jag vänder mig mot idén att alla kvinnor skulle göra det och jag protesterar definitivt när folk påstår att kvinnor inte gillar sex. Den som tycker det har antingen bara varit med skräpkvinnor eller är oförmögen att tillfredsställa en kvinna.
Citera
2016-03-09, 18:10
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Jag kommer från en hel släkt av heteroförhållanden varav en solklar majoritet ser ut att vara in i döden. Jag är dessutom själv i ett förhållande med en kvinna sedan år tillbaka. Jag har haft vänner som haft bra relationer och dåliga relationer, men aldrig har de "utnyttjats" av en kvinna om vi pratar om pengar.

Skiter vi i stavfelen så sitter vi med ett hejvilt hoppande mellan hot, svordomar och förflyttning av målstolpar, meningsuppbyggnader som skulle få en svensklärare att gråta och en total avsaknad av en röd tråd. Nog om det, han är avstängd och får bemöta mig när han kommer tillbaka.

Gällande sista stycket så säger jag återigen att inkomstskillnad inte betyder att den ena parten utnyttjar den andra. Om man inte är väldigt generös i sin definition av "utnyttjar" och menar att det råder ett parasitförhållande mellan alla parter som inte är 100% ekonomiskt jämställda.
Jag påstår inte att det inte finns kvinnor som söker sig till män just av anledning av deras ekonomiska ställning eller status och dessa kvinnor har ett namn - gold diggers. Jag vänder mig mot idén att alla kvinnor skulle göra det och jag protesterar definitivt när folk påstår att kvinnor inte gillar sex. Den som tycker det har antingen bara varit med skräpkvinnor eller är oförmögen att tillfredsställa en kvinna.
Det är i alla fall runt 20-30 gånger vanligare att mannen har högre inkomst och drar in mer till hushållet än tvärtom. Att bortse från detta är verkligen att visa för alla att man är en komplett idiot.
Citera
2016-03-09, 20:08
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Det är i alla fall runt 20-30 gånger vanligare att mannen har högre inkomst och drar in mer till hushållet än tvärtom. Att bortse från detta är verkligen att visa för alla att man är en komplett idiot.
Det kanske är 20-30 vanligare än män är mer intresserade av att tjäna pengar?
Citera
2016-03-10, 11:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Hur många kvinnor försörjer sina män eller köper saker som mannen vill ha? Läs det här inlägget,

Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Här är exempel på saker som aldrig sker;
1. Mannen och kvinnan betalar 50/50 vardera när de går ut och bestämmer sig för att se en film bara mannen egentligen vill se.
2. Kvinnan står för 100 % av pengarna i hushållet och beslutar sig för att köpa en ny stereo till mannen.
3. Mannen och kvinnan betalar 50/50 till bostaden och har tillsammans sparat ihop 100 000 kr, kvinnan vill renovera köket och mannen vill bygga en jacuzzi i badrummet, de väljer det mannen vill.
4. En kvinna har ett jobb som är så välbetalt att hon med enkelhet försörja en annan person, hon gifter sig med en man som inte har ett jobb och försörjer honom till 100 %.

2) Vad får dig att tro att kvinnor gillar sex? Har du nånsin tänkt på hur det är att ha sex med en man?

3) Om du tror att sex med män är roligt varför har du inte sex med män själv? För du kräver väl inte att kvinnor ska göra något som du själv inte vill göra?

4) Om kvinnor är intresserade av sex varför tackar de nej när män frågar? Män tackar ja när kvinnor frågar.
Senast redigerad av Babianen 2016-03-10 kl. 11:19.
Citera
2016-03-10, 11:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kanske är 20-30 vanligare än män är mer intresserade av att tjäna pengar?

1) Och varför är män mer intresserade av att tjäna pengar? För att det leder till kvinnor och sex. Om män fick kvinnor och sex gratis då skulle de inte ha något behov av pengar.

2) Kvinnor är inte intresserade av pengar för att de får pengar gratis av män.
Citera
2016-03-10, 12:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Och varför är män mer intresserade av att tjäna pengar? För att det leder till kvinnor och sex. Om män fick kvinnor och sex gratis då skulle de inte ha något behov av pengar.
Jag kan inte svara för andra men jag är intresserad av att tjäna pengar eftersom mina hobbies kostar just pengar. Inte för att jag på något sätt hade sagt nej till de kvinnor och det sex som mycket riktigt erbjuds när man har det gott ställt.

Men.

Jag kan inte med kvinnor som förväntar sig att dom ska få precis allt bara för att dom är kvinnor. Missförstå mig inte, jag är inte snål eller så men att inte betala för sex genom presenter och/eller hårda kalla kontanter är en av få principer jag har.

Men sen så finns det ju alltid någon som är intresserad av att köpa det som erbjuds nästan oavsett pris. Och det finns nästan alltid nån som är intresserad av att sälja så länge erbjudandet är bra nog. Men visst, i sak tror jag nog att jag håller med dig.

Citat:
2) Kvinnor är inte intresserade av pengar för att de får pengar gratis av män.
Bland annat, ja.

Alltså, jag säger inte att många kvinnor är materiella gold diggers, som man kan se i övre citatsvaret för den som missade det, utan vad jag säger är att det finns en shitload normalfula tjejer som gillar att knulla och gärna gör det och att långt ifrån alla kvinnor som har en relation med en man har det för parasitera på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in