2016-03-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ser ut att vara rätt gubbe...

http://www.liveleak.com/view?i=b44_1457528397

Fejk Den där bilden är gammal. Det där är en annan tjetjen som dog i Tikrit för ett år sedan om jag inte minns fel.

Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Är interna strider inom IS ett problem? Låter ju mer som en möjlighet.

De flesta interna striderna som varit under åren har handlat om IS-krigare som bråkat om att få köra VBIED:s. Utlänningar fick förtur eftersom det är såpass eftertraktat. Det finns en risk att utländska jihadister väljer Jahbat al-nusra m.m nu när Omar al-Shishani kanske är död. Jag har följt ett antal jihadister genom åren och de flesta tokhyllade Omar al-Shishani.

IS har aktivt arbetat emot interna strider genom att blanda utlänningar tillsammans med lokala IS-krigare.
Citera
2016-03-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maimoudi
Du måste ha glömt bort det här avskummet isåfall:

https://en.wikipedia.org/wiki/Zahran_Alloush

Han tillhörde inte IS, utan var ledare för Jaysh al-Islam.
Citera
2016-03-09, 22:02
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
De flesta flyr till regimens områden, fråga dig varför......

Enklaste vägen för att slippa att tokbombas kanske?
Citera
2016-03-09, 22:14
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Fejk Den där bilden är gammal. Det där är en annan tjetjen som dog i Tikrit för ett år sedan om jag inte minns fel.

Leverera källa på att det är fel bild - eller "minns" du fel?
Citera
2016-03-09, 22:37
Medlem
En veteran inom USA:s flygvapen har dömts för att ha försökt rymma till Syrien och ta värvning hos ISIS. Man undrar hur många överlöpare och femtekolonnare det finns inom den svenska polis- och försvarsmakten?

http://dailystar.com.lb/News/World/2016/Mar-09/341434-us-air-force-veteran-convicted-of-trying-to-join-isis-newsday.ashx
Citera
2016-03-09, 22:59
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I beg to differ:

https://almasdarnews.com/article/top-isis-emir-raqqa-assassinated/

Syrierna klarar själva av att göra slut på en del av patrasket
Du kan börja med att svara på mina frågor som jag tidigare har ställt, men som du har "glömt" bort. Dessutom utgör han knappast en av IS högre toppskikt såsom al-Shishani. Enligt din lömska artikel kunde det lika gärna ha varit USA som dödat honom, eller IS män för den delen.

"Syrier klarar själva att göra slut på en del av patrasket". Håller med, de klarade det väl innan Ryssland kom till patraskets undsättning.
Citera
2016-03-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du kan börja med att svara på mina frågor som jag tidigare har ställt, men som du har "glömt" bort. Dessutom utgör han knappast en av IS högre toppskikt såsom al-Shishani. Enligt din lömska artikel kunde det lika gärna ha varit USA som dödat honom, eller IS män för den delen.

"Syrier klarar själva att göra slut på en del av patrasket". Håller med, de klarade det väl innan Ryssland kom till patraskets undsättning.
Nej, har inte alls glömt. Har svarat flera gånger att jag inte svarar på off-topic, vilket du själv fått erfara då du fått flera inlägg raderade. Är det relevant så svarar jag, annars inte.

Vad är det som är "lömskt" i artikeln? Framgår ju att det är syerier som dödat honom, men det är oklart vilken grupp de tillhör. De är hursomhelst varken amerikaner eller ryssar.

Det här är väl din definition på en "hedervärd" amerikan?

(FB) Konflikten i Syrien

Dessutom verkar du tro att ryssland slåss med marktrupper, det gör de inte, de bombar bara. Mao. är det syriska soldater som slutligen gör slut på asen i ISIS medan "rebellerna" sitter hemma och kammar rumpskägget nu under vapenvilan.
Senast redigerad av scrollock 2016-03-09 kl. 23:08.
Citera
2016-03-10, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, har inte alls glömt. Har svarat flera gånger att jag inte svarar på off-topic, vilket du själv fått erfara då du fått flera inlägg raderade. Är det relevant så svarar jag, annars inte.

Vad är det som är "lömskt" i artikeln? Framgår ju att det är syerier som dödat honom, men det är oklart vilken grupp de tillhör. De är hursomhelst varken amerikaner eller ryssar.

Det här är väl din definition på en "hedervärd" amerikan?

(FB) Konflikten i Syrien

Dessutom verkar du tro att ryssland slåss med marktrupper, det gör de inte, de bombar bara. Mao. är det syriska soldater som slutligen gör slut på asen i ISIS medan "rebellerna" sitter hemma och kammar rumpskägget nu under vapenvilan.

Nu rustas det för de sista fighterna.. De irakiska regeringsstyrkorna kommer snart att inta Mosul medans SAA kommer att inta al Raqqa. Tiden är inne för det sista slaget för att röka ut looserna i IS och Al Nusra. De vill dö och nu kommerde att göra detta..
Citera
2016-03-10, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ja, de vill endast bli bombade av Rysslands klusterbomber och Assads kemiska medel, vi har förstått det. Därför har ca 6 miljoner flytt landet redan, för att de älskar diktatorn över allt annat...

Assad kommer att leda landet under en bra tid framöver.. Han kommer att leda övergångsregering men kanske ännu längre.. Syrien var på väg mot rätt riktning 2010 när arabiska våren nådde Syrien. Turister hade börjat resa till Syrien och landet blev mindre och mindre isolerat..

Dags att återställa till ruta 1..
Citera
2016-03-10, 11:02
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Assad kommer att leda landet under en bra tid framöver.. Han kommer att leda övergångsregering men kanske ännu längre.. Syrien var på väg mot rätt riktning 2010 när arabiska våren nådde Syrien. Turister hade börjat resa till Syrien och landet blev mindre och mindre isolerat..

Dags att återställa till ruta 1..

Värre än så, tyvärr. Vilket antagligen var meningen också. Att länder utvecklas gillar man inte i väst, speciellt inte om man inte har en diktator dit satt och stöttad av dessa.
Citera
2016-03-10, 11:40
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är bara USA som verkligen effektivt slår ut IS toppskikt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22406782.ab

Nja, han verkar tyvärr vara i livet efter att fått vård i Raqqa för sina skador.
https://www.almasdarnews.com/article/chechen-isis-commander-survives-us-airstrike-recieving-treatment-raqqah/
Citera
2016-03-10, 12:47
Medlem
humanlifes avatar
Håller alliansen USA-Turkiet-Saudi på att spricka? Börjar Obama inse vad de har ställt till med i Syrien?

Obama vill inte ha med Saudis sekteristiska krig att göra längre. Nu läggs skulden alltså på Saudi.
Turkiet nämns dock inte, vilket måste tolkas som att Obama är nöjd med Turkiets stöd till Nusra och IS.

http://www.startribune.com/president-obama-criticizes-u-s-allies/371614751/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in