2016-03-09, 17:12
Bannlyst
Man får tydligen 20.000 kr per flykting i månaden vilket är ganska lockande. Jag vet inte särskilt mycket om vilka krav man får ställa innan man öppnar dörren för någon.

Kan jag välja vilken flykting jag vill? Vad händer den dagen jag inte längre vill ta hand om dem? Vad är kraven?
Citera
2016-03-09, 17:17
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladumanen
Man får tydligen 20.000 kr per flykting i månaden vilket är ganska lockande. Jag vet inte särskilt mycket om vilka krav man får ställa innan man öppnar dörren för någon.

Kan jag välja vilken flykting jag vill? Vad händer den dagen jag inte längre vill ta hand om dem? Vad är kraven?

Låter som du vill göra det för pengarnas skull och det tror jag inte kommer bli så bra.
Citera
2016-03-09, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Låter som du vill göra det för pengarnas skull och det tror jag inte kommer bli så bra.
Varför inte då?

En på jobbet har tagit hem två killar och får in ungefär 26.000 efter alla kostnader.
Citera
2016-03-09, 17:21
Medlem
Ledigt rum, inget belastningsregister. Från den summa du erhåller ska du betala mat, busskort, kläder, gymkort och diverse annat. Krävs minst en person hemma i bostaden 24/7.
Citera
2016-03-09, 17:30
Medlem
Crashs avatar
Du får inte ta en tjej om du bor ensam som man
Citera
2016-03-09, 17:41
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen

Och detta tror du att TS är ensam om?
Citera
2016-03-09, 21:36
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Och detta tror du att TS är ensam om?

Nej. Men vad jag vill säga att det knappast blir bra om man tar ett så stort ansvar för pengarnas skull.
Citera
2016-03-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
På gatan där jag bor bor det tyvärr också en ensamstående kvinna med en tonårsdotter som valt att ha 2 ensamkommande "barn" som inneboende. Tydligen gäller det andra regler för kvinnor. Tyvärr.
Citera
2016-03-09, 22:35
Medlem
hazzos avatar
Vad består tyvärret i. Är det problem med de sk ensamkommande?

Citat:
Ursprungligen postat av eleakim
På gatan där jag bor bor det tyvärr också en ensamstående kvinna med en tonårsdotter som valt att ha 2 ensamkommande "barn" som inneboende. Tydligen gäller det andra regler för kvinnor. Tyvärr.
Citera
2016-03-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Vad består tyvärret i. Är det problem med de sk ensamkommande?
Inte ännu i alla fall. Men jag tycker det är högst olämpligt med allt som händer att blanda tonårsdotter med ensamkommande "barn". Får hoppas modern har bra koll. För övrigt bor jag i en stad med en av Sveriges högsta procentandel av flyktingar. Jag gillar det inte.
Citera
2016-03-09, 23:36
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash

Finns det ens några?
Citera
2016-03-10, 01:58
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Finns det ens några?

Nä, inte många. Har en bekant som hade ledigt rum och tänkte ta ett par asylanter, men ville pga att de har egna döttrar välja feminina varianter. Svaret blev att det fanns absolut inte en enda att välja på. Det var 100.0% män (eller ja, pojkar då. småpojkar. nästan bebisar. med skägg).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in