2016-03-10, 11:21
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Nej. Men vad jag vill säga att det knappast blir bra om man tar ett så stort ansvar för pengarnas skull.
Du får det att låta som att det handlar om riktiga barn.
Citera
2016-03-10, 15:03
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Du får det att låta som att det handlar om riktiga barn.

Nej, men man ska väl brinna för att hjälpa andra innan man tar på sig ett sådant ansvar.

Hur bra blir det om man gör de enbart för pengarnas skull? Hur engagerad och motiverad är den personen?

Skulle inte vilja vara barnet som hamnar hos någon på de premisserna.
Citera
2016-03-10, 15:10
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Nej, men man ska väl brinna för att hjälpa andra innan man tar på sig ett sådant ansvar.

Hur bra blir det om man gör de enbart för pengarnas skull? Hur engagerad och motiverad är den personen?

Jag håller helt med dig.

Tänk egentligen hur många som far illa idag åt båda håll när systemet är som det är. Antagligen en hel del som tar in ensamkommande för pengarna. Personen som ej har motivationen och intresset och den ensamkommande som vet att han/hon bor där för pengarna och inget annat.
Citera
2016-03-10, 15:11
Medlem
Rebell4evers avatar
Bra pengar är det för att ta hand om ensamma baaaaaarn, utgifterna blir inte så stora iallafall!

En spjälsäng och barnvagn från blocket, några nappar, nallebjörn kanske..det som kostar är möjligtvis pulvervällingen och blöjor, men annars så blir det klirr i kassan!!

Citera
2016-03-10, 15:16
Avslutad
Hur blir det när småpojkarna får reda på hur mycket familjen får för att de bor där, och vill ha mer i veckopeng?
Och vad händer när pappa staten/mig.verket bestämmer sig för att sänka ersättningen?
Är man bunden till detta, tills barnet själv bestämmer att det är myndigt, eller hur funkar det?
Citera
2016-03-10, 15:45
Medlem
Se till att ha papper på att motverkat betalar alla kostnader vas gäller skadegörelse från flyktingen annars lär de bli svårt för dig.
Citera
2016-03-13, 00:09
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:

Den bistra sanningen är att alla parter är korrupta, inklusive skäggbarnen själva.

Varför adopterar personer som TS skäggbarn? För att sko sig själva.

Varför tar Migrationsverket in så många skäggbarn som möjligt? För att sko sig själva.

Varför låtsas skäggbarnen själva vara minderåriga flyktingar? För att sko sig själva.
Senast redigerad av kuddenchristo 2016-03-13 kl. 00:20.
Citera
2016-03-13, 01:38
Medlem
sossemongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Du får inte ta en tjej om du bor ensam som man

Lär väl inte ens finnas nån sån?
Alla "flyktingbaaarn" är vuxna MÄN som man troligen inte alls vill ha ens i sin närhet, jävla apknullar avarter! Trogglodyter!
Citera
2016-03-13, 01:39
Medlem
sossemongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Bra pengar är det för att ta hand om ensamma baaaaaarn, utgifterna blir inte så stora iallafall!

En spjälsäng och barnvagn från blocket, några nappar, nallebjörn kanske..det som kostar är möjligtvis pulvervällingen och blöjor, men annars så blir det klirr i kassan!!

Glöm inte RAKHYVELN!
Citera
2016-03-13, 17:48
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Den bistra sanningen är att alla parter är korrupta, inklusive skäggbarnen själva.

Varför adopterar personer som TS skäggbarn? För att sko sig själva.

Varför tar Migrationsverket in så många skäggbarn som möjligt? För att sko sig själva.

Varför låtsas skäggbarnen själva vara minderåriga flyktingar? För att sko sig själva.

Ja, de flesta människor är sig själva närmast eller hur jag ska uttrycka det.

Och att många ensamkommande ljuger om sin ålder är ganska självklart för alla människor utom våra politiker.

Inget konstigt med det, hade nog både du och jag gjort om vi vore ensamkommande flyktingbarn i Sverige.

Men det allvarliga är de (media och politiker) som vill tysta oss medborgare och få oss att inte ifrågasätta de ensamkommandes ålder och fusk.

Så har det varit på senare år. Vi som ifrågasätter hela invandringscirkusen har omedelbart stämplats som rasister innan vi ens fått förklara vad vi tänker och menar.

Har hänt mig flera gånger, både på Internet och I R L.

"Tycker du så kan du dra åt helvete!" hörde jag senast för några månader sedan efter att jag berättat att jag är kritisk till hur kritisk jag är till islams påverkan av västvärlden.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2016-03-13 kl. 17:54.
Citera
2016-03-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sossemongo
Glöm inte RAKHYVELN!

Sant. I mitt området har jag märkt att barnen numera struntar i att raka sig. Det känner sig väl mer säkra på att få stanna och gör som många män - slarvar med rakningen.

Är ganska säker på att det råder ett slags symbios mellan skäggbarn och privata asylboenden (som oftast drivs av invandrare) där man undanhåller fakta så att pengarna fortsätter flöda in. Det är helt enkelt för mycket pengar inom asylindustrin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in