Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-09, 18:29
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Trump har flera gånger sagt att han vill ha en VP som först och främst skulle bli en bra president (om det händer Trump något). Trump behöver inte Rubio för att locka hispanics eller liknande skitsnack - han krossar ju Rubio i de väljargrupperna ändå. Väljer Trump Rubio så visar han oerhört dåligt omdöme, jag tror fortfarande att det är helt otänkbart.

Eliten vill så klart se Rubio där för då får de ju sin favorit på presidentposten om/efter de mördat Trump.

Trump kommer att välja någon han gillar, någon han tycker är kompetent, och någon han kan lita på.
Det råder begreppsförvirring kring hur Trump ligger till hos latinos. Av de latinos som röstade i Nevadas primärval gjorde han bra ifrån sig enligt en entry-poll, det är sant. Dock är det inte andra republikaner han ställs mot när han blivit vald till president, och det är inte republikanska partimedlemmar som röstar. En stängd republikansk caucus är ett väldigt smalt och skevt urval.

Undersökningar gjorda avseende latino-gruppen i stort visar att han ses "unfavorably" av 80%. Han blir alltså snarare krossad om man ser på gruppen som helhet.

Gruppen närmar sig 20% av befolkningen i USA, och är extremt viktig för att ro hem ett presidentval. Spelar republikanerna gruppen rätt, dvs religiöst stryker dem medhårs, kan de bli vad demokraterna i södern blev för Reagans valvinst mot Carter.
Senast redigerad av Hogdal 2016-03-09 kl. 18:33.
2016-03-09, 18:33
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det verkar han fortfarande ha.

Från MSNBC's Morning Joe idag:

"I'm asking you, though, if he drops out before losing Florida, would you consider him," host Joe Scarborough asked. "Could he possibly be on the list as a vice president of yours, because he could help outreach to Hispanics and help your outreach to the establishment."

"Sure, sure," Trump said. "And he's got a lot of talent. I just don't want to say that yet, Joe. It's too -- it's just not appropriate to talk about it until he makes a decision. I have respect for him. He's got great talent, and I just don't want to say that yet. It's too soon."

http://www.bradenton.com/news/politics-government/election/article64955207.html
Japp, han glider ordentligt och tar definitivt inte avstånd. Trump har börjat tänka på presidentvalet, primärvalet verkar han se som avgjort.
2016-03-09, 18:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det råder begreppsförvirring kring hur Trump ligger till hos latinos. Av de latinos som röstade i Nevadas primärval gjorde han bra ifrån sig enligt en entry-poll, det är sant. Dock är det inte Rubio han ställs mot när han blivit vald till president, och det är inte republikanska partimedlemmar som röstar. En stängd republikansk caucus är ett väldigt smalt och skevt urval.

Undersökningar gjorda avseende latino-gruppen i stort visar att han ses "unfavorably" av 80%. Han blir alltså snarare krossad om man ser på gruppen som helhet.

Gruppen närmar sig 20% av befolkningen i USA, och är extremt viktig för att ro hem ett presidentval. Spelar republikanerna gruppen rätt, dvs religiöst stryker dem medhårs, kan de bli vad demokraterna i södern blev för Reagans valvinst mot Carter.
Vägen till Trumps seger ligger i att skita i de futtiga procent av latinos och svarta som eventuellt röstar republikanskt (och genom att skita i dem förmodligen locka en anständig del av dem ändå), och att locka så många vita arbetarklassväljare som möjligt från globalisten Hillary. Börjar han identitetspolitiskt fjäska för vissa specifika grupper så går han emot allt det han står för och allt det som gör honom så populär. De svarta och latinoväljare som gillar Trump gillar honom för att han inte ser dem som nån stackars grupp som måste fjäskas för, utan för att han ser dem som individer som alla andra.

Det bästa är att den typen av identitetspolitik ni vill se är så långt ifrån Trump man kan komma. Att han skulle välja en VP för att gå efter nån minoritetsgrupp finns egentligen inte på kartan.
2016-03-09, 18:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Japp, han glider ordentligt och tar definitivt inte avstånd. Trump har börjat tänka på presidentvalet, primärvalet verkar han se som avgjort.
Trump tar aldrig avstånd från någon. Det där svaret hade han gett vem de än hade frågat om.
2016-03-09, 18:38
Medlem
calmsolutions avatar
Jag tror aldrig att jag har fått så starka Kennedy-vibbar som jag får kring Trumps presidentkandidatur, trots de stora personliga skillnaderna.

Annorlunda, nytänkande, karismatisk och tidigt underdog. Dessutom motarbetad av etablissemanget.

Vågar knappt tänka tanken vad som kan hända honom...
2016-03-09, 18:42
Medlem
Hogdals avatar
NC har inte nämnts mycket i diskussionerna, trots att det är en stor stat som röstar samtidigt som Ohio, Florida och Illinois. Samtliga 69 delegater tillsätts baserat på At Large-resultatet. Ingen tröskel.

Det finns en nylig poll så vitt jag kan se, utförd av Survey USA och med en sample på knappt 700:

Trump 41
Cruz 27
Rubio 14
Kasich 11
2016-03-09, 18:44
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Jag tror aldrig att jag har fått så starka Kennedy-vibbar som jag får kring Trumps presidentkandidatur, trots de stora personliga skillnaderna.

Annorlunda, nytänkande, karismatisk och tidigt underdog. Dessutom motarbetad av etablissemanget.

Vågar knappt tänka tanken vad som kan hända honom...

Jag skulle hellre jämföra med Reagans framväxt. Och det var ju bara tur att han inte slutade som JFK.
2016-03-09, 18:44
Bannlyst
Citat:

Haha, det var verkligen taget ut sitt sammanhang.
http://www.msnbc.com/morning-joe/watch/could-trump-consider-rubio-for-vp-sure-640232003660
Trump först säger att ingen ens kommer att tänka på att ha Rubio som VP om han ställer upp i Florida och förlorar.
Men ja, det styrker ju din latinos-teori
Citat:
Försöker fröken vara lustig? I så fall blir det bakläxa kan jag meddela.
Så du har inget att invända i sak?
2016-03-09, 18:46
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag skulle hellre jämföra med Reagans framväxt. Och det var ju bara tur att han inte slutade som JFK.

Attentatet mot Reagan var väl ändå en galnings verk. Vad jag är orolig för är mycket starkare krafter.
2016-03-09, 18:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta är Trump när han är som bäst:

https://www.youtube.com/watch?v=OYZPKYecRGM

Massiv, underbar patriotism. Trump är lite nedtonad och agerar som en ledare.
När den andra mannen säger "I got two tours in Irak" och möts av detta oerhörda jubel och publiken skanderar "USA USA USA" så ryser jag, och får gåshud.

Jag tänker en svensk ledare som agerade likadant, och en svensk som säger "Jag var två gånger i Afghanistan och kämpade mot muslimerna" och en massiv publik skanderar "Sverige Sverige Sverige". Men det får förbli en underbar dröm.

Tyvärr är Trump allt för sällan så här på sina rallyn. Allt för ofta är det en massa skryt och förvirrat prat som mest är pinsamt.
2016-03-09, 18:51
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Trump tar aldrig avstånd från någon. Det där svaret hade han gett vem de än hade frågat om.
Nu vill jag tro att du med mig skämtar aprilo? Trump tar aldrig avstånd från någon? Finns det någon som mer kategoriskt avfärdar sina motståndare än Trump? Han avfärdar folk på löpande band, och kallar dem losers, nobodies, eggheads osv. För någon vecka sedan var Rubio storörad, svettig, en chokeartist och en individ som inte skulle kunna bli vald som dog catcher i Florida. Du kan inte ha glömt redan hur han avfärdat Jeb som totalt oduglig?

Den Trump som svarade i Scarboroughs intervju är en ny Trump. Högerflanken är säkrad, nu ska presidentvalet vinnas, och då gäller mittenväljarteoremet. Trump vet att han måste sluta leden om han ska vinna presidentvalet.
2016-03-09, 18:52
Medlem
Citat:

Gruppen närmar sig 20% av befolkningen i USA, och är extremt viktig för att ro hem ett presidentval.
Fast det gäller alla republikaner och inte specifikt Trump (Drumpf).
Samma som att alla demokrater (oavsett hudfärg) har +90% av dom svartas röster.

Möjligen att det blivit 85% om det blivit Carson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in