Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-09, 18:56
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Attentatet mot Reagan var väl ändå en galnings verk. Vad jag är orolig för är mycket starkare krafter.

Är det inte just det man officiellt säger Osvold var?
2016-03-09, 18:58
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nu vill jag tro att du med mig skämtar aprilo? Trump tar aldrig avstånd från någon? Finns det någon som mer kategoriskt avfärdar sina motståndare än Trump? Han avfärdar folk på löpande band, och kallar dem losers, nobodies, eggheads osv. För någon vecka sedan var Rubio storörad, svettig, en chokeartist och en individ som inte skulle kunna bli vald som dog catcher i Florida. Du kan inte ha glömt redan hur han avfärdat Jeb som totalt oduglig?

Den Trump som svarade i Scarboroughs intervju är en ny Trump. Högerflanken är säkrad, nu ska presidentvalet vinnas, och då gäller mittenväljarteoremet. Trump vet att han måste sluta leden om han ska vinna presidentvalet.

Fast det är ju skillnad på at ta avstånd och attackera.
2016-03-09, 18:59
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm

Haha, det var verkligen taget ut sitt sammanhang.
http://www.msnbc.com/morning-joe/watch/could-trump-consider-rubio-for-vp-sure-640232003660
Trump först säger att ingen ens kommer att tänka på att ha Rubio som VP om han ställer upp i Florida och förlorar.
Men ja, det styrker ju din latinos-teori

Så du har inget att invända i sak?
Självklart vill han att Rubio hoppar av innan Florida, det kan du väl inte bli förvånad över? Däremot är han väldigt försiktig i sin kritik mot honom. Han gjorde samma sak på ett rally nyligen när publiken buade när Rubios namn nämndes. Han tog Rubio i princip i försvar.

Jag tror du missförstått konceptet bakom att välja VP-kandidat. Låt mig fråga såhär: Tror du att McCains rådgivare sade åt honom att välja Palin som VP-kandidat eftersom de tyckte att hon ställde upp helhjärtat bakom hans politik?
2016-03-09, 19:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Nu vill jag tro att du med mig skämtar aprilo? Trump tar aldrig avstånd från någon? Finns det någon som mer kategoriskt avfärdar sina motståndare än Trump? Han avfärdar folk på löpande band, och kallar dem losers, nobodies, eggheads osv. För någon vecka sedan var Rubio storörad, svettig, en chokeartist och en individ som inte skulle kunna bli vald som dog catcher i Florida. Du kan inte ha glömt redan hur han avfärdat Jeb som totalt oduglig?

Den Trump som svarade i Scarboroughs intervju är en ny Trump. Högerflanken är säkrad, nu ska presidentvalet vinnas, och då gäller mittenväljarteoremet. Trump vet att han måste sluta leden om han ska vinna presidentvalet.
Fast han slår ju bara när matchen pågår. När matchen är över så är han alltid trevlig. Han har ju faktiskt varit riktig schysst mot Bush (efter han hoppade av) och Cruz (när det lugnade ner sig lite). Han slår hårt när kampen pågår, men han är aldrig långsint. Han vill komma överens med alla.

Att han vill sluta upp partiet kring sig själv är ju självklart nu när han är den överlägsna ettan i racet. Det kommer att vara hans melodi nu. Det är smart och bra. "Varför spendera miljoner i attack ads mot mig - spara de pengarna till Hillary istället".
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-09 kl. 19:03.
2016-03-09, 19:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev

Japp, han glider ordentligt och tar definitivt inte avstånd. Trump har börjat tänka på presidentvalet, primärvalet verkar han se som avgjort.

Det har han nog tänkt på länge.

Nej, om Rubio droppar ut innan Florida så säger Donald Trump att han kan vara aktuell som VP.

Rubio donors say he might suspend his campaign pre-Florida primary
Top Marco Rubio donors say they see him suspending his campaign, before the Florida primary, if his poll numbers don’t rise. The Senator’s internal polls continue to show him trailing Trump in Fl.
https://twitter.com/CGasparino/status/707611782798413824
2016-03-09, 19:03
Medlem
MrSkargards avatar
Jag ser hellre att Ted Cruz blir vicepresident än etablissemangsdvärgen Marco Rubio. Inte för att jag tycker att Cruz är bra utan snarare för att Rubio är så jävla dålig. Med det sagt så gissar jag att Donald Trump är inställd på att utse Chris Christie till vicepresident.
2016-03-09, 19:06
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epikantus
Fast det gäller alla republikaner och inte specifikt Trump (Drumpf).
Samma som att alla demokrater (oavsett hudfärg) har +90% av dom svartas röster.

Möjligen att det blivit 85% om det blivit Carson.
Nej det gäller definitivt inte för alla republikaner.

Från undersökningen:

http://www.huffingtonpost.com/entry/latino-voters-clinton-rubio_us_56cefeb9e4b0bf0dab30de8a

Net favorable/unfavorable among latinos:

Trump: -64
Rubio: +8

Non hispanic whites utgör 60% av amerikanerna idag. Som sagt utgör gruppen latinos 20% av väljarbasen. Det är en grupp som man inte har råd att vända ryggen, oavsett vad man tycker om det.
2016-03-09, 19:07
Medlem
Citat:
Undersökningar gjorda avseende latino-gruppen i stort visar att han ses "unfavorably" av 80%. Han blir alltså snarare krossad om man ser på gruppen som helhet.

Gruppen närmar sig 20% av befolkningen i USA, och är extremt viktig för att ro hem ett presidentval. Spelar republikanerna gruppen rätt, dvs religiöst stryker dem medhårs, kan de bli vad demokraterna i södern blev för Reagans valvinst mot Carter.

Detta är grovt felaktigt. Inte bara är gruppen inte extremt viktig, det är den minst viktiga gruppen. Den gränsar till fullständigt betydelselös.

Det finns flera skäl till detta.

Det första är att i ett val måste man faktiskt rösta. Det gör den gruppen i mycket låg utsträckning. Det andra är att väldigt många av den gruppens väljare finns i delstater som ligger när Mexikos gräns. Dessa delstater är redan givna åt endera parti vilket gör att gruppens betydelse är = 0. Trump har alltså ingenting att förlora - bara att vinna. Det tredje skälet är att gruppen inte är politiskt engagerad. Att ens försöka påverka dem är helt lönlöst.
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Självklart vill han att Rubio hoppar av innan Florida, det kan du väl inte bli förvånad över? Däremot är han väldigt försiktig i sin kritik mot honom. Han gjorde samma sak på ett rally nyligen när publiken buade när Rubios namn nämndes. Han tog Rubio i princip i försvar.

Jag tror du missförstått konceptet bakom att välja VP-kandidat. Låt mig fråga såhär: Tror du att McCains rådgivare sade åt honom att välja Palin som VP-kandidat eftersom de tyckte att hon ställde upp helhjärtat bakom hans politik?
Du hoppas verkligen att Trump bara ska vara en vanlig politiker, som ska lyda samma gamla vanliga "expertråd" som ingen har lyckats med. Du kommer att bli besviken. Ställ in dig redan nu på att Trump inte är en vanlig politiker och att han inte kommer att gå samma väg som en vanlig politiker hade gått. Det borde ha framgått redan, men tydligen inte.
Avslutad
Vad tycker ni om Jeff Sessions som VP?
2016-03-09, 19:08
Medlem
Citat:
Nej det gäller definitivt inte för alla republikaner.

Från undersökningen:

http://www.huffingtonpost.com/entry/latino-voters-clinton-rubio_us_56cefeb9e4b0bf0dab30de8a

Net favorable/unfavorable among latinos:

Trump: -64
Rubio: +8

Non hispanic whites utgör 60% av amerikanerna idag. Som sagt utgör gruppen latinos 20% av väljarbasen. Det är en grupp som man inte har råd att vända ryggen, oavsett vad man tycker om det.

20% säger du. 8% säger senaste presidentvalet. Ökat med 150% sedan dess? Knappast.
2016-03-09, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Tillför ingenting.
Borde han inte hjälpa till att vinna den svarta rösten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in