Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-09, 17:46
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Ohio och Florida är samtidigt va? I.s.f kommer ju Rubio vara med.
Jo så lär det bli. Enligt rykten har dock Rubio fått rådet att dra sig ur innan Florida, då han av allt att döma kommer förlora där. Detta eftersom en förlust i Florida kommer att försvåra hans ambition att eventuellt bli guvernör i staten när han förlorat nomineringen.

Rubio verkar inte mottaglig för tips, han kommer att fortsätta förnedra sig likt Jeb, som nu för alltid går omkring med en "loser"-lapp i pannan.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han skulle behöva Rubio som VP faktisk då skulle Trump slå två flugor i en smäll GOP och latinos. Vinner Trump Florida så borde han ringa Rubio direkt och ge honom platsen.
Kommer aldrig hända.
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Han skulle behöva Rubio som VP faktisk då skulle Trump slå två flugor i en smäll GOP och latinos. Vinner Trump Florida så borde han ringa Rubio direkt och ge honom platsen.

Lation skulle han kanske vinna, men frågan är hur GOP skulle reagera? Hatet mot Donald Trump är helt otroligt.
2016-03-09, 17:50
Medlem
Citat:

Varför skulle Trump vilja ha en principlös nickedocka som VP? Trump bryr sig inte om att fjäska för latinos eftersom han redan leder i nästan alla väljargrupper.
2016-03-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Lation skulle han kanske vinna, men frågan är hur GOP skulle reagera? Hatet mot Donald Trump är helt otroligt.

ideologin är ju svart och vit Trump och Gop går ju inte ihop. Men som sagt alla vill till vita huset ingen vill bli utan kakan. För mig så tjänar Trump mest med Rubio hur fjollig han än är.
2016-03-09, 17:52
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Kommer aldrig hända.
Det verkar helt otroligt ja, men jag skulle inte säga uteslutet. Underskatta inte mängden skit en politiker kan äta om han tror att det kan gynna honom. Vill Rubio inget hellre än att bli president så vet han att en VP-post är en guldbiljett dit. Och Trump vet att ett slutande av leden är nödvändigt för att vinna ett presidentval.
2016-03-09, 17:54
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Varför skulle Trump vilja ha en principlös nickedocka som VP? Trump bryr sig inte om att fjäska för latinos eftersom han redan leder i nästan alla väljargrupper.
Därför att det kan hjälpa honom att vinna presidentvalet, simple as that.

Att han inte delar Rubios värdegrund är helt egalt i sammanhanget. Att välja VP-kandidat handlar inte om att välja en person som liknar en själv politiskt, ofta är det nästan tvärt om.
2016-03-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease

Trump vinner inte utan latinos punkt slut. Kasich väljarna har han redan. Folk inom militären har han redan. Blir svårt för Hillary att dra rasistkorten mot Trump med Rubio bredvid sig.
2016-03-09, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det verkar helt otroligt ja, men jag skulle inte säga uteslutet. Underskatta inte mängden skit en politiker kan äta om han tror att det kan gynna honom. Vill Rubio inget hellre än att bli president så vet han att en VP-post är en guldbiljett dit. Och Trump vet att ett slutande av leden är nödvändigt för att vinna ett presidentval.
Trump som president med Rubio som vice = Trumps dödsdom. Bara en liten kula så får "etablissemanget" sin kandidat. Trump måste utse en VP som etablissemanget hatar nästan lika mycket som Trump själv. Jag föreslår David Duke.
2016-03-09, 17:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Trump som president med Rubio som vice = Trumps dödsdom. Bara en liten kula så får "etablissemanget" sin kandidat. Trump måste utse en VP som etablissemanget hatar nästan lika mycket som Trump själv. Jag föreslår David Duke.

Kan sluta med att bägge råkar ut för en olycka eller ett terrordåd (om man ska syssla med konspirationsteorier osv) så nej, det Trump borde göra är att sätta någon som han vet ingen vill ha som president oavsett vart man står politiskt, någon i stil med Palin (även fast jag anser att han inte borde göra det för om han nu faktiskt skulle råka ut för något så...)
2016-03-09, 18:02
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Det ser jag som väl konspiratoriskt, och jag tror att Trump sätter säkerheten ordentligt högt på agendan.

En VP-kandidat är en galjonsfigur. En individ som utses på basis av att man tror att denne kan attrahera vissa väljare som presidentkandidaten inte lyckas attrahera. Att välja en individ som liknar presidentkandidaten är därför helt bortkastat. Väljer han David Duke förlorar han med 99% säkerhet valet.

David Duke skulle bli en utmärkt rådgivare till Trump, men som VP skulle han agera röstsänke.
2016-03-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Därför att det kan hjälpa honom att vinna presidentvalet, simple as that.

Att han inte delar Rubios värdegrund är helt egalt i sammanhanget. Att välja VP-kandidat handlar inte om att välja en person som liknar en själv politiskt, ofta är det nästan tvärt om.

Jag är helt övertygad om att Trump kan vinna ända. Är också helt övertygad om att Trump inte kommer välja Rubio som vp. Hittills har Trump gjort precis motsatsen till allt en kandidat "bör" göra, så jag tror knappast han kommer sluta här.

Citat:
Trump vinner inte utan latinos punkt slut. Kasich väljarna har han redan. Folk inom militären har han redan. Blir svårt för Hillary att dra rasistkorten mot Trump med Rubio bredvid sig.

Tror du Trump bryr sig om att bli kallad rasist? Han har ju redan blivit kallad allt mellan himmel och jord, fascist, rasist, Hitler osv. Han gör ju till och med så att folk på hans rallyn står och heilar helt öppet, och du tror att han skulle vara rädd att bli kallad rasist?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in