2016-03-09, 12:53
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Hur vet du det? Det har inte kommit ut något rättelse från SD Stockholms stad på mail.
Att valberedningen skulle köra ett race tillsammans med sittande DS låter helt otroligt. Har du något belägg för det eller det din analys av nuläget?

Vilka sitter i valberedningen?
Citera
2016-03-09, 12:57
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Vilka sitter i valberedningen?

Enmans valberedning bestående av Carl-Otto Samson ("ja kamma fran Los Angeles sa ja vet va ja tala om..." ).
Citera
2016-03-09, 13:00
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Enmans valberedning bestående av Carl-Otto Samson ("ja kamma fran Los Angeles sa ja vet va ja tala om..." ).

Ok? Vad hände med resten? Uteslutna?
Citera
2016-03-09, 13:06
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvorhees
Ok, vad har hänt med resten?

Undrar om det någonsin var fler? Förra mötet blev ju lite som definitionen av kaos, helt ärligt så gick jag vid 01.30 när själva styrelsen var färdigvald och vad som hände sedan är jag inte riktigt klar över.
Citera
2016-03-09, 13:27
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Det har inte kommit ut något rättelse från SD Stockholms stad på mail.
Att valberedningen skulle köra ett race tillsammans med sittande DS låter helt otroligt. Har du något belägg för det eller det din analys av nuläget?

Jajamensan! Jag har belägg. Rättelse borde komma så småningom. Igen! Vilken circus! Valberedningen har verkligen gjort en urusel insats. Eller har han ens gjort en insats? Det är frågan. Nollkoll.
Citera
2016-03-09, 14:19
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Vad var det för motion?

Jag kommer tyvärr inte vad motionen rörde utan Kareliusson hade svårt att skilja på SLL och riksdagen. SLL har tagit bort motionen från sina protokoll.
Motionen var för riks att behandla, om den nu kom så långt.
Citera
2016-03-09, 14:27
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Jajamensan! Jag har belägg. Rättelse borde komma så småningom. Igen! Vilken circus! Valberedningen har verkligen gjort en urusel insats. Eller har han ens gjort en insats? Det är frågan. Nollkoll.

Ja, jag håller med dig att det verkar vara en cirkus. Vilka två är det som har bekräftat nomineringen?
Citera
2016-03-09, 14:45
Medlem
Alfacreds avatar
David Lång har sänt in ett styrelseförslag till valberedningen på nedanstående namn.
Något annat än vad som framgår i utskicket finns det inget annat styrelseförslag än nedan.
Kan man gå till val med en annan sammansättning än det man har skickat in till valberedning med?
Är det nedan styrelse han måste gå till val med eller måste han lansera NS (de bekräftade nominerade) och be medlemmarna på årsmötet att rösta fram NS där?

David Lång
Jacob Eriksson
Dan Kareliusson
Monica Skogman
Madeleine Ericsson
Per Ossmer
Per Sefastsson
Jenny Ribbskog

Jag tog bort Lotta Nordfeldt eftersom hon inte har bekräftat som nominering och Peter Albelin som är förslagen i den andra styrelsen.
Citera
2016-03-10, 10:05
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
David Lång har sänt in ett styrelseförslag till valberedningen på nedanstående namn.
Något annat än vad som framgår i utskicket finns det inget annat styrelseförslag än nedan.
Kan man gå till val med en annan sammansättning än det man har skickat in till valberedning med?
Är det nedan styrelse han måste gå till val med eller måste han lansera NS (de bekräftade nominerade) och be medlemmarna på årsmötet att rösta fram NS där?

David Lång
Jacob Eriksson
Dan Kareliusson
Monica Skogman
Madeleine Ericsson
Per Ossmer
Per Sefastsson
Jenny Ribbskog

Jag tog bort Lotta Nordfeldt eftersom hon inte har bekräftat som nominering och Peter Albelin som är förslagen i den andra styrelsen.

Ja om det bara är de som bekräftat så är det endast de som är giltiga för val. Men det kan ju bli en blandning av de två styrelserna om det går till personval.
Citera
2016-03-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ja, jag håller med dig att det verkar vara en cirkus. Vilka två är det som har bekräftat nomineringen?

Leif och Madeleine Nilsson.
Citera
2016-03-11, 13:02
Medlem
Citat:

Halva deras styrelse har missat att nominera sig!!!
Jag skrattar så att jag håller på att kissa på mig! Dom har fallit på eget grepp. Detta är hysteriskt roligt. I sin nitiskhet så nitade de dom till sig själva!

De som faller bort från NS är:

Peter Wallmark
Stephan Andrén
Martin Westmont
Linnéa Cortés
Lotta Nordenfeldt
Leif Söderström

Förstår inte hur så många som 6 individer inte har bekräftat sin kandidatur. Inkompetens eller medvetet? Under alla år har jag aldrig varit med om att så många i ett styrelseförslag har missat en sådan viktig sak.

Jag sitter och grubblar på om valberedningen har en skyldighet att skicka ut en bekrätelseförfrågan till kandidaterna? Eller gör kandidaterna detta på eget bevåg? Allt känns mycket märkligt.
Senast redigerad av Flashlack 2016-03-11 kl. 13:06.
Citera
2016-03-11, 13:59
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashlack
Förstår inte hur så många som 6 individer inte har bekräftat sin kandidatur. Inkompetens eller medvetet?

Inkompetensen inom Karlssons SD är rent häpnadsväckande i sin magnitud, man kan liksom knappt tro att det är sant. Minns t.ex. den stora kampanjen i höstas för folkomröstning och avskräcka-flyktingar-med-flygblad, när man bombastiskt skulle gå i valrörelsetillstånd men allting blev en stor tom suck i rymden. En websida som var helt svart, ett flygblad så dåligt skrivet att t.o.m. de värsta karlssonlojalisterna avfärdade det som ett stort skämt, osv, osv. Och detta är när de anstränger sig för att göra sitt allra bästa, i vanliga fall presterar de under det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in