2016-03-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Alltså de ju ha kommit direkt ifrån den Afghanska landsbygden, vi vet ju inte! Vi pratar inte om ett etablerat community som har förhållt sig till att leva i väst i extremt etniskt segregerade enklaver (som i rinkeby), vi pratar kanske om helt nyanlända, möjligtvis har de klämts ihop i ett pungluktande kallt rum hela vintern. Det finns TUSENTALS av dessa unga män och ingen har någon som helst koll på dem, varför skulle det vara otroligt?

Det handlar i så fall inte om att den här specifika tjejens utseende eller beteende, utan då har de reagerat på kvinnans generella roll i vårt samhälle, och BO blev endast ett utlopp för deras ilska. Ilskan är uppdämd under en lång tid, därav det grova våldet.

Och som har en bil till sitt förfogande i lilla Kungsbacka som de kan köra runt med för att hitta kvinnor att överfalla?
Citera
2016-03-09, 11:26
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Och som har en bil till sitt förfogande i lilla Kungsbacka som de kan köra runt med för att hitta kvinnor att överfalla?

Varför inte? De behöver inte vara helt nyanlända, de kan ha en farbror, tusen kusiner, vem vet - verkligen inte helt otroligt iaf.

Alltså.. Det är ju så här det ser ut i våra nyanländas hemländer. Kvinnor kan inte gå själva på allmän plats, gäng av unga män stryker omkring redo att våldta dem. Det här är bara en försmak på sommaren 2016 som vissa av oss har varnat länge för.
Citera
2016-03-09, 11:36
Medlem
Drapåtrissors avatar
Det där med "utländsk härkomst" kan det vara så svårt att specificera bättre? Själv ser jag direkt om personen kommer från t.ex Afghanistan eller Somalia som ett exempel då båda har säregna drag särskilt dom från Afghanistan.
Citera
2016-03-09, 11:38
Medlem
Tycker bara det är lite konstigt hur folk ifrågasätter det som inträffats, känner själv till området och även om det rör sig folk där så är det rätt så mycket buskage och liknande och folk är ju mer på specifika platser. Sedan skulle det givetvis vara intressant om vittnen och liknande trädde fram men nu har ju flera observationer gjorts och ett liknande överfall skedde redan igår.

Kan inte säga att jag direkt är förvånad, man släpper ju trots allt in massor av traumatiserade testosteronstinna unga män. Konstigt bara att kvinnor varit för den förda politiken men kanske att det kommer att ändras efter överfallen som i Kungsbacka, Östersund och på många andra ställen. Tror att många liknande incidenter har inträffat tidigare men har tystats ned i andra mer rödgrön dominerade kommuner men det funkar inte lika bra i blåa Kungsbacka med folk som ofta är egen företagare.
Citera
2016-03-09, 11:50
Medlem
Finns det något vittnesmål på vilken typ av bil det handlar om? Har läst att den skall ha vart silvrig men vet någon vad för märke eller modell?
Citera
2016-03-09, 11:58
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCircle
Finns det något vittnesmål på vilken typ av bil det handlar om? Har läst att den skall ha vart silvrig men vet någon vad för märke eller modell?
Invandrare brukar gilla Audi av nån anledning. En silvergrå Audi A6, då är man kung i ghettot.
Citera
2016-03-09, 12:10
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Vi har knappt sett början på detta elände.

Enda sättet att få bukt med problemen är när svenskarna själva tar tag i det. Det KOMMER att ske och som i strid räcker det att se ett fåtal kämpa för att flera ska engagera sig och slå ner detta vansinne.

Jag tror och hoppas på att vi ser prov på när svenskar sätter ner foten redan i vår. När det kommer till min hemort så kommer jag själv att bidra med vad jag kan.
Inte fan kommer vi svenskar sätta ner någon fot Kanske någon enstaka individ. (Som idag) Nej vi kommer vackert att acceptera det som händer runt våra husknutar. Vänja oss med "så här är det"
Mullra lite högre i fikarummet kanske. Skriva något tufft på FB .
Vi är så fruktansvärt konflikträdda
Jag hoppas jag har fel.
Citera
2016-03-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Det där med "utländsk härkomst" kan det vara så svårt att specificera bättre? Själv ser jag direkt om personen kommer från t.ex Afghanistan eller Somalia som ett exempel då båda har säregna drag särskilt dom från Afghanistan.
Det finns inte en etnicitet i Afganhistan utan ett antal olika, du tänker troligtvis på hazarer som är en minoritet i Afganistan men överrepresenterade av de "pojkar" som kommer till Sverige, de blir om jag förstått saken utsatta för rasism i sitt hemländ, konstigt nog, eftersom det bara är svenskar (och européer) som kan utsätta andra för rasism enligt svenska journalister (och många svenska politiker).
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Tycker bara det är lite konstigt hur folk ifrågasätter det som inträffats, känner själv till området och även om det rör sig folk där så är det rätt så mycket buskage och liknande och folk är ju mer på specifika platser. Sedan skulle det givetvis vara intressant om vittnen och liknande trädde fram men nu har ju flera observationer gjorts och ett liknande överfall skedde redan igår.

Kan inte säga att jag direkt är förvånad, man släpper ju trots allt in massor av traumatiserade testosteronstinna unga män. Konstigt bara att kvinnor varit för den förda politiken men kanske att det kommer att ändras efter överfallen som i Kungsbacka, Östersund och på många andra ställen. Tror att många liknande incidenter har inträffat tidigare men har tystats ned i andra mer rödgrön dominerade kommuner men det funkar inte lika bra i blåa Kungsbacka med folk som ofta är egen företagare.
Men de här kunde ju tydligen någorlunda bra svenska även om de såg utländska ut, så de behöver inte vara nyanlända. Jag tror att anledningen till att uppgiften ifrågasätts är att det är så otroligt ovanligt att unga tjejer (och kvinnor) utsätts för en helt oprovocerad misshandel av någon de inte känner sen innan. Det kvinnor brukar råka ut för är ju snarare sexuella trakasserier/våldtäkt. Dessutom finns det massa människor på flashback som (av nån jävla anledning) tycker om att leka Kojak och "överlista" vittnesuppgifter och rättsystem.

Personligen förstår jag inte vad tjejen skulle ha för anledning att ljuga om det här, dessutom har hon väl dokumenterade skador? Möjligen är det några/någon hon känner sen innan, bara att hon inte vågar erkänna det. Men en så länge får man väl utgå från att det hon säger är sant.
Senast redigerad av Geigerzehler 2016-03-09 kl. 12:25.
Citera
2016-03-09, 12:27
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Varför är inga svenska män ute och förvarar kvinnorna/tjejerna, kan det bero på allt för män har stängt ?

Den stora majoriteten av kvinnorna är ju för den vanvettiga importen av synnerligen kvinnofientliga traditioner.
Efter att kvinnan blev utsatt för två våldtäkter av asylanter inom loppet av 30 minuter så var feministerna i regionen arrangörer för en demonstration mot rasism.

Skall vi män försvara kvinnorna som krambombar moskéer?

Skall vi män försvara kvinnor som kräver att vi skall öppna våra hjärtan?

Har den misshandlade flickans mamma lärt flickan att vi alla är lika oavsett etnisk bakgrund? Eller varnade hon flickan för att inte få ihop det med män med vissa traditioner?

Vilket parti röstade flickans mamma på?

Kommer "Hijabuppropet" att erhålla någon uppföljare?

Kvinnor och flickor får nu erfara vad en överväldigad majoritet Svenska kvinnor har röstat för! Karma?
Senast redigerad av Utflyttad 2016-03-09 kl. 12:28. Anledning: typo
Citera
2016-03-09, 12:32
Medlem
Jag ser att media nu inte skriver att det var unga män av utländsk härkomst. Inte heller polisen som går ut och varnar för överfall, nämner något om det.
Alltså dessa journalister ställer sig ju på gärningsmännens sida. Fråga om detta är etiskt riktigt? Unga kvinnor och flickor får inte reda på hur det är - och detta ökar riskerna.
Polisen går ut och varnar för att flickor och kvinnor inte ska gå utomhus, men upplyser inte om vilka dom ska undvika.
Sjukt att polisen skriver på sin sida om gärningsmännens utländska härkomst, men informationen sedan stoppas.

Detta övergrepp är ett försök att skrämma flickorna. Och dom lyckades.
Citera
2016-03-09, 12:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Vi har knappt sett början på detta elände.

Enda sättet att få bukt med problemen är när svenskarna själva tar tag i det. Det KOMMER att ske och som i strid räcker det att se ett fåtal kämpa för att flera ska engagera sig och slå ner detta vansinne.

Jag tror och hoppas på att vi ser prov på när svenskar sätter ner foten redan i vår. När det kommer till min hemort så kommer jag själv att bidra med vad jag kan.

Du har helt rätt. När staten inte upprätthåller sitt legitima våldsmonopol, så förlorar våldsmonopolet sin legitimitet.

Var beredd på, att det kommer sannolikt att vara PRIO 1 för den svenska polisen i sommar att slå till mot, att svenskarna själva markerar mot den importerade brotsligheten.

Den svenska polisen fungerar i praktiken som livvakter för importerade ligister.

Svensk polis mobiliserar INTE mot, att allmänheten utsätts för brottslighet på centralstationen i Stockholm - men svensk polis mobiliserar kraftfullt mot att ett grupp polacker bestämmer sig för att inskrida.
Citera
2016-03-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimby
Äckligt att 80% av Flashback inte tror på tjejerna som uppger att de blivit misshandlade - och med tydliga skador dokumenterade - istället för att koncentrera sig på gärningsmännen. Vilka är ni som skriver såhär? Småpojkar? Fula gubbar? Helt obegripligt.

Och så klagar ni på att kvinnor blir feminister?!

Jag håller med dig. Naturligtvis skall man ha ett visst mått av kritisk granskning, men en del här på FB beter sig verkligen som svin. Särskilt när det gäller brott som begåtts av invandrare verkar vissa ha ett enormt behov av att ifrågasätta brottsoffret.

Det finns naturligtvis fall där ifrågasättande av fakta är mer relevant än i andra fall, men i just detta fall finner jag ingenting som talar för att BO ljuger om något, men ändå så attackeras flickan hårt här i tråden. Hade hon haft tydliga SD/nazist-kopplingar så hade det varit en annan sak, men i detta fall finns det ingenting som tyder på att någon agenda ligger bakom anmälan.

Gräv gärna, men ifrågasätt inte utan att det finns någon grund för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in