2016-03-08, 23:15
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Så nu när du tog bort bilden på Paula Bieler så kan vi lita på dig igen?

Vet inte riktigt vad detta har med saken att göra, bilden var på hennes syrra, Maja Bieler, som bara är fräsch efter extremt professionell sminkning och fotografering med ljuset bakom sig.

Men jag har bara ägnat 4 timmar åt att försöka få upp en Paula Bieler-bild som avatar, så ni kan lugnt lita på mig i ärenden om årsmöte i SD Stockholms Stad eller annat.
Citera
2016-03-08, 23:19
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nej det var ordet "ledamot" jag störde mig på, för är man det har man rösträtt och är vald av medlemmarna.

Precis som Söder gjort.

Struntprat, är man vald ledamot i en partiförening men folkbokförd i annan kommun än partiföreningens hemkommun saknar man rösträtt.
Citera
2016-03-08, 23:42
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det är obegripligt var du har fått det ifrån att man inte skulle rösta om alla ledamöter.

Syftar nog till att endast ledamot har rösträtt på styrelsemöten. Adjungerad har ingen rösträtt.
Citera
2016-03-08, 23:43
Medlem
Men för ihelvete Frappant!! Taja får du göra hemma.

När jag läst de sista sidorna här i tråden så värkar det för mig som om vissa är fast i hur SD var 2005 när Stockholm stod mot "skåningarna". Det är 11 år sedan nu och mycket har ändrats. Expo-Mattias är mycket nöjd med Stenkvist och Carlberg som har krniven mot strupen eftersom det avslöjades i Expo att han länkat till Motpol på facebook vilket Partiledningen annars utesluter folk för. Att någon stöttat alternativlistan (vilket även sionist-liberalen Tommy Hansson gjorde) är det inte en sådan stor grej som vissa tror, man ville byta ut vår hjätinna Hanna Wigh mot Thoralf som är som SD var 2009 alltså stenhårt sionistiskt men inte lika mesigt i retoriken.

Björn Söder kommer att vara adjungerad om gräsrötternas styrelse vinner precis som andra redan har förklarat.
Senast redigerad av TjockisMattias 2016-03-08 kl. 23:51.
Citera
2016-03-08, 23:50
Medlem
Hoppas att ingen har missat den fantastiska dokumentären om insatserna styrelsen gjort för de svenska hemlösa i Stockholm: https://www.youtube.com/watch?v=EHkObOTIYo4 Man vill gråta när man hör dessa berättelser.

Tar Expo-förslaget över är det tyvärr troligt att dem hemlösa hamnar på gatan igen eftersom det är Hesselbäck som tagit hela detta initiativet.
Citera
2016-03-08, 23:57
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Men för ihelvete Frappant!! Taja får du göra hemma.

När jag läst de sista sidorna här i tråden så värkar det för mig som om vissa är fast i hur SD var 2005 när Stockholm stod mot "skåningarna". Det är 11 år sedan nu och mycket har ändrats. Expo-Mattias är mycket nöjd med Stenkvist och Carlberg som har krniven mot strupen eftersom det avslöjades i Expo att han länkat till Motpol på facebook vilket Partiledningen annars utesluter folk för. Att någon stöttat alternativlistan (vilket även sionist-liberalen Tommy Hansson gjorde) är det inte en sådan stor grej som vissa tror, man ville byta ut vår hjätinna Hanna Wigh mot Thoralf som är som SD var 2009 alltså stenhårt sionistiskt men inte lika mesigt i retoriken.

Björn Söder kommer att vara adjungerad om gräsrötternas styrelse vinner precis som andra redan har förklarat.

En del konflikter överlever på något sätt nedfrysning, lite som Alien, och återkommer på samma sätt i nya skepnader. Här då, kan man säga, med nya besättningar på vardera sidan. Konflikten är en grundkonflikt - skåningarnas/sydsvenskarnas mygelsystem grundat i småpåveriet som historiskt kommer ur tiden innan Skånes många lokala småpartier absorberades i SD, vilket skedde sedan Sten Andersson, Malmö, gett SD sin välsignelse genom sitt avhopp till SD från moderaterna, mot stockholmarnas rakare, öppnare konfliktlösningsmetoder.
Citera
2016-03-08, 23:59
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvorhees
Syftar nog till att endast ledamot har rösträtt på styrelsemöten. Adjungerad har ingen rösträtt.

Stön, du är ju lika förvirrad du. Läs innantill istället. Det här är ju världens längsta diskussion om precis ingenting. Y2W klagar på att inte alla ledamöter skulle bli valda av medlemmarna. Något som han har dratt ur sitt öra ungefär som Shrek drog ett vaxljus ur sitt öra.
Citera
2016-03-09, 04:08
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Struntprat, är man vald ledamot i en partiförening men folkbokförd i annan kommun än partiföreningens hemkommun saknar man rösträtt.

Exempel på det?
Citera
2016-03-09, 08:50
Medlem
Nu när Björn Söder är befriad från att sitta gisslan och tagit sin hand från Heseelbäcks styrelse, vem ska han då lansera för att ta fokus från sitt tunna förslag?
Citera
2016-03-09, 11:05
Medlem
Alfacreds avatar

NS har tydligen varit extremt petiga att följa boken. NS har begärts ut vilka personer som har blivit nominerade från valberedningen. Man har tydligen rätt att göra så, varför de gör det förstår jag inte men antagligen för att hitta fel hos den sittande styrelsen. För att bli nominerad måste man bekräfta sin nominering. Dvs att du skriftligen bekräftar din nominering till valberedningen, mail eller brev.
Nu kommer vi till det roliga!
Alla som är medlemmar i Stockholm stad fick i går kväll mail på vilka som är nominerade.
Nu när jag läste mailet på morgonkvisten och kontrollerade NS så höll jag sätta kaffet i fel strupe.

Halva deras styrelse har missat att nominera sig!!!
Jag skrattar så att jag håller på att kissa på mig! Dom har fallit på eget grepp. Detta är hysteriskt roligt. I sin nitiskhet så nitade de dom till sig själva!

De som faller bort från NS är:

Peter Wallmark
Stephan Andrén
Martin Westmont
Linnéa Cortés
Lotta Nordenfeldt
Leif Söderström

Lång och gänget har nominerat sig och sin styrelse på ett papper där de har bekräftat sina nomineringar förutom Lotta N. Redan där har Lång nominerat sina vice ordförande (och ledamöter) vilka är Jacob Eriksson och Dan Kareliusson (?).
Jenny Ribbskog är inte nominerad som 2:e vice utan Dan. Jag antar att vilka man initialt nominerat som vice inte är huggit i sten eller måste det vara så?

Övriga på listan är:
Monica Skogman
Madeleine Ericsson
Per Ossmer
Peter Albelin (som är andra styrelsen nu)
Per Sefastsson
Jenny Ribbskog
(Lotta Nordfeldt finns där men har inte bekräftat sin nominering).
Dessa människor lanserar Lång som sina kandiderande styrelse till valberedningen! That's it!
Kikar man på NS så är det många andra personer som inte finns med på Långs styrelseförslag för SD Stockholms stad. Jag är ingen mästare på regelboken men det känns lite konstigt att det styrelseförslag som Lång skickar in till valberedningen inte stämmer överens med det de presenterar!
Det luktar lite fishy!

Att de missat att bekräfta sina nomineringar säger jag bara en sak: Lång-näsa!
Senast redigerad av Alfacred 2016-03-09 kl. 11:08.
Citera
2016-03-09, 11:22
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred

NS har tydligen varit extremt petiga att följa boken. NS har begärts ut vilka personer som har blivit nominerade från valberedningen. Man har tydligen rätt att göra så, varför de gör det förstår jag inte men antagligen för att hitta fel hos den sittande styrelsen. För att bli nominerad måste man bekräfta sin nominering. Dvs att du skriftligen bekräftar din nominering till valberedningen, mail eller brev.
Nu kommer vi till det roliga!
Alla som är medlemmar i Stockholm stad fick i går kväll mail på vilka som är nominerade.
Nu när jag läste mailet på morgonkvisten och kontrollerade NS så höll jag sätta kaffet i fel strupe.

Halva deras styrelse har missat att nominera sig!!!
Jag skrattar så att jag håller på att kissa på mig! Dom har fallit på eget grepp. Detta är hysteriskt roligt. I sin nitiskhet så nitade de dom till sig själva!

De som faller bort från NS är:

Peter Wallmark
Stephan Andrén
Martin Westmont
Linnéa Cortés
Lotta Nordenfeldt
Leif Söderström

Lång och gänget har nominerat sig och sin styrelse på ett papper där de har bekräftat sina nomineringar förutom Lotta N. Redan där har Lång nominerat sina vice ordförande (och ledamöter) vilka är Jacob Eriksson och Dan Kareliusson (?).
Jenny Ribbskog är inte nominerad som 2:e vice utan Dan. Jag antar att vilka man initialt nominerat som vice inte är huggit i sten eller måste det vara så?

Övriga på listan är:
Monica Skogman
Madeleine Ericsson
Per Ossmer
Peter Albelin (som är andra styrelsen nu)
Per Sefastsson
Jenny Ribbskog
(Lotta Nordfeldt finns där men har inte bekräftat sin nominering).
Dessa människor lanserar Lång som sina kandiderande styrelse till valberedningen! That's it!
Kikar man på NS så är det många andra personer som inte finns med på Långs styrelseförslag för SD Stockholms stad. Jag är ingen mästare på regelboken men det känns lite konstigt att det styrelseförslag som Lång skickar in till valberedningen inte stämmer överens med det de presenterar!
Det luktar lite fishy!

Att de missat att bekräfta sina nomineringar säger jag bara en sak: Lång-näsa!

Ja efter nomineringsperioden får endast valberedningen "peta in" kandidater. Om det stämmer att detta personer inte har bekräftat så får de inte heller kandidera.

Dock kan ju NS fälla valberedningens förslag och via personröstningen komma in, men deras fullständiga förslag är helt kört om detta stämmer.
Citera
2016-03-09, 11:23
Medlem
RickHunters avatar
Är man allmänt nominerad till styrelsen så kandiderar man till alla poster, ett klarläggande bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in