NS har tydligen varit extremt petiga att följa boken. NS har begärts ut vilka personer som har blivit nominerade från valberedningen. Man har tydligen rätt att göra så, varför de gör det förstår jag inte men antagligen för att hitta fel hos den sittande styrelsen. För att bli nominerad måste man bekräfta sin nominering. Dvs att du skriftligen bekräftar din nominering till valberedningen, mail eller brev.
Nu kommer vi till det roliga!
Alla som är medlemmar i Stockholm stad fick i går kväll mail på vilka som är nominerade.
Nu när jag läste mailet på morgonkvisten och kontrollerade NS så höll jag sätta kaffet i fel strupe.
Halva deras styrelse har missat att nominera sig!!!
Jag skrattar så att jag håller på att kissa på mig! Dom har fallit på eget grepp. Detta är hysteriskt roligt. I sin nitiskhet så nitade de dom till sig själva!
De som faller bort från NS är:
Peter Wallmark
Stephan Andrén
Martin Westmont
Linnéa Cortés
Lotta Nordenfeldt
Leif Söderström
Lång och gänget har nominerat sig och sin styrelse på ett papper där de har bekräftat sina nomineringar förutom Lotta N. Redan där har Lång nominerat sina vice ordförande (och ledamöter) vilka är Jacob Eriksson och Dan Kareliusson (?).
Jenny Ribbskog är inte nominerad som 2:e vice utan Dan. Jag antar att vilka man initialt nominerat som vice inte är huggit i sten eller måste det vara så?
Övriga på listan är:
Monica Skogman
Madeleine Ericsson
Per Ossmer
Peter Albelin (som är andra styrelsen nu)
Per Sefastsson
Jenny Ribbskog
(Lotta Nordfeldt finns där men har inte bekräftat sin nominering).
Dessa människor lanserar Lång som sina kandiderande styrelse till valberedningen!

That's it!
Kikar man på NS så är det många andra personer som inte finns med på Långs styrelseförslag för SD Stockholms stad. Jag är ingen mästare på regelboken men det känns lite konstigt att det styrelseförslag som Lång skickar in till valberedningen inte stämmer överens med det de presenterar!
Det luktar lite fishy!
Att de missat att bekräfta sina nomineringar säger jag bara en sak: Lång-näsa!