Citat:
Ursprungligen postat av
lindemann
Det ligger två golden retrievers, tre schäfrar och fem chihuahuor begravda i den här storyn. Jag tror att vi kommer att få veta mer inom de närmaste dagarna. Ett par punkter som gör mig mycket fundersam:
- Vilken väg har flickan gått? Hur hamnade hon på Hamntorget?
Hon hoppar enligt uppgift av bussen vid Varlaskolan. Hon uppger att en bil gasar kraftigt när hon ska gå över gatan. Enligt hennes uppgift förföljer bilen sen henne och hon börjar springa. Det får mig att misstänka att hon passerat ån via bron där bilar får köra, finns ett övergångsställe där precis vid hållplatsen. Hur skulle bilen annars kunna förfölja henne? De andra broarna är gångbroar. Så hur hamnar hon vid Hamntorget när hennes destination är gymmet vid Hemköp? Vägen över bilbron är dessutom inte närmsta vägen mellan platserna. Fishy.
- Flickan uppger i intervjun med Expressen att hon blir slagen tre gånger. Tre gånger. Hon ser inte ut att ha fått några skador i ansiktet och ser inte speciellt medtagen ut i intervjun heller trots att det inte ens är ett dygn efter misshandeln. Ändå har hon mist känseln i benen och behandlas av en neurolog på Sahlgrenska. Redan när de första notiserna om händelsen började komma kunde man läsa att polisen uppgav att hon tappat känseln i benen. Allt detta efter att ha blivit upptryckt mot en vägg och slagen tre gånger? Very fishy. Hur skulle gärningsmännen kunna komma åt att slå mot eller åsamka skador mot ryggraden om hon blivit upptryckt mot en vägg.
- En av männen ska ha sagt "gör inget motstånd för det kommer du att få ångra". Låter som en dålig replik från en skräprulle från 80-talet. Fishy.
- Varför tycker mamman att det är "såååå jobbigt" med alla spekulationer på nätet? Dottern har enligt uppgift precis misshandlats grovt och har tappat känseln i benen och ligger på sjukhus. Finns det inte värre saker att bekymra sig om i detta läget? Fishy. Såhär ser det i princip alltid ut på Flashback både vid mindre och större händelser - men när såg man senast en nära anhörig reagera på det här viset? Jag tror hon döljer något.
- Varför är familjen så mediakåta? När såg vi senast något liknande? Kan inte påminna mig något liknande fall på rak arm. Intervju inne på sjukhussalen mindre än ett dygn efter misshandeln där en minderårig är offret? WTF.
- Polisens presstalesman Christer Fuxborg är ute i media och spekulerar. Han låter mer än lovligt misstänksam mot delar av händelseförloppet.
Bl.a. ang. brottsplats Hamntorget: "- Det är väl också ett utropstecken eller frågetecken från våran sida. Att det borde ju kanske ha vart någon som har reagerat."
- Christer Fuxborg uppger i intervjun med Fria Tider att inga vittnen har hört av sig till polisen - detta gäller iaf fram tills lunch dagen efter att händelsen inträffar. Really? Inga vittnen? Very fishy.
- Inget känt motiv. Behöver absolut inte betyda att händelsen är påhittad, det sker oprovocerade överfall hyfsat ofta. Men avsaknaden av motiv, tillsammans med de övriga punkter som jag räknat upp, gör att jag skulle vilja säga en sak - FISHY.
Allt detta ger mig en föraning om att det ganska snart kommer att visa sig att hela spektaklet är påhittat - eller att familjen inte berättar allt de vet till media eller polisen. Det finns hål stora som Jenna Jamesons rövhål i den här soppan.
Se denna bild:
http://i66.tinypic.com/2u751kh.png
Det röda är den troliga väg flickan har gått enligt hennes redogörelse. Det Bli strecket är den troliga sträcka som bilen färdades. Det blå streckade delen är den sträcka som gärningsmännen sprang ikapp henne.
Hon hamnade inte på Hamntorget utan i "närheten av Hamntorget", troligtvis där jag satte det röda krysset.
Hur svårt skall det vara att förstå att storyn faktiskt går ihop. Tar m,an alla uttalanden som gjorts i olika tidningar och sätter ihop dessa så ger dessa resultatet som dokumenterats i bilden ovan. Inte konstigt alls. Ett högst troligt scenario för ett försök till våldtäkt är det till och med...
Sluta ifrågasätta flickan, det finns ingenting att ifrågasätta om man läst igenom det material som finns. Inga inkonsistenser eller något annat om man bortser från slarviga referat och beskrivningar av enskilda tidningar, men de är mycket lätta att se igenom om man ORKAR LÄSA vad som skrivits.