2016-03-09, 07:38
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
T.o.m Aftonbladet har ju bekräftat att gärningsmännen INTE är svenska

Well... Aftonbladet skriver vad polisen sagt, och polisen säger vad BO har sagt... Vad som egentligen hände verkar lite oklart.... många frågetecken.
Citera
2016-03-09, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instrumentet
Det hela luktar sharia-patrol tycker jag. Om det var oprovocerat dvs.

Kan vara hjärntvättade religösa tomtar, inte omöjligt, tacka sjuklövern som ville ha in all den här skiten.
Citera
2016-03-09, 07:43
Medlem
Vad är det som driver vansinnet ? Jo det är hat, varifrån det kommer vet jag inte men nu är det utsläppt när man hatar så mycket bryr man sig inte om oskyldiga offer FI hatar nåt otroligt Vi haren fI regering Den hatar allt
Citera
2016-03-09, 07:54
Avstängd
jugbandbluess avatar
sammantaget är det alltså tre incidenter med de här herrarna de senaste dygnen? en som skrivits om i någon onsala-facebookgrupp före misshandeln av sophie, misshandeln av sophie, och ytterligare ett försök med sexuellt motiv som aftonbladet rapporterat om

och det ska finnas reg.nr. polisen borde kunna lösa det här. om det är lokala MENA-människor borde det finnas foton på dom antingen hos migverket, polisen eller skolorna. om de kommit från göteborg borde reg.nr. passerat minst en vägkamera

att (eller om) det är fler incidenter än en talar för att sophies fall är riktigt. annars snackar vi då om en större konspiration, kanske bland onsalabor för att lobba mot flyktingboende, men det är svårt att genomföra en sådan historia. inte minst med så pass unga offer som inblandade i konspirationen.
Citera
2016-03-09, 07:55
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Herreminje, det var kallhamrat. Det sista man som normal förälder skulle tänka på om ungens ens är sjuk. Man skulle ju vara hos ungen hela tiden och hålla kontakt med läkarna.

Inte sitta och planera för ett företag.

Assistansföretaget är för ett av BOs tre syskon och fanns innan BO blev BO. Syskonet lider av mongoism sedan födseln. Med andra ord så har du massuppfittat läget.
Citera
2016-03-09, 07:59
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
Obehagligt att polisen kallar brottsoffret för "ung kvinna". Hon är ju född 2000, och är femton år!

Polisen ska ha social kompetens att skriva flicka. (I synnerhet när unga män i tjugoårsåldern behandlas som barn, av polisen)

Det är många som skrivit på flashback att dom sett sådana här händelser komma - förfärligt om dom får rätt.

Kan den här händelsen helt enkelt vara flickan som blivit ofredad, och försökt försvara sig?

Hur kan du inte har lärt dig "korrekt nyhetsrapportering" när den har använts de senaste 20 åren? Om gärningsmän är invandrare så är offer "vuxna" från 14 och uppåt. Offren beskrivs som "ung vuxen", "ung kvinna", "ung man" eller "mannen".

Är brottsoffret däremot invandrare så är offret "barn" hela vägen upp till 22.
Citera
2016-03-09, 08:02
Medlem
Enligt uppgift gick hon från varla och skulle träna på nordic wellness. Det är då en omväg att passera hamntorget där överfallet skall ha skett. Den vägen är enkelriktad så hon bör ha gått mot trafiken, har bilen backat efter henne då. Jag skulle våga påstå att på den sträckan passerar det bilar och människor minst en gång i minuten samt att det finns en hel del butiker och företag i närheten. Vill gärna tro flickan men det är saker som är märkliga.
Citera
2016-03-09, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Enligt uppgift gick hon från varla och skulle träna på nordic wellness. Det är då en omväg att passera hamntorget där överfallet skall ha skett. Den vägen är enkelriktad så hon bör ha gått mot trafiken, har bilen backat efter henne då. Jag skulle våga påstå att på den sträckan passerar det bilar och människor minst en gång i minuten samt att det finns en hel del butiker och företag i närheten. Vill gärna tro flickan men det är saker som är märkliga.

Snälla läs tråden. Sök på mina inlägg så finns både karta och referens till att det var i närheten av torget (i praktiken norr om).
Citera
2016-03-09, 08:20
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jamen dåså, då var ju detta klarlagt. Sophie gjorde för mycket motstånd när de skulle våldta/förgripa sig på henne. Uttalandet "Gör inget motstånd för det kommer du att få ångra" som citeras i GP antyder ju även det att det var det som hände.

Nu gäller det att hitta gärningsmännen.

Exakt! Samma händelseförlopp i Kungsbacka som i Östersund.
Blattar som är på våldtäcksturne.

De lyckades inte våldta Sophie, då hon säkerligen gjorde motstånd, så de försökte igen senare på kvällen med en annan kvinna.

Det oprovocerade våldet, speciellt mot kvinnor. Kan tänkas overkligt för oss svenska övermänniskor.
Men för dem lågintelligenta undermänniskor som svämmar över våra gränser och som genom århundranden utarmat sin genpool med kusingifte, så är den här våldtäcksturnen en vanliga utekväll med grabbarna.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-03-09 kl. 08:23.
Citera
2016-03-09, 08:40
Medlem
lindemanns avatar
Det ligger två golden retrievers, tre schäfrar och fem chihuahuor begravda i den här storyn. Jag tror att vi kommer att få veta mer inom de närmaste dagarna. Ett par punkter som gör mig mycket fundersam:

- Vilken väg har flickan gått? Hur hamnade hon på Hamntorget?
Hon hoppar enligt uppgift av bussen vid Varlaskolan. Hon uppger att en bil gasar kraftigt när hon ska gå över gatan. Enligt hennes uppgift förföljer bilen sen henne och hon börjar springa. Det får mig att misstänka att hon passerat ån via bron där bilar får köra, finns ett övergångsställe där precis vid hållplatsen. Hur skulle bilen annars kunna förfölja henne? De andra broarna är gångbroar. Så hur hamnar hon vid Hamntorget när hennes destination är gymmet vid Hemköp? Vägen över bilbron är dessutom inte närmsta vägen mellan platserna. Fishy.

- Polisens presstalesman Christer Fuxborg är ute i media och spekulerar. Han låter mer än lovligt misstänksam mot delar av händelseförloppet.
Bl.a. ang. brottsplats Hamntorget:
"- Det är väl också ett utropstecken eller frågetecken från våran sida. Att det borde ju kanske ha vart någon som har reagerat."

- Christer Fuxborg uppger i intervjun med Fria Tider att inga vittnen har hört av sig till polisen - detta gäller iaf fram tills lunch dagen efter att händelsen inträffar. Really? Inga vittnen? Very fishy.

- Flickan uppger i intervjun med Expressen att hon blir slagen tre gånger. Tre gånger. Hon ser inte ut att ha fått några skador i ansiktet och ser inte speciellt medtagen ut i intervjun heller trots att det inte ens är ett dygn efter misshandeln. Ändå har hon mist känseln i benen och behandlas av en neurolog på Sahlgrenska. Redan när de första notiserna om händelsen började komma kunde man läsa att polisen uppgav att hon tappat känseln i benen. Allt detta efter att ha blivit upptryckt mot en vägg och slagen tre gånger? Hur skulle gärningsmännen kunna komma åt att slå mot eller åsamka skador mot ryggraden om hon blivit upptryckt mot en vägg? Very fishy.

- En av männen ska ha sagt "gör inget motstånd för det kommer du att få ångra". Låter som en dålig replik från en skräprulle från 80-talet. Fishy.

- Varför tycker mamman att det är "såååå jobbigt" med alla spekulationer på nätet? Dottern har enligt uppgift precis misshandlats grovt och har tappat känseln i benen och ligger på sjukhus. Finns det inte värre saker att bekymra sig om i detta läget? Fishy. Såhär ser det i princip alltid ut på Flashback både vid mindre och större händelser - men när såg man senast en nära anhörig reagera på det här viset? Jag tror hon döljer något.

- Varför är familjen så mediakåta? När såg vi senast något liknande? Kan inte påminna mig något liknande fall på rak arm. Intervju inne på sjukhussalen mindre än ett dygn efter misshandeln där en minderårig är offret? WTF.

- Inget känt motiv. Behöver absolut inte betyda att händelsen är påhittad, det sker oprovocerade överfall hyfsat ofta. Men avsaknaden av motiv, tillsammans med de övriga punkter som jag räknat upp, gör att jag skulle vilja säga en sak - FISHY.

Allt detta ger mig en föraning om att det ganska snart kommer att visa sig att hela spektaklet är påhittat - eller att familjen inte berättar allt de vet till media eller polisen. Det finns hål stora som Jenna Jamesons rövhål i den här soppan.
Senast redigerad av lindemann 2016-03-09 kl. 09:07.
Citera
2016-03-09, 08:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zynius
Tjejen ser inte nordisk, eller ens europeisk ut.

1) Shariapolisen misstog henne för att vara muslim.
2) Farsan som är "engelsman" har fiender av någon anledning (via släkt eller kriminalitet).
3) Hon kränkte någons "heder" genom att avvisa deras närmanden. Kanske någon från hennes skola.

På andra bilder ser hon snarare brittisk ut. Många britter är mörka eftersom de genetiskt härstammar från frankrike och hon ser ut att vara en av dem.

Men hon ser ändå inte tillräckligt utländsk ut för att det skall vara en anledning till påhopp från utlänningar.

Det är snarare frågan om någon som blivit kränkt. Det kan ha skett t.ex. vid någon fest där någon känt sig kränkt och därför skickat på sina storebröder och dess kompisar på henne. Därför kan det vara svårt för henne och även polisen att avgöra vilka som egentligen ligger bakom det. Killarna behöver ju inte vara från kungsbackatrakten utan t.ex. från södra halland eller Göteborgsområdet och då är det svårt att ringa in någon.

Vad polisen antagligen gör är att granska vilka mobiltelefoner som varit i området vid det aktuella tillfället och leta efter mönster (t.ex. att telefonerna aldrig normalt är i Kungsbacka). Några andra spår har man förmodligen inte.
Citera
2016-03-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det ligger två golden retrievers, tre schäfrar och fem chihuahuor begravda i den här storyn. Jag tror att vi kommer att få veta mer inom de närmaste dagarna. Ett par punkter som gör mig mycket fundersam:

- Vilken väg har flickan gått? Hur hamnade hon på Hamntorget?
Hon hoppar enligt uppgift av bussen vid Varlaskolan. Hon uppger att en bil gasar kraftigt när hon ska gå över gatan. Enligt hennes uppgift förföljer bilen sen henne och hon börjar springa. Det får mig att misstänka att hon passerat ån via bron där bilar får köra, finns ett övergångsställe där precis vid hållplatsen. Hur skulle bilen annars kunna förfölja henne? De andra broarna är gångbroar. Så hur hamnar hon vid Hamntorget när hennes destination är gymmet vid Hemköp? Vägen över bilbron är dessutom inte närmsta vägen mellan platserna. Fishy.

- Flickan uppger i intervjun med Expressen att hon blir slagen tre gånger. Tre gånger. Hon ser inte ut att ha fått några skador i ansiktet och ser inte speciellt medtagen ut i intervjun heller trots att det inte ens är ett dygn efter misshandeln. Ändå har hon mist känseln i benen och behandlas av en neurolog på Sahlgrenska. Redan när de första notiserna om händelsen började komma kunde man läsa att polisen uppgav att hon tappat känseln i benen. Allt detta efter att ha blivit upptryckt mot en vägg och slagen tre gånger? Very fishy. Hur skulle gärningsmännen kunna komma åt att slå mot eller åsamka skador mot ryggraden om hon blivit upptryckt mot en vägg.

- En av männen ska ha sagt "gör inget motstånd för det kommer du att få ångra". Låter som en dålig replik från en skräprulle från 80-talet. Fishy.

- Varför tycker mamman att det är "såååå jobbigt" med alla spekulationer på nätet? Dottern har enligt uppgift precis misshandlats grovt och har tappat känseln i benen och ligger på sjukhus. Finns det inte värre saker att bekymra sig om i detta läget? Fishy. Såhär ser det i princip alltid ut på Flashback både vid mindre och större händelser - men när såg man senast en nära anhörig reagera på det här viset? Jag tror hon döljer något.

- Varför är familjen så mediakåta? När såg vi senast något liknande? Kan inte påminna mig något liknande fall på rak arm. Intervju inne på sjukhussalen mindre än ett dygn efter misshandeln där en minderårig är offret? WTF.

- Polisens presstalesman Christer Fuxborg är ute i media och spekulerar. Han låter mer än lovligt misstänksam mot delar av händelseförloppet.
Bl.a. ang. brottsplats Hamntorget: "- Det är väl också ett utropstecken eller frågetecken från våran sida. Att det borde ju kanske ha vart någon som har reagerat."

- Christer Fuxborg uppger i intervjun med Fria Tider att inga vittnen har hört av sig till polisen - detta gäller iaf fram tills lunch dagen efter att händelsen inträffar. Really? Inga vittnen? Very fishy.

- Inget känt motiv. Behöver absolut inte betyda att händelsen är påhittad, det sker oprovocerade överfall hyfsat ofta. Men avsaknaden av motiv, tillsammans med de övriga punkter som jag räknat upp, gör att jag skulle vilja säga en sak - FISHY.

Allt detta ger mig en föraning om att det ganska snart kommer att visa sig att hela spektaklet är påhittat - eller att familjen inte berättar allt de vet till media eller polisen. Det finns hål stora som Jenna Jamesons rövhål i den här soppan.

Se denna bild:
http://i66.tinypic.com/2u751kh.png

Det röda är den troliga väg flickan har gått enligt hennes redogörelse. Det Bli strecket är den troliga sträcka som bilen färdades. Det blå streckade delen är den sträcka som gärningsmännen sprang ikapp henne.

Hon hamnade inte på Hamntorget utan i "närheten av Hamntorget", troligtvis där jag satte det röda krysset.

Hur svårt skall det vara att förstå att storyn faktiskt går ihop. Tar m,an alla uttalanden som gjorts i olika tidningar och sätter ihop dessa så ger dessa resultatet som dokumenterats i bilden ovan. Inte konstigt alls. Ett högst troligt scenario för ett försök till våldtäkt är det till och med...

Sluta ifrågasätta flickan, det finns ingenting att ifrågasätta om man läst igenom det material som finns. Inga inkonsistenser eller något annat om man bortser från slarviga referat och beskrivningar av enskilda tidningar, men de är mycket lätta att se igenom om man ORKAR LÄSA vad som skrivits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in